Muzika / Festivali
Nicky Romero: Škola te ne može naučiti di-džejingu
Holandski EDM di-džej, producent i vlasnik Protocol recording lejbla Nicky Romero nastupio je sinoć na Dance Areni i svojim setom doprineo već odličnom lajnapu bine. Mladi umetnik koji iza sebe ima saradnje sa nekim od najvećih imena sa mejnstrim scene odvojio je nekoliko minuta za O radio i sa našom novinarkom Leom porazgovarao o svojim počecima i spremnosti da pomogne mladim di-džejevima putem svoje producentske kuće.
Na samom početku karijere odlučio si da škola nije za tebe, te si radio kao barmen neko vreme. Koliko su tvoji početci bili zahtevni?
Završio sam školu, nisam odustao. Završio sam četiri godine za dve, maturirao sam pre roka jer sam tada smatrao da me ta škola ne može naučiti di-džejingu. Tada nije bilo škole za producente, postojale su škole za to ali moraš imati iskustva da bi znao da radiš posao, zato sam počeo da isprobavam. To sam radio, i kao konobar pre di-džejinga, ali na to gledam kao zabavan proces, kako se kaže started from the bottom.
Nakon toga si potpisao za prvi lejbl i sve je krenulo na bolje..
Pre šest, sedam godina kada sam ja počinjao bilo je drugačije. Industrija nije bila toliko razvijena, sada postoji Spotify, iMusic tada je postojao Beatport i to su bili bitniji mediji za didžejeve tamo je bio fokus. Tako da mi je bilo bitno da kroz lejbl plasiram pesme na te platforme.
Vlasnik si Protocol recordings lejbla koji otvoreno pomaže mladim di-džejevima, na šta najviše obraćate pažnju kada sarađujete sa di-džejevima u usponu?
Mnoge velike izdavačke kuće prave nepravedne ugovore, di-džejevi stavljaju svoje ime i sve na papir koji ograničava ljude da prave dobru muziku. Mi se fokusiramo na dobre izvođače, ali pravimo dobre ugovore. Ako neko želi da bude deo nas i da radi muziku, može ali ne radimo takve ugovore, pa je naš lejbl najbolji za mlade izvođače. Osim toga lepo je što možeš sam da odlučuješ.
L.K.
foto: Exit foto team