...
TRENUTNO16:00 - 21:00Music mix by Anja

Društvo

Druga strana društvenih mreža: edukativni sadržaji za mlade

05.03.2024.

U poslednje vreme sve više kreatora se odlučuje da na društvene mreže plasira edukativan sadržaj, koga, sada već poslovično manjka. Njihov zadatak nije ni malo lak - potrebno je na zanimljiv način prezentovati publici nešto što je, možda, većini teško razumljivo, poput zakona fizike i nekih hemijskih procesa. Iako to nije ni malo lako, moguće je praviti ovakav sadržaj za društvene mreže i privući pažnju ljudi.

.

Foto: Anete Lusina / Pexels

Kada pričamo o prirodnim naukama, poput matematike ili fizike, vrlo je teško izboriti se sa predrasudama koje većina nas, svesno ili ne, vuče još iz detinjstva. Sve to su verovatno posledice vremena kada su nas terali da sedimo kod kuće i rešavamo komplikovane zadatke, što je jedan veoma naporan i dosadan proces. Upravo su to predrasude protiv kojih se putem svog Instagram naloga "Fizika sa Sonjom" bori Sonja Stefanović.

"Studijski život i stipendije u tom trenutku nisu bili dovoljni za moje potrebe a opet, sa druge strane, postojala je i želja da približim mladom svetu fiziku. Kada se spomene fizika, svi kažu da je to nešto teško i pitaju se ko to studira. Ja, zapravo, nemam to iskustvo i mislim da baš kroz igru i baš kroz taj opušteni rad, kroz eksperimente, treba da privučemo i zainteresujemo decu, da postanu angažovanija i imaju bolje rezultate u školi i znanje koje mogu da primene a koje nije samo puka, reprodukcija teorija i definicija“, kaže ona.

Sve to, složićete se, nije ni malo lako. Sličnim putem krenula je i ekipa koja stoji iza naloga "Lični matematičar". Kroz interesantne ankete i brojne događaje koje organizuju, pokušavaju da skrenu pažnju na važnost matematike u svakodnevnom životu, ali i da otklone neke od predrasuda. Kako kaže jedan od pokretača priče, Luka Stanković, najveći problem je činjenica da mladi imaju sve kraću pažnju a za upravo ona igra ključnu ulogu u rešavanju matematičkih problema.

"Mladi ljudi, kad razumeju nešto, razumeju to na potpuno drugačiji način nego što to čine stariji nastavnici koji, iz ko zna već kojih razloga, pokušavaju na neke svoje načine da objasne zadatke i da prenesu tu matematiku koja je, opet, jednodimenzionalno gledanje. Mi želimo da ih, sa što više sadržaja, animiramo. Pošto držim časove u osnovnoj školi, često pitam učenike šta gledaju i čime se bave i to su uglavnom stvari koje deluju kao površna zabava", priča on.

Da su mladi zainteresovani za eudukativan sadržaj, najbolje pokazuje činjenica da kanal "Ozbiljne teme" Igora Petrovića ima 450 hiljada pretplatnika, kao i da njegovi video klipovi često imaju i milionske preglede. Počeo je sa videima, koji su se uglavnom bavili alternativnom istorijom - odnosno, kako bi Jugoslavija, Austro-Ugarska ili Čehoslovačka izgledale danas, a tu je bio i serijal "Brza geografija". Pregledi i pretplatnici su stigli veoma brzo, što je i logično obzirom na to da sličnog sadržaja na našem jeziku nije bilo.

"Ja sam inače, za malo, po struci softverski inženjer, nikada se nisam bavio pravljenjem videa i to mi je bilo potpuno novo. Nekako sam se samouko snalazio u svemu tome. Dosta dugo sam radio sam, sve do prošlog leta kada je moja devojka počela da mi pomaže u tome i nadam se da ću još širiti tim. Produkcija nije ni malo laka, pogotovo editovanje, nalaženje tačnih zastava, godina, izrada animacija, potraga za relevantnim mimovima i tako to. Potrebno je dosta vremena. Rekao bih da mi je po minutu videa, nekad potrebno i čak do četiri sata, tako da nije nimalo lako", kaže on.

Za razliku od Igora, koji je već godinama na Jutjubu i ima priličan broj pratilaca, Iva Jevtić se nalazi na početku svoje Jutjub karijere. Sa objavljivanjem video snimaka počela je pre nekoliko meseci, a njen kanal se bavi temama iz oblasti pedagogije. Cilj joj je da pokaže zbog čega je ova nauka u današnje vreme veoma važna.

"Odlučila sam da probam malo da im to približim, nekom jednostavnom terminologijom, da opet bude zanimljivo. Prosto, teme sam birala tako što, recimo, sama sebi postavim neko pitanje na koje bih želela da odgovorim, a da recimo nisam baš upućena u tu tematiku. Mislim da ćemo uspeti uz taj entuzijazam, mladost i želju za nekom promenom. Samo treba da budemo dovoljno istrajni i uporni", poručuje Iva.

Ono što je možda i najvažnije je da su sve to mladi ljudi, koji su svoje zanimanje ili hobi odlučili da pretoče u sadržaj za društvene mreže, koji neće biti samo puka zabava. Oni, na neki način, predstavljaju spoj između obrazovnih emisija uz koje su odrastali naši roditelji i onoga što je primamljivo današnjim tinejdžerima. Kao i u mnogim životnim situacijama, na tebi je da izabereš da li ćeš pratiti nešto korisno i zanimljivo ili jednostavno trošiti vreme.

Emisiju Pop up u kojoj smo se bavili ovom temom poslušajte ovde:

M. L.

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Besplatna vakcina protiv HPV-a za studente od 19 do 26 godina

Zavod za zdravstvenu zaštitu studenata Novi Sad obavestio je studente da će u toj ustanovi biti omogućena besplatna vakcinacija za…

.

Vebinar o omladinskim razmenama

Informativni centar Fondacije Tempus organizuje vebinar pod nazivom “Putuj u inostranstvo kroz omladinske razmene”. Vebinar je namenjen mladima od 13…

.

Mladi retko posećuju, ali aktivno stvaraju u pozorištu

Iako se u javnosti stiče utisak da mladi retko idu u pozoriše, sve veći broj njih se direktno angažuje u…

.

SKCNS poziva u Omladinski teatar

Studentski kulturni centar Novi Sad otvara konkurs za studente Novosadskog univerziteta i sve mlade od 16 do 30 godina. Ukoliko…

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

.

Preduzetnički klub mladih o turizmu

Treća preduzetnička priča u okviru programa “Preduzetnički klub mladih” koji se realizuje svakog četvrtka tokom marta meseca u Američkom kutku…

  • 14:00 Dnevna soba
  • 15:00 Superoperater
  • 16:00 Music mix by Anja
  • 21:00 Music Mix by Bea

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo