Društvo / Aktivizam
Otvorene prijave za Liderski program za LGBT mlade
Otvorene su prijave za Liderski program Centra E8 za mlade pripadnike i pripadnice LGBTQI+ zajednice. Cilj programa je da izgradi mrežu mladih koji nastoje da pokrenu promene u svojim zajednicama, dok se pojedinačno razvijaju i podržavaju jedni druge.
"Sada ulazimo u drugu godinu programa. Sam program traje šest meseci, sa sesijama koje su jednom ili dvaput nedeljno. Obrađuju se teme kao što su: liderstvo, preduzetništvo, pokretanje društvenih promena, ali i neke teme koje se bave ličnim brendiranjem, brendiranjem u poslovnom svetu... Tako da program obuhvata različite teme i različite grupe ljudi. Ljudi iz različitih profesija mogu da se prijave, sa mogućnošću nominacije, to jest ukoliko neko prepozna u svojoj okolini nekoga ko odgovara profilu za naš Liderski program, može da nominuje tu osobu za učešće", kaže za Oradio Sandra Veljković, programska menadžerka u Centru E8.
Na koji način program LGBT mladima nudi mogućnost za povezivanje sa organizacijama i kompanijama u njihovim oblastima rada?
Naš program čine predavači koji dolaze iz raznih kompanija i sfera. Na taj način mogu da doprinesu povezivanju polaznika sa kompanijama koje su otvorene za rad sa LGBT mladima i žele da rade na svojoj inkluzivnosti. Takođe, kroz još jednu komponentu projekta "Radimo zajedno" mi direktno radimo sa kompanijama na sprovođenju politika inkluzivnosti i ravnopravnosti i na taj način stvaramo kontakte koji odgovaraju našim polaznicima. Kroz takvu vrstu umrežavanja se ujedno povezuju LGBT mladi sa potencijalnim poslodavcima.
Sandra Veljković, foto: Centar E8
Kada govorimo o poslodavcima, šta je ono što se pokazalo da je njima najpotrebnije kako bi postali otvreniji za pripadnike i pripadnice LGBT zajednice kao svoje zaposlene?
Pre svega, naš rad sa kompanijama je usmeren i na velike kompanije, ali i na male preduzetnike i porodične biznise. U tom procesu smo shvatili da su nekad mali preduzetnici otvoreniji za rad po pitanju inkluzivnosti i pohađanje obuka koje se tiču zaposlednja LGBT zajednice. Takođe, kada je reč o velikim kompanijama, one često već imaju svoje uređene politike koje se tiču inkluzivnosti. Njihova otvorenost prema LGBT zajednici se često dešava samo unutar kompanije i ne žele da se javno brendiraju na taj način, tako da se nadamo da će u budućnosti biti osnaženi da javno govore o tome.
S obzirom na to da je ovo druga godina Liderskog programa, koliko će se on ove godine razlikovati od prošle? Koji moduli su obično najinteresantniji učesnicima i učesnicama?
Ja bih rekla da se druga generacija neće toliko puno razlikovati u odnosu na prvu. Mi smo postavili veoma intenzivan program odmah na početku, jer nam je bio cilj da napravimo sveobuhvatan program koji može da pruži niz znanja i iskustva. Teme će uglavnom ostati iste, ali smo na osnovu iskustva prve generacije uvideli koje teme treba više potencirati. To su, na primer, teme kriznog menadžmenta i komuniciranja, ličnog brendiranja, pokretanja društvenih promena, teme koje se bave liderstvom...
OBRATI PAŽNJU
Koje su to specifične potrebe i problemi LGBT mladih u radnom okruženju koje ste prepoznali tokom prve godine programa, a koje se možda razlikuju od onoga što su uobičajeni problemi mladih na tržištu rada?
Vidimo i po različitim istraživanjima, a mislim da je to i generalno iskustvo zajednice - da mladi koji su autovani teže nalaze posao i možda će pristati na neku nižu platu ili to da ne budu prijavljeni, da rade poslove koji ne odgovaraju njihovom stepenu obrazovanja i slično. Kod njih postoji strah da neće naći nešto bolje baš zbog toga što su autovani.
Ceo intervju možeš poslušati u plejeru:
I. Č.