Lifestyle / Zanimljivosti
Nema putovanja bez Instagrama
Od raznobojnih kuća u londonskom Notting Hillu, do pogleda na njujorški Manhattan Bridge, postoje mesta širom sveta koja su poslednjih godina postala turistička atrakcija uglavnom zbog jednog faktora: njihove Instagramičnosti.
Više o ovoj temi poslušajte u studentskoj emisiji Pokretač
Nekada smo se fotografisali za uspomenu, foto album, imali ograničen broj fotografija i čekali da se film razvije da bismo videli kako su ispale. Danas, telefoni sa sve boljim kamerama i većom memorijom daju nam mogućnost da fotografišemo neograničen broj puta, sve dok ne dobijemo fotografiju koja nam ne donosi samo uspomenu, već i veliki broj lajkova. Instagramičnost se upravo odnosi na fotogeničnost mesta ili osobe. Jedan od korisnika Instagrama koji brine o svom profilu na ovaj način, Jovan Čavić, kaže za Oradio da ga reč "instagramično" asocira na hedonistički lifestyle.
"Da je sve sjajno i bajno, putuje se na Bali svakog prvog u mesecu, gde se jede samo kavijar i pljeska od bizona. Sa druge strane, ta reč se odnosi na stil editovanja, kao i na tematiku koja se prožima kroz vaš feed. Na primer, Garrett King poznat na instagramu kao Shortstache ima veoma specifičan edit, koji je postao njegov zaštitni znak. Ili od naših, npr. Slobodan Vujić poznat kao Vuviwild, ili Marko Obradovic Edge", rekao je Jovan Čavić za Pokretač.
Ovaj fenomen posebno se odnosi na putovanja. Turisti više nisu u potrazi samo za znamenitostima, već i za mestima na kojima će moći da naprave fotografije poput onih kakve imaju influenseri. Tako će se, neretko, dogoditi da ćete u određenom parku, hotelu, na Trgu ili u poslastičarnici, zajedno sa drugim ljudima iz celog sveta čekati red da napravite fotografiju. Danas, ukoliko planirate putovanje u neki evropski grad ili na egzotičnu destinaciju, osim lista prirodnih lepota, kulturnih znamenitosti i najboljih restorana, naići ćete i na liste "najinstagramičnijih mesta". Naš sagovornik Jovan takođe se odlučio da tema njegovog Instagram profila budu putovanja.
"Moram priznati da sam zbog obaveza zapostavio instagram već neko vreme. Generalno se trudim da mi feed bude takoreći instagramičan. Glavna tema su mi putovanja i hedonizam, dakle ne izbacujem fotografije kako osam časova kucam izveštaje za kompjuterom, ili kada mi zagori pile u rerni. Trudim se da mi edit fotografija bude sličan i da ima konzistenciju. Rekao bih da je instagramično svodi na to da pronađeš svoj stil i da se držiš toga", rekao nam je Jovan.
Pitali smo studente, šta je za njih instagramično:
Rekla bih da su to lepa mesta, destinacije. Sve ono što je fotogenično je instagramično. U negativnom kontekstu, to je kada su ljudi previše namešteni, kad nema spontanosti, fotografiše se samo da bi se postavilo na društvene mreže.
Slikanje hrane u restoranima, poze 'pogled u daljinu', fake spontanost
Za mene nema puno instagramičnih stvari, više koristim Instagram da pregledam početnu stranu, jedino što mi je instagramično su lepi kadrovi sa putovanja
Pored onih koji su fokusirani na samu tematiku svog profila, postoje oni koji gledaju strukturu. Milena Zdravković takođe vodi računa o svojoj instagramičnosti, tako što uči od drugih instagramera kako bi ulepšala svoj feed.
"Gledam da feed bude okej, ali znam da može mnogo bolje. Skoro sam otvorila svoj Youtube kanal. Hvatam neke fore od drugih instagramera i definitivno ću se u narednom periodu posvetiti svom instagramu, da bude instagramičan i da što više ljudi dođe i da me zaprate. Ono što je instagramično je feed koji se na prvi pogled uoči, kvalitetan sadržaj i fotografije koje će sve to upotpuniti", rekla je Milena Zdravković.
Prema sajtu Big seven travel najinstagramičnija mesta za 2019. godinu su Australija, Hong Kong, Kanada, Indonezija i Južna Afrika. Možda, zahvaljujući ovom fenomenu, posetite destinaciju za koje ne biste ni pomislili da je u vašoj blizini.
S.P.