...
TRENUTNO15:00 - 16:00Superoperater

Društvo / Intervju

Bojanče: Na društvenim mrežama se glupiram, a zapravo sam teški introvert

22.02.2023.

Luka Bojanović, poznatiji pod imenom Bojanče, najpopularniji je crnogorski tiktoker. Njegov profil na toj platformi broji skoro milion pratilaca. Popularnost je stekao vrlo brzo snimajući šaljive klipove i skečeve u kojima se pronalaze svi narodi bivše Jugoslavije. Pored toga što je uspešan na društvenim mrežama, dvadesetčetvorogodišnji momak iz Podgorice uspešan je i u sferi obrazovanja, završio je psihologiju.

.

Sa TikTokom je krenuo na završnoj godini studija. Kako kaže imao je jedan strašno težak predmet i sve mu je bilo zanimljivije nego da uči.

"Instalirao sam aplikaciju, jer sam mislio da je to neki video editor, nisam znao šta je, tek je došlo do nas. Uđem u aplikaciju i vidim da je to zapravo društvena mreža, jer mi iskaču ljudi gde snimaju, lip syncuju, pevaju i tako dalje. Hteo sam da editujem neki video, tražilo mi je da napravim nalog kako bih mogao to da radim i tako je sve krenulo. Editovao sam taj video i objavio ga nešto kasno, oko 23 sata. Naučili smo na taj Instagram algoritam, gde ako nemaš pratilaca neće ga niko pogledati. Ujutru se budim i ono oko 100, 150 hiljada pregleda, reko' da li je ovo moguće. I tako je sve krenulo, taj prvi video je eksplodirao. To mi je dalo volju, motivaciju i sad već imam oko 3.000 videa na toj platformi", priča Bojanče na početku intervjua za Oradio.

Ti si baš brzo stekao popularnost na TikToku. Koliku ulogu ima to što se na humorističan način obraćaš publici, jezikom koji razumeju sve ex Yu zemlje?

Veliku, apsolutno. Tad kad sam počeo, bilo je možda 20, 30 influensera sa mnom. Na toj platformi ste mogli samo nas da gledate, jer nije bila još toliko popularna kao sad. I ljude je bilo strah reakcije drugih ljudi, šta će oni reći. U to vreme je snimanje za TikTok bilo mnogo gore, ljudi su to poredili sa lečenjem na psihijatriji. Najniži stepen čime čovek može da se bavi je da bude tiktoker, tako je bilo. I dan danas ima ljudi koji omalovažavaju TikTok, ali mnogo manje nego tad. Kada sam počeo da snimam imao sam baš dosta hejta od strane Crnogoraca, dok sad kad sam došao do skoro milion pratilaca svi pitaju kako. Neko mora probiti led, ima to svojih predosti i mana. Nije bilo lako, ali sam za tu reakciju ljudi menjao to da sam među prvima ušao na tu platformu koja mi je dala da lakše steknem popularnost.

 

Ljudi često misle da oni koji imaju toliko pratilaca dosta zarađuju. Može li da se zaradi od TikToka?

To je malo diskutabilno, jer od pregleda se ne može zaraditi. Aplikacija kao aplikacija ne plaća ništa. Stvar je da li će vas primetiti određene firme koje žele saradnju, a to zavisi od sadržaja koji pravite. Ako je vaš sadržaj baziran na vređanju, omalovažavanju, ponižavanju ili bilo čemu drugom što će grupu ljudi ili pojedinaca uvrediti, automatski ne dolazi u obzir da ijedna firma započne saradnju s vama. Ako sarađujete sa nekom firmom, vi zapravo predstavljate tu firmu na društvenim mrežama. Smatram da je to jedna jako dobra stvar, jer se tako vidi ko zapravo može da predstavlja određene velike firme, a ko ne. Imate dosta influensera koji su jako uticajni, sa ogromnim brojkama pratliaca, ali njihov sadržaj obiluje lošim stvarima, izrazima, lošim ponašanjem, pa ni jedna firma ne bi započela saradnju sa njima.

U suštini se zarađuje od marketinga?

Može i od lajvova, ali ja to nikada nisam radio. Ljudi znaju dosta da se ponižavaju. Neretko se nađu dve strane, odnosno dva tiktokera. Jedan iz Albanije, drugi iz Srbije ili Crne Gore, nebitno. Stave iza sebe zastavu i onda ko dobije više giftova, ta država je pobedila. Malo iskorišćavaju nacionalizam u svoje svrhe.

 bojance1 png

Pored reklamiranja i mogućnosti zarade, šta ti je sve još donelo to što si influenser?

