...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music mix by Marko

Lifestyle / Web

Dolly Parton challenge: Da još više budemo ono što nismo!

03.02.2020.

Dolly Parton je nedavno na mrežama pokrenula trend koji polako jenjava, ali je i dalje prisutan. U pitanju je kolaž od četiri fotografije koje prikazuju kako se predstavljamo na društvenim mrežama kao što su LinkedIn, Facebook, Instagram i Tinder. Ovaj challenge otvorio je pitanje načina predstavljanja na pojedinačnoj društvenoj mreži i koliko to zapravo utiče na naše živote.

.

foto: Ruinmyweek

Dolly je u opisu kolaža na Instagramu napisala "Get you a woman who can do it all" i time pokrenula seriju mimova, kako god publike, tako i kod javnih ličnosti. Čak je i klivlendska policija iskoristila ovaj challenge kako bi pronašla osumnjičenog za krađu. Korisnica Instagrama Jana Vukojević kaže da su od ovog izazova najviše profitirale kompanije.

"Za Dolly Parton challenge saznala sam preko mimova. Prvi koji sam videla bili su likovi iz serije 'Prijatelji'. To mi se učinilo zanimljivim. Iz ovoga su najveću korist izvukle kompanije koje su se oglašavale kroz taj challenge. Takođe, bilo je zanimljivih poređenja koja su sušta suprotnost, na primer LinkedIn i Tinder", kaže Jana.

Prema njenim rečima, većina korisnika nije svesna poruke koju ovaj challenge poručuje - nesvesno prilagođavanje svakoj od društvenih mreža.

"Trebalo bi da razmislimo o tome koliko drugi utiču na to kakve sadržaje postavljamo na društvene mreže i koliko se prilagođavamo publici, kako oni obrazuju šta ćemo da postavljamo. Nismo se zapitali kakve barijere prave tipovi društvenih mreža, tij. da ne možemo da kačimo sve što poželimo. Zašto smo toliko zavisni, zašto nam je toliko stalo da drugi imaju sjajnu sliku o nama, da na neki način ne možemo da postavljamo sadržaje koje bismo hteli, već se prilagođavamo drugima", ispričala je Jana za Oradio.

Više o ovoj temi poslušajte u emisiji O tome se priča 


Kada se u Google ukuca jednostavan način predstavljanja na društvenim mrežama pojavi se informacija o tome kako da u sedam koraka napravite uspešan profil na društvenim mrežama. Kako se navodi, potrebno je da budete jedinstveni, da pazite na vreme objavljivanja, držite se neutralnih tema, da imate meru, šarolikost, dugoročan kredibilitet i pre nego što se klikne na dugme "objavi" važno je zapitati se da li objava sadrži previše promotivnog materijala. Studentkinja master studija sociologije Kristina Dorić kaže da su društvene mreže nepresušan izvor za istraživanje društvenog ponašanja. Kako ona navodi, na društvenim mrežama možemo da upoznamo onu stranu ličnosti za koju nismo ni znali da postoji.

"Neko će reći, pa dobro, šta ima veze što ćemo da dodamo par filtera na slici, što ćemo suziti struk, smanjiti nos, povećati usne, ali upravo tim malim korekcijama, naše slike i profil prestaju da budu ono što jesmo i postaju ono što bismo želeli da budemo, a mi to nismo. Nismo ni svesni koliko to može da utiče na naše samopouzdanje, jer uvek težimo ka nečemu 'boljem' i prestajemo da budemo zadovoljni onim što svakodnevno gledamo u ogledalu. Nisam psihijatar da bih davala bilo kakve dijagnoze, ali kao sociolog mogu da primetim da su ljudi postali asocijalni i to slobodno mogu da pripišem društvenim mrežama. Ljudi su stalno u trci da se dokazuju drugima", smatra Kristina.  

