...
TRENUTNO16:00 - 22:00Music mix by Anja

Društvo / Obrazovanje

Lični razvoj se ne sme zaboraviti

03.11.2020.

Dr Snežana Tovilović je docent na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, na Odseku za psihologiju. Deo je Kliničkog tima sa drugim profesorima, doktorandima i studentima, a aktivno učestvuje na raznim tribinama, grupama i radionicama na različite teme.

.

"Moje viđenje je da su mladi veoma aktivni i da se rado bave temama koje se tiču ličnog razvoja. Mnoštvo je takvih sadržaja i putem interneta i različitih psiholoških savetovališta, organizacija, klubova, grupa, te imaju priliku da se kroz tako brze medije i susrete afirmišu i slušaju o stvarima koje se tiču njihovog identiteta, načina života i o tome kako mogu da poboljšaju sebe", kaže naša sagovornica.

Postoji dilema kako selekcionisati sve te sadržaje, kako se usmeriti i u kom pravcu ići. Bilo bi dobro kad bi postojala neka vrsta preporuka za to koga pratiti, ali to je nemoguće, pa mladi ljudi u zavisnosti koja ih tema intrigira zapravo sami nalaze i biraju svoj put. 

"Najveći izazov ovog vremena jeste da mladi izgrade lični identitet nezavisno od svih okolnosti u kojima se nalaze i da ne zaborave na sopstvenu posebnost. Koliko god imali potrebu da se pridruže nekim grupacijama i da kroz to ostvaruju socijalni identitet i da nekome ili nečemu pripadaju, lični razvoj se ne sme zaboraviti. Veliki je takođe izazov da mladi u poplavi medija ostanu u konekciji sa sobom i da mlad čovek poveruje svom unutrašnjem glasu čime bi želeo da se bavi u životu odnosno šta je poziv koji ide iznutra, a ne samo šta je adaptacija na postojeću stvarnost", ističe Snežana Tovilović.
 doc tovilovic2 jpg

Organizacije i institucije koje se bave mladima, kao i društvo u celini, nedovoljno koriste potencijal mladih ljudi, ali čini se da je odgovornost obostrana.

"Žaliti se stalno kako 'nemam gde da se uključim', a s druge strane, mi organizujemo, a mladi neće da se uključe, to samo govori o tome da zapravo 'telefonska linija' nije dobro otvorena sa obe strane. Energija mladih po prirodi traži svoj put i institucije bi mogle da se fleksibilno 'nameste' i iskoriste tu energiju. Ima puno mladih ljudi koji žele da volontiraju, da obavljaju aktivnosti u skladu sa svojim raspoloživim vremenom, koji imaju tu vrednost da žele nešto da čine za druge i sa drugima", ističe naša sagovornica.

Prema njenim rečima, bez obzira na to koliko im internet pruža mogućnost saznanja, ne postoji uvek jasan kanal šta da odaberu i čemu da se pridruže.

"Institucije bi trebalo da imaju projekte koji traju, da postoje stalno otvorena vrata, a ne da se ona privremeno otvaraju. Bolje imati manje kontinuiranih projekata koji će trajati i živeti, koji imaju tradiciju stalnih priliva mladih koji se onda usmeravaju na različite aktivnosti i zadatke, nego to sve raditi ad hok", zaključuje profesorka Tovilović.

Mladi se danas uglavnom vode filozofijom ciljeva, što je odlično kada su usklađeni sa sopstvenim vrednostima, ali ne copy/paste od drugih. U žurbi za ostvarenjem svih svojih potencijala, u trci koja je brza i dugo traje, bilo bi poželjno sebi ostaviti prostor za "neuspeh" odnosno prostor za istraživanje, traženje, razmišljanje, za greške i korekcije.

A.T.

Možda te još zanima:

.

Mladi u fokusu medija: Oradio jedan od svetlih primera

Oradio je istaknut kao svetli primer medija koji pružaju prostor mladima i kvalitetno izveštavaju o njihovim potrebama i problemima. To…

.

Festival novinarstva u Peruđi i budućnost medija

Godinama unazad Peruđa se u aprilu pretvara u novinarski centar sveta. Zahvaljujući projektu EU, namenjenom javnim servisima Zapadnog Balkana, "Innovation.…

.

"Beskonačni": večna pitanja identiteta i generacijskog (ne)razumevanja

Nerazumevanje je jedan od najvećih problema i uzroka večite međugeneracijske borbe i sukoba. Možda smo malo zaboravili na to kako…

.

Dan studenata 2025: Generacija koja ne ćuti

Dan studenata u Srbiji obeležava se 4. aprila. Na ovaj dan 1936. godine u Beogradu su organizovane velike demonstracije u…

.

Krokodili dolaze: Podizanje svesti o rizicima zavisnosti od kockanja

Kampanja "Krokodili dolaze" usmerena na borbu protiv agresivnog reklamiranja kockanja i klađenja, počela je premijernim puštanjem spota u kom učestvuju…

.

Dajte zatvor da se igramo!

Na prvu loptu o Pančevu možemo reći svega nekoliko stvari. Industrijski je grad, često ekstremno zagađen, odvojen Dunavom od Beograda. 

  • 14:00 Dnevna soba
  • 15:00 Superoperater
  • 16:00 Music mix by Anja
  • 22:00 Floating Sounds

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo