...
TRENUTNO13:00 - 14:00RetroTips

Lifestyle / Web

Nagradne igre na društvenim mrežama

08.01.2018.

Pored svih mogućnosti koje nam društvene mreže pružaju, od lajkovanja, komenstarisanja, šerovanja, tu je i ona koja nam nudi da u svrhu promocije svog poslovanja organizujemo razne oblike nagrađivanja, odnosno nagradnih igara kojim bismo mogli da obradujemo osobe koje su deo naše onlajn zajednice. Upravo je to bila tema emisije O tome se priča. 

.

Evo šta na primer ne smete da radite ukoliko ste organizator nagradne igre.

Ne smete uslovljavati registraciju ili učešće korisnika sem 'lajkovanjem' stranice, prijavljivanjem na lokaciju (čekiranje) ili povezivanjem na aplikaciju. Nije dozvoljeno obaveštavati pobednike kroz Facebook poruke, čet (chat), ili im pisati na profilima ili stranicama. Ako ova pravila ne poštujete, niste jedini. 

Fejsbuk pravila o nagradnim igrama  dozvoljavaju da pobednika nagradne igre tražite među onima koji su označili da im se sviđa stranica, ali se javlja problem izbora pobednika između velikog broja lajkova i komentara. Zbog toga se neke smatraju nameštenim, ukoliko neko recimo ima razrađenu tehniku vabljenja lajkova i armiju koja je spremna da odreaguje na poziv za lajkom.

Portparolka Ledene šume, Jelena Nenadov retko učestvuje u onlajn nagradnim igrama, iako ih i sama organizuje.

"Ne mogu da kažem da verujem, a ni da ne verujem. Imam prijatelje koji su nešto sitno osvojili na tim nagradnim igrama, a imam i one koji konstantno pokušavaju pa nikad ništa. Ja lično to ne volim ali mislim da je to samo stvar ukusa. To je dobar vid promocije, da li proizvoda ili čega već. Fakat je da se to dobro čuje i da ima interesovanja", rekla nam je Jelena u gostovanju u emisiji O tome se priča. I Ledena šuma ima svoju nagradnu igru i to na Instagramu pa nas je Jelena pozvala da učestvujemo iako nam nagradu nije želela otkriti, rekavši da je u pitanju iznenađenje.

socialmediaideas png

"Ja to volim da držim u tajnosti. Znaš ono 'Kupuje se na trafici ali nisu novine' (smeh). Ono što je potrebno da uradite jeste da ufotkate nešto kod nas u Ledenoj šumi, postavite je na svoj Instagram profil, znači ne spamujete nikoga sem onih koji vas svakako prate, stavite hešteg ledena šuma i onda mi biramo fotku sa najviše lajkova".

Kao jedno od rešenja prei izboru pobednika javlja se aplikacija Fanpage Karma koja će vam pomoći u tome. Potrebno je da nalepite URL adresu objave na ovu aplikaciju i da kliknete na dugme "Identify winners". Aplikacija će nasumično izabrati jednu osobu koja je lajkovala tu objavu, jednu koja je komentarisala i jednu osobu čiji komentar ima najviše lajkova.

Stalni komentator emisije O tome se priča -  Vragolaž kaže da je jednom učestvovao u nagradnoj igru i dobio majicu, dok za nameštene igre kaže da nam nisu strane.

"Teško je nama u Srbiji da verujemo da nešto nije namešteno, kada nam i na umetničkom konkursu piše da je prvo mesto zauzeto. Teško je poverovati da nešto nije namešteno, ako je LOTO namešten, onda je ovo prelako namestiti".

socialmediachalkboard jpg

Ljudi se ponekad služe i raznoraznim smicalicama kako bi njihova fotografija ili post bili najlajkovaniji, pa tako dođemo i do lažnih profila. "Ako ćeš ti da praviš lažni profil da bi skupio lajkove onda ti je život malo bezveze (smeh). Imam drugaricu koja zaista stalno prati nagradne igre na mreži i upravo zbog toga stalno dobija besplatne karte za koncerte. Ona je profi, nema potrebe za lažnim profilom jer je temeljna u tome i ne može joj promaći. Ima recimo ljudi kojima su te nagradne igre život. Samo je 'Daj!'. Možda im i nije cilj da pobede, više su navučeni na samu igru", rekao je Vragolaž.

Ako i vi koristite Fejsbuk za neki oblik promocije putem nagrađivanja, morate jasno da istaknete pravila učestvovanja kao i ograničenja koja postavljate. Na primer da mogu učestvovati samo stariji od 18 godina ili da se takmičenje odnosi samo na građane Srbije. Apsolutno je obavezno poštovati Fejsbukove smernice za promociju, Facebook Developers Policy i generalno pravila korišćenja Fejsbuk stranica. Kako ne biste bili pretrpani i u rebusu na koji način da izaberete pobednika a da sve bude fer naš savet je da koristite softvere koji za zadatak imaju upravo da nasumično izaberu osobe.

Ako je uslov učestvovanja lajkovanje i komentarisanje onda je preporuka softver - AgoraPulse Facebook Timeline Contest. Ukoliko je uslov samo lajk ili samo komentar na objave možete koristiti i Woobox Promotions. A ako vam je samo potrebno preuzeti listu ljudi koji su lajkovali i komentarisali neki post možete to napraviti na stranici Contest Capture.

Emisiju O tome se priča možete da poslušate na našem podkastu.

J.Mijatović

 

Možda te još zanima:

.

Zbog čega su pali Fejsbuk, Instagram i Mesindžer

U utorak je došlo do prekida rada Meta aplikacija za milione korisnika širom sveta. Ljutiti korisnici su se iznenada povukli sa svojih…

.

Kraj besplatnog Facebooka i Instagrama u EU?

Nova strategija kompanije Meta, kao odgovor na stroge regulative o privatnosti Evropske unije, mogla bi da bude mesečna pretplata za…

.

U društvu se lakše trči

Trčanje je zgodan izbor za rekreaciju, naročito u urbanim sredinama, jer nije tehnički zahtevno, ne iziskuje puno priprema i čovek…

.

Instagram i Fejsbuk bi mogli da budu ugašeni u Evropi

Kompanija Meta u roku od nekoliko meseci mogla bi da se suoči sa krupnom pravnom odlukom, zbog koje bi mogla…

.

Profil ostaje, ono što smeta odlazi: Kako da obrišete sve postove na Fejsbuku?

Brisanje postova je jednostavno, a proces je isti za web verziju i za mobilnu aplikaciju.

.

Fejsbuk više neće uklanjati objave o "koroni stvorenoj u laboratoriji"

Fejsbuk više neće zabranjivati objavljivanje teorija koje tvrde da je kovid-19 veštački stvoren, u trenutku kada se u SAD ponovo…

  • 11:00 Y2K
  • 12:00 Za i protiv
  • 13:00 RetroTips
  • 14:00 Eko linija
  • 15:00 Vaš DJ sat

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo