...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music mix by Anja

Lifestyle / Tehnologija

Gejmeri ove godine manje troše

03.08.2022.

Gejmeri su se tokom ove godine manje igrali i manje su trošili na igre i hardver. Uprkos negativnim brojkama, tržište nije u krizi, pa će biti zanimljivo videti kakva će biti potražnja za gejmerskim hardverom i igrama u poslednjem tromesečju.

.

Foto: Pixabay

Kada je pre oko dve i po godine počela pandemija, ljudi su preko noći morali da promene svoje životne navike i način na koji žive i rade. Deo zaposlenih je počeo da radi od kuće, dok su neki, zbog prirode posla, ostali kod kuće i neko vreme primali državnu pomoć, jer zbog prirode posla nisu mogli da rade iz svoja četiri zida.

Dotadašnja radna mesta, izlaske i druženja, zamenile su kućne aktivnosti, a za mnoge je to značilo gledanje TV-a i video servisa poput Netflixa, kao i igranje video igara. U velikoj meri je porasla potražnja i za gejmerskim hardverom poput konzola, kao i za igrama.

Iako pandemija još nije gotova, situacija se uveliko promenila pa u većem delu sveta uglavnom više nema mera poput maski i testiranja i život se vratio koliko-toliko u normalu. Koliko je to moguće, dok nam preti veliki pad ekonomije, inflacija i recesija. Vreme koje su proveli u kućama i nisu mogli da putuju, mnogi sada žele da nadoknade pa su gejming računari i konzole stavili u drugi plan i okrenuli se drugim aktivnostima, poput sporta i putovanja.

Ta promena oseti se i u segmentu prodaje gejmerskog hardvera i softvera, ali i vremenu koje ljudi provode igrajući igre, pokazale su informacije kompanija Sony i Microsoft, čije su divizije za video igre završile u minusu u odnosu na isti period prošle godine. Samo na području SAD, pad na ovom tržištu je iznosio čak 11 odsto, na 4,3 milijarde dolara, iako je to i dalje mnogo veći broju odnosu na razdoblje pre pandemije.

Pored pomenutog, postoje i drugi razlozi za pad ovog segmenta tržišta – od problema s lancima snabdevanja, rusko-ukrajinskog sukoba, pa do manjeg broja novih naslova koja bi privukli veći broj gejmera. Uprkos tome, analitičari kažu da trenutno ipak nema razloga za zabrinutost zbog stanja na tržištu video igara i smatraju da će situacija biti jasnija krajem godine.

Naime, tokom poslednjeg tromesečja raste potražnja za potrošačkom elektronikom, a mnogima su često na prvom mestu želja na spisku poklona gