Muzika / Festivali
Društvo, ko vozi kući sa Tvrđave?
Iako je festival mesto na kojem sebi dajemo oduška od svakodnevnih stvari i zaboravljamo na pravila, ipak određene postulate ne smemo zaboraviti. S toga, jedan deo Exita posvećen je bezbednosti pri vožnji.

Agencija za bezbednost saobraćaja već petu godinu sarađuje sa Exitom, a ove godine se po drugi put organizuje događaj "Um na drum" koji promoviše društveno odgovornu kampanju za podizanje svesti o velikom problemu koji se zove alkoholisano stanje u vožnji. Zbog toga, predstavnik Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović kaže da su im u ovom projektu ciljna grupa upravo ona koje ima najviše na festivalima, a to su mladi.
"Mladi su među najugroženijim učesnicima u saobraćaju. Svaki peti poginuli u Srbiji je mlada osoba, između 15 i 30 godina starosti i Exit je mesto gde u jednom kratkom vremenskom periodu možemo sresti najviše mladih i pričati sa njima na temu bezbednosti u saobraćaju. Skrenuti im pažnju na mogućnost bezbednog ponašanja, koji je to način i na šta sve treba da obrate pažnju, koji su to rizici u saobraćaju", rekao nam je Branko Stamatović.
Kako kažu organizatori, svake godine 2.000 mladih direktno komunicira sa Agencijom na ovu temu. Branko Stamatović dodaje da su ove godine uveli jednu novinu, koja na 3D način dočarava šta se zapravo može desiti ako se unese prevelika količina alkohola.
"Imamo pijane naočare koje simuliraju prisustvo alkohola u organizmu. Različiti je stepen od 0.6 do dva promila alkohola u krvi. Korisnik seda za simulator i kreće da vozi, onda mu u jednom trenutku dajemo naočare koje imaju 0.6 promila i tu se već vidi promena, on sporije vozi, posle toga mu dajemo naočare koje simuliraju otprilike jedan promil alkohola u krvi i tu dolazi do fatalnih grešaka - udara u pešaka ili u drugi automobil. Kada dožive tu simulaciju shvataju šta alkohol radi i shvataju da njihova čula ne mogu da odreaguju kao kada nema alkohola", objšnjava predstavnik Agencije za bezbednost saobraćaja.
Časovna analiza saobraćajnih nezgoda za vreme Exita, koju je radila Agencija za bezbednost saobraćaja, pokazala je da u poslednje tri godine nijedno lice nije smrtno stradalo ili imalo teške telesne povrede. Zbog toga, ako niste pri novcu a ipak biste taksijem do kuće sa Tvrđave, posetite Heineken štand koji će omogućiti posetiocima besplatan taksi prevoz nakon učešća u kvizu.
S.P.