Lifestyle / Tehnologija
Glasovno upravljanje reklamama
Šta vas najviše nervira kada gledate tv program ili slušate radio? Da pogađamo? Ne moramo, znamo. Reklame. Ali naravno, tehnologija je i tome doskočila. O tehnologiji glasom aktiviranih reklama biće reči na regionalnoj konferencji o medijskim trendovima Sempl, koja će biti održana 29-30. novembra u Sloveniji.
Za sada reč je samo o radijskom programu. Radio oglasi se emituju kako bi stigli do slušaoca ali Pandorini novi glasovni oglasi pružiće mogućnost da se glasovno izjasne - žele li više informacija o oglašenom proizvodu ili pak žele da preskoče oglas ako im to nije zanimljivo.
Umesto da emituje poruku oglašivača, interaktivni glasovni oglas može da pita slušaoca da li želi da sazna više o proizvodu. Na primer, oglas o novom pametnom telefonu može uključivati verbalni poziv na akciju pozivajući slušaoce da saznaju o njegovim karakteristikama. Slušalac bi glasno odgovorio na oglas kako bi dobio više informacija. Oni bi mogli da odgovore negativno kako bi preskočili oglas.
Za razliku od web-oglasa i oglasa za mobilne uređaje - koji se mogu meriti brojem prikazivanja i klikova - tradicionalne audio oglase nije moguće kliknuti. To znači da oglašivači ne znaju koliko ljudi je čulo oglas, kasnije potražilo više informacija ili kupilo proizvod. Interaktivni glasovni oglasi mogu to promeniti. I stižu u vreme kada se potrošači osećaju prijatno u interakciji sa glasovnim asistentima, uključujući one na pametnim zvučnicima kao što su Amazon Echo, na pametnim telefonima, kao i kod Siri na iPhone-u.
Za Pandoru, ideja je da njeni oglašivači mogu da ciljaju slušaoce koji ponekad nisu u mogućnosti da reaguju - na primer, kada su u teretani, voze ili kuvaju. Tada oni ne mogu da kliknu ili dodirnu oglase, ali od sada bi mogli da mu se direktno obrate.
Pandora ne deli detalje o svojoj strategiji oglašavanja sa glasom, ali će verovatno ići dublje kada se testovi pokrenu kako bi popunili praznine za potencijalne oglašivače. Firma je potvrdila da ima ugovor o testiranju interaktivnih glasovnih oglasa u kojima slušaoci učestvuju tako što se obrate reklamama. Test pokreće firma Instreamatic, a beta verzija će biti lansirana kasnije ove godine.