Društvo / Intervju
@poslednji skaut: Izbori mogu privući još tviteraša za finale
Nakon prošlogodišnjeg finala Radio bitke, u kome smo izgubili od Letonije, stigao nam je mejl od servisa tvitni.me u kome je pisalo da je O radio mogao pobediti da smo se bolje organizovali. Servise tvitni.me i tvitni.com vodi Željko Subašić, među tviterašima poznatiji kao @poslednjiskaut. Željko očekuje sigurnu pobedu O radija u ovogodišnjoj finalnoj borbi protiv Slovenaca i smatra da smo se bolje organizovali, ali i da nam bitka na dan izbora "ide na ruku".
Prošle godine ste rekli da je O radio mogao pobediti u finalu da smo se bolje organizovali. Kako vam izgleda naša ovogodišnja organizacija?
Naravno da ste se bolje organizovali. Angažovanje javnih i poznatih ličnosti je naophodno za ovakav vid borbe. Ivan Ivanović je u svojoj emisiji na televiziji pozivao ljude da glasaju i to je na kraju krajeva i dalo rezultat.
Kako komentarišete što je #radiobattleRS bio jedan od najkorišćenijih u čitavom svetu. Znate li još primera iz Srbije?
Ako se ne varam iz Srbije smo svojevremeno imali #poplave. Ali, malo je čudan taj način na koji Tviter trenduje pojmove. Oni imaju neke svoje algoritme i ne mora nužno da bude najviše tvitova. Ipak, broj tvitova sa #radiobattleRS je svakako zaslužio da bude u trendu.
Pozivali smo ljude da glasaju i preko drugih društvenih mreža. U kolikoj meri to utiče?
Praćenjem na našem servisu za analizu sadržaja na Tviteru, tvitni.com, vidite da je 90 odsto istih ljudi iz bitke u bitku. To znači da već imate publiku koja je opredeljena za vas. Tih 2.000 ili 3.000 ljudi može da napravi bazu od 50.000 ili 60.000 tvitova. Bilo bi dovoljno da se za trećinu poveća broj ljudi koji će učestvovati, pa da probijemo tu bazu od 100.000 tvitova u finalu, što svakako nije nemoguće.
Dešava se da ljudi tvituju i retvituju #radiobattleRS, a da zapravo uopšte ne znaju o čemu je reč. Zašto?
Tviter scena u Srbiji, kao i inače društvene mreže u Srbiji, malo je specifičnija u odnosu na druge zemlje Evrope. Kod nas se društvene mreže ličnije prihvataju i na njima se vode rasprave o temama koje nisu zastupljene na Zapadu. Termin od 20 do 21 sat je udarni kada su ljudi na Tviteru. Onda vide da se nešto dešava, primećuju da je cela priča okrenuta na šalu, pa pišu svašta što nema veze sa bitkom, ali ostavljaju taj haštag. Kroz taj haštag vide ih i ljudi koji ih ne prate, pa mnogi to koriste za sopstvenu promociju.
Željko Subašić
Imate li na tvitni.me podataka u kom trenutku tokom radio bitke ljudi najviše tvituju?
Dobar deo glasova se raspe jer ljudi ranije počnu da koriste haštag. Možemo da izgubimo hiljade glasova ako tvitovi krenu oko 19.30 sati jer se tada ne računaju. Takođe, ono što nije zanemarljivo je što se po završetku radio bitke još dobrih dva do tri sata taj haštag koristi. To je ono što smo malopre pričali, da ljudi koriste taj haštag za razne duhovite tvitove.
Rekli ste da je radio bitka pozitivna i šaljiva stvar. Međutim, Srbija je direktno prošla u finale jer je Jermenija odustala zbog rata u svojoj zemlji. Kako komentarišete to što smo u sat vremena uspeli da preokrenemo ljude da ne tvituju #radiobattleRS, već #music4peace i da imamo 10.000 tvitova?
Mi smo zemlja koja najbolje zna kako izgledaju nesreće, ratovi, krize... Kao narod smo mnogo puta pokazali da u tim situacijama umemo da budemo humani, ne gledamo koja je strana u pitanju. Jednostavno, narodu odavde je dosta ratova, dosta je nesreća.
Finale radio bitke biće 24. aprila na dan izbora. Koliko će to uticati na ljude da tvituju?
Mogu čak da predvidim da će taj datum pomoći da O radio pobedi. Mislim da će mnogo tvitova koji se odnose na izbore nositi #radiobattleRS. Naravno, očekuje se da će, što se izbora tiče, biti mnogo negativnih komentara sa raznih strana. Ali, ubacivajem tog haštaga retorika će biti ublažena. Mislim da će pristalice različitih stranaka koristiti #radiobattleRS, a izbori će svakako privući mnogo ljudi na Tviter, tako da možda i oborimo rekord u broju tvitova koji sadrže #radiobattleRS, što se za finale i očekuje.
Kako sada, pred finale sa Slovencima, animirati ljude da se poveća broj korisnika, a samim tim i tvitova i retvitova?
Ne verujem da sada nešto epohalno može da se uradi, osim da neko u Dnevniku 2 pozove ljude da glasaju. Svedoci smo šta Ivan Ivanović uradi kada najavi u svojoj emisiji, pa zamislite da se to desi na Dnevniku 2 Radio-televizije Srbije, kad se završe sport i vreme. Mislim da bi to bilo lepo, posebno što je u pitanju omladinski radio, što nije politička priča, a na kraju krajeva i izborna tišina je u toku. Ako bi na kraju Dnevnika 2 odvojili 10 do 15 sekundi da pozovu ljude da glasaju, mislim da na to niko ne bi mogao da kaže bilo šta negativno.
Poslušajte deo intervjua sa Željkom Subašićem.
Radmila Leovac