Društvo
Odlične ocene za Oradio u izveštaju KOMS-a o mladima u medijima
Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) predstavila je u četvrtak najnoviji izveštaj “Mladi u medijskom ogledalu 2021”. To je istraživanje koje se sprovodi već pet godina i prati medijsko izveštavanje i sadržaje o mladima i za mlade. U prethodnoj godini analizirani su mejnstrim i omladinski mediji, ali i društvene mreže i jutjub scena.
Što se tiče omladinskih medija, analiziran je sadržaj sa osam portala, među kojima je i naš Oradio, ali i Megafon, Mingl, Noizz, Omladinske novine, Vice, Youth vibes i Zoomer. Sadržaj koji je posmatran na tim platformama odnosi se na vakcinaciju, mentalno zdravlje i aktivizam mladih, a objavljen je u periodu od 1. januara do 30. septembra 2021. godine.
"Portal Oradio ističe se po nivou profesionalizma i multimedijalnosti. Teme koje su se našle u analiziranom korpusu odnosile su se na predrasude mladih prema vakcinaciji, na mlade koji su se odlučili na vakcinaciju, ali i na nedoumice koje postoje u vezi sa neželjenim reakcijama. Posebno se izdvajaju napori Oradija da kompleksna pitanja iz ovog domena predstavi na multimedijalni način", navodi se u istraživanju o izveštavanju Oradija o vakcinaciji.
Naš sadržaj je dobio pozitivne ocene i za sadržaje u vezi sa mentalnim zdravljem i aktivizmom mladih, te se tako u izveštaju navodi da je portal Oradija pokazao visok stepen profesionalnosti i diverziteta sadržaja koji tematizuju aktivizam kakav i dolikuje mediju koji je deo javnog servisa.
I ove godine su svi omladinski mediji pokazali mnogo veći senzibilitet za izveštavanje o mladima, za razliku od mejnstrim medija u kojima su mladi uglavnom prikazani u negativnom kontekstu, najviše kroz crnu hroniku. Ta rubrika je prisutna od povoda izveštavanja, preko tematike do konteksta. Na svaku vest o aktivizmu dođe 13 vesti iz crne hronike.
Generalna sekretarka KOMS-s Miljana Pejić kaže da je cilj istraživanja uvid u to na koji način su mladi prikazani u javnosti, da li se ta slika poboljšava ili pogoršava i da li su mladi uopšte u medijima.
Celo istraživanje možete naći na sajtu KOMS-a, a u sredu (10.02) u našoj emisiji “U kakvoj zemlji želim da živim?” govorićemo detaljnije o izveštavanju mejnstrim medija o mladima.