...

Lifestyle / Putovanja

Bali vredi svaki dinar

20.01.2020.

Indonežansko ostrvo Bali oduvek je mamilo turiste svojom raskošnom i netaknutom prirodom. Teško da postoji osoba na ovom svetu koja nije bar u jednom trenutku maštala o ovoj destinaciji. Studentkina Jasna imala je tu sreću da poseti ovo mesto i uživa u svemu što ono donosi.

Kako kaže, na njenom spisku država koje mora da poseti do kraja života prvo mesto zauzimao je Bali. Kada joj se ukazala prilika nije se uopšte dvoumila, iako je to bio period junskog ispitnog roka.

"Oduvek me je oduševljavao Bali, prvenstveno zbog prirode. Kada sam gledala sve to na fotografijama, izgledalo mi je kao raj i jednostavno želela sam što pre da ga posetim. U periodu kada sam dobila priliku da putujem bio je ispitni rok i to me je sprečavalo da položim dosta ispita, međutim, nije mi bilo bitno. Putovanje na ovo ostrvo mi je bio prioritet", objašnjava Jasna.

Najviše joj se, kako kaže, svidela šuma sa majmunima. Kada kroz nju šetate, majmuni vam prilaze, skaču po vama, čak je dozvoljeno i da ih hranite, ali i da se igrate sa njima. Jedino što je pokvarilo celokupni utisak je klima. Na ovom ostrvu je, usled čestih kiša, visoka vlaga u vazduhu. Međutim, Jasna navodi da se veoma brzo navikla na to.

"Najviše ću pamtiti šumu sa majmunima. To je i presudilo da odem tamo, jer sam stalno gledala na Internetu video snimke iz ove šume. To je kao neka bajka kroz koju šetaš. Svuda su lijane, majmuni se veru po tebi, igraju se s tobom... Zaista je nestvarno. Ne dopada mi se to što je velika vlaga, ali sam se posle tri dana navikla", kaže Jasna.

bali4 jpeg

Kaže da joj je neobično iskustvo bio i izlet na plantaže kafe. Tamo je konačno mogla da proba čuvenu kafu iz izmeta životinje kopi luvak. Kako kaže, neobično je to što možete da vidite celokupan proces nastajanja tog napitka.

"Na plantažama smo gledali kako životinjice kopi luvak idu po polju, jedu zrnevlja kafe i kasnije od njihovog izmeta žene prave napitak poznat u celom svetu. Ceo taj proces radi se ručno i baš zato je ova kafa skupa. Mi smo platili 100 grama oko 30 evra. Ona je čudnog ukusa. Jača je od one na koju smo navikli i svakako nije najlepša koju smo probali", navodi Jasna.

Veoma je bila iznenađena i time što je na Baliju prillično jeftino. Cene su niže od onoga na šta smo navikli u Srbiji. Jasna je očekivala da će sve biti preskupo, jer Bali ipak važi za elitnu destinaciju.

"Večeru koju bih u Srbiji platila dve do tri hiljade dinara, tamo sam platila manje od deset evra. Takođe, ulaznice za bilo koju izlet jeftinije su od ulaznice za naš zološki vrt", kaže Jasna.

Razlog za to ona pronalazi u činjenici da je stanovništvo tamo veoma siromašno. Njima bakšiš od tri evra znači puno, mogu da kupe dosta hrane. Problem je, međutim, što turisti to ne vide. Uživaju u luksuzu u svojim hotelima i izvan toga, prema Jasninim rečima, ne idu nigde.

"Kada si smešten u hotelu, slabo vidiš koliko oni siromašno žive. Ja sam obilazila sve i mogla sam da se uverim u to kakva je stvarna situacija. Veš peru na ulicama, kuće liče na straćare i deca su dosta neuhranjena i prljava", priča Jasna.

bali3 jpeg

Ipak, postoji i nešto što joj se uopšte nije dopalo. To zvuči potpuno neverovatno - da li je moguće da vam se nešto ne svidi Baliju? Međutim, Jasna uopšte nije zadovoljna morem. Kako kaže, ukoliko neko ide samo zbog kupanja, ovo definitivno nije destinacija za njega.

"Talasi su ogromni, boja mora je ružna i nebezbedno je za kupanje. Sve vreme su podignute crvene zastavice, kao upozorenje. Čak ni za surfere nije toliko bezbedno. Ukoliko neko ide samo zbog mora, onda Bali definitivno nije mesto za njega. Ima mnogo boljih destinacijao", tvrdi Jasna.

Ukoliko želite da vidite netaknutu i čarobnu prirodu onda je Bali prava preporuka. Put do ovog indonežanskog ostrva koštaće zaista puno, ali je zato sam boravak tamo jeftin. Zato, zaboravite kupovinu nove garderobe, izlaske, kao i ostale stvari na koje svakog meseca trošite puno novca i počnite da štedite. Prema Jasninim rečima, put na Bali vredi svaki dinar.

M. M.

Možda te još zanima:

Moderni hodočasnici na Putu za Santjago

Santjago de Kompostela, glavni grad pokrajine Galicije u Španiji, u srednjem veku bio je najpopularnije mesto hodočašća, uz Rim i…

Ko vidi Esfahan, video je pola sveta!

Prošlo je 45 godina od kako je zapad uveo sankcije Iranu. Kolika god da je to kazna, za ovu zemlju…

Da li je Portugal idealno mesto za život?

Jedan od najinteresantnijih, najegzotičnijih gradova koji mogu da se vide u Evropi svakako je Lisabon. Doći do ovog grada iz…

Putovanje vozom je ponovo u modi!

Nažalost, čak i kada putujemo, kada smo na odmoru - mi žurimo. Vremena je uvek malo, sve manje, a godišnji…

Volonterski kampovi – prilika da jeftino proputujete svet

Ubedljivo najjeftiniji način da se proputuje svet, ako ste mladi i željni avantura, jesu omladinski volonterski kampovi. Ne samo da…

Najbolji poklon za osamnaesti rođendan

Ako ste rođeni 2005. godine onda je ovo za vas: Evropska unija poklanja 38.000 voznih karata za putovanje po Evropi…

• 19:00 Popodne na O radiju
  • 19:10 Vredi pročitati
  • 19:20 Tehnologija
  • 19:30 Pesma dana
  • 19:45 Prava stvar

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?