Mišljenja naših sagovornika u anketi o tome šta ih je Dolly Parton challenge naučio su različita, od toga da je glup i besmislen, do toga da je super, jer pokazuje različitost na društvenim mrežama. Postoje i oni koji nisu ni znali za ime ovog izazova, iako ga svakodnevno viđaju na društvenim mrežama.

drustvenemreze jpg

foto: pexels

U američkom talk show-u "The View" pokušali su da objasne koja je razlika, na primer, između prikazivanja ličnosti na Fejsbuku i Instagramu. Kao glavnu razliku navode to da se na Fejsbuku u prijateljima često nalazi i porodica, te se prikazivanje na ovoj mreži odnosi na prikazivanje familijarnih vrednosti. Studentkinja master komunikologije Bojana Popović kaže da je ovaj challenge doprineo banalizaciji modela pojavljivanja na društvenim mrežama.

"Činjenica je da postoje određeni obrasci koje vezujemo za društvene mreže i kojima se individue vode u kreiranju sopstvenog sadržaja, želeći sebe da prezentuju na određen način. Novi challenge koji je aktuelan je specifičan i pojednostavljuje te osobine, prenaglašava ih i pokazuje ljudima koliko se prezentacija može razlikovati od vida medija koji se koristi pri stvaranju", kaže Bojana.

Zašto je nama to važno? Kristina Dorić kaže da takvim ponašanjem želimo da dobijemo društveno priznanje.

"Mi najčešće, nekad svesno, nekad nesvesno, bivamo konformisti i utapamo se u masu, kako ne bismo bili autsajderi. To priznanje na društvenim mrežama prikazuje se, na primer, putem lajkova. Koliko lajkovi utiču na poimanje nas samih i koliko mogu da imaju velike posledice, govori činjeica da je Instagram pokušao da ublaži posledice i prikrije broj lajkova. Koliko će to biti efikasno, vreme će pokazati, ali smatram da je činjenica da su društvene mreže produžile društvene nejednakosti", kaže Kristina.

Sve ono što vidimo kao statusni simbol, kako kaže Kristina, vremenom počinjemo da želimo, jer to nešto što je vredno na Instagramu. Što ima društveno priznanje. Kako ona kaže, društvene mreže nisu obične, a pogotovo ne besplatne aplikacije, već su ozbiljni kreatori naše stvarnosti i kreatori toga kako se predstavljamo u svakodnevnom životu, a ne samo na svom profilu.

S.P.

Možda te još zanima:

.

Hronološki pregledajte objave na Instagramu

Korisnici društvene mreže Instagram će uskoro moći da postove sa naloga koje prate isprate hronološki.

.

IGTV uvodi monetizaciju

Instagram testira plan monetizacije video sadržaja na svojoj platformi IGTV koja je pokrenuta pre skoro dve godine.

.

Uz Pyxsee ograničite vreme na društvenim mrežama

Ako ste jedna od onih osoba koje pale telefon samo da vide šta ima novo na Instagramu ili Facebooku, Pyxsee…

.

Pivokosa: Nisu bitni lajkovi, već ljudi koji prilaze

Bilo da je znate kao devojku koja "neće niđe" za Novu godinu, autorku vloga "Kuvanje bez recepta", Pivokosu, vlasnicu Kukićina…

.

Facebook vlasnik četiri najpopularnije aplikacije decenije

Najpopularnije aplikacije u proteklih deset godina su bile igre za mobilne telefone i društvene mreže. Četiri najopularnije aplikacije decenije su,…

.

Pannonian Challenge slavi 20. rođendan

Ozbiljno festivalsko leto je pred nama, što dokazuje i jedan od najvoljenijih regionalnih festivala, kome su ekstremni sportovi, urbana kultura…

  • 00:00 Music Mix by Bea
  • 05:00 Music mix by Marko
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 11:00 Za i protiv

Kalendar događaja

Februar 2020.
PonUtoSreČetPetSubNed
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 

Anketa

Koliko verujete u horoskop?

Oradio logo