Iskreno, donelo mi je dosta dobrog. Dosta povezivanja s ljudima, firmama, raznih saradnji. Popularnost takođe, jer drugačije vas ljudi gledaju. Iako sam ja sušta suprotnost onoga što sam na društvenim mrežama. Ja, na primer, stavim tu periku i mogu slobodno reći da se glupiram na društvenim mrežama, dok sam uživo teški introvert. Volim privatnost i ozbiljnost, a svi ljudi misle da sam ekstrovertan, da obožavam da se družim, da volim izlaske i slično. Morate da stvorite tu neku ličnost koja će vas progurati u celom tom internet svetu.

Kao neko ko je uspešan na TikToku, imaš li savet za nekoga ko se bavi ili želi da se bavi time? Kako da budu uspešni na toj platformi?

Vrlo je bitno da se ne prate trendovi. Iako će svi reći da moraš da pratiš trendove, ne moraš. Moraš da budeš originalan, da se nekako sjediniš sa publikom, da shvatiš šta voli, šta želi i, naravno, šta ti želiš i voliš. Da ne budeš u fazonu 'oni to vole, ja to ne volim, ali ću to da radim jer će mi to doneti popularnost'. Morate naći taj neki zajednički jezik. Da shvati influenser šta to njegova publika voli, u čemu uživa i u čemu on sam uživa. Samo na taj način može baš daleko da dogura.

 

Nedavno si na Instagramu objavio stori gde je delovalo da si se malo razočarao u TikTok. Koje su mane te platforme?

Ne mogu baš reći da sam se razočarao, jer je to platforma koja me je progurala i koja je napravila sve ovo što sam danas i celu tu karijeru. Što se tiče Instagrama, gurao sam ga od početka, kao i TikTok, ali na Instagramu je mnogo teže uspeti. Malo sam razočaran što je sadržaj na TikToku totalno nefiltriran. Može bilo kakav uznemirujuć sadržaj da izađe, a da algoritam uopšte ne pročešlja šta je ok, a šta nije da bude viralno. Često ćete naići na takve sadržaje na TikToku koji će vas uznemiriti. Druga stvar je da nije više kao što je nekad bilo. Bilo nas je mnogo manje, pa smo imali tu grupu gde smo se svi družili, pričali. Sad nas je previše. Isto kao zlatna era YouTube-a, kad su svi 2014. i 2015. snimali, družili se, dok se sad niko ni ne poznaje međusobno.

Završio si psihologiju, kakvi su ti planovi? Hoćeš se baviti strukom ili ćeš i dalje gurati društvene mreže?

Kad prođe cela ta popularnost svih mojih videa i komičnog sadržaja, verujem da ću malo po malo preći na lfie coaching, jer se dosta pronalazim u tome. Volim to, čak više nego komediju. Shvatam što sam stariji da me više privlači taj sadržaj. Sa 21 sam počeo TikTok, sad imam 24 i nije mi više ta platforma toliko zanimljiva kao što je nekada bila. Rastem ja, rastu moji pratioci i taj sadržaj više nije toliko zanimljiv kao što je nekada bio. Smatram da ću za koju godinu da započenem life coaching. To mi je zapravo najveći cilj vezan za društvene mreže da ih povežem na taj način sa strukom.

Intervju sa Bojančetom poslušajte u novom izdanju emisije Pop up:


S. Rudakijević 

foto: instagram.com/bojancce

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Druga strana društvenih mreža: edukativni sadržaji za mlade

U poslednje vreme sve više kreatora se odlučuje da na društvene mreže plasira edukativan sadržaj, koga, sada već poslovično manjka.…

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Tik Tok je uveo nove interne oznake za korisnike

TikTok je dao poseban status određenim nalozima visokog profila, a od moderatora u Evropi traženo je da budu blaži prema…

.

Jutjub danas: Kako biti kratak, jasan i glasan?

Tokom godina, Jutjub se dosta promenio - od platforme koja omogućava puko deljenje snimaka tokom godina je evoluirao u svojevrsnu…

.

Tijana Prodanović: TikTok i ja smo odmah kliknuli

Doktorka Tijana Prodanović je jedna od retkih domaćih načunika aktivnih na društvenim mrežama. Godinama se bavi promocijom nauke, pre svega…

.

Između filtera i stvarnosti: TikTok i samopouzdanje generacije Z

U digitalnom svetu društvene mreže igraju ključnu ulogu u oblikovanju identiteta i samopouzdanja mladih. TikTok, kao jedna od najpopularnijih platformi,…

  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 O tome se priča
  • 15:00 Superoperater
  • 16:00 Popodne na O radiju
  • 16:30 Tehnologija

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo