Lifestyle / Tehnologija
Gejmeri ove godine manje troše
Gejmeri su se tokom ove godine manje igrali i manje su trošili na igre i hardver. Uprkos negativnim brojkama, tržište nije u krizi, pa će biti zanimljivo videti kakva će biti potražnja za gejmerskim hardverom i igrama u poslednjem tromesečju.
Foto: Pixabay
Kada je pre oko dve i po godine počela pandemija, ljudi su preko noći morali da promene svoje životne navike i način na koji žive i rade. Deo zaposlenih je počeo da radi od kuće, dok su neki, zbog prirode posla, ostali kod kuće i neko vreme primali državnu pomoć, jer zbog prirode posla nisu mogli da rade iz svoja četiri zida.
Dotadašnja radna mesta, izlaske i druženja, zamenile su kućne aktivnosti, a za mnoge je to značilo gledanje TV-a i video servisa poput Netflixa, kao i igranje video igara. U velikoj meri je porasla potražnja i za gejmerskim hardverom poput konzola, kao i za igrama.
Iako pandemija još nije gotova, situacija se uveliko promenila pa u većem delu sveta uglavnom više nema mera poput maski i testiranja i život se vratio koliko-toliko u normalu. Koliko je to moguće, dok nam preti veliki pad ekonomije, inflacija i recesija. Vreme koje su proveli u kućama i nisu mogli da putuju, mnogi sada žele da nadoknade pa su gejming računari i konzole stavili u drugi plan i okrenuli se drugim aktivnostima, poput sporta i putovanja.
Ta promena oseti se i u segmentu prodaje gejmerskog hardvera i softvera, ali i vremenu koje ljudi provode igrajući igre, pokazale su informacije kompanija Sony i Microsoft, čije su divizije za video igre završile u minusu u odnosu na isti period prošle godine. Samo na području SAD, pad na ovom tržištu je iznosio čak 11 odsto, na 4,3 milijarde dolara, iako je to i dalje mnogo veći broju odnosu na razdoblje pre pandemije.
OBRATI PAŽNJU
Pored pomenutog, postoje i drugi razlozi za pad ovog segmenta tržišta – od problema s lancima snabdevanja, rusko-ukrajinskog sukoba, pa do manjeg broja novih naslova koja bi privukli veći broj gejmera. Uprkos tome, analitičari kažu da trenutno ipak nema razloga za zabrinutost zbog stanja na tržištu video igara i smatraju da će situacija biti jasnija krajem godine.
Naime, tokom poslednjeg tromesečja raste potražnja za potrošačkom elektronikom, a mnogima su često na prvom mestu želja na spisku poklona gejming konzole i(li) igre. Takođe, tokom druge polovine godine možemo očekivati i neke nove naslove kao što je "God of War Ragnarok", koji bi trebalo da privuku veliki broj gejmera i povećaju njihovu potrošnju, ali i vreme koje provode igrajući igre.
Izvor: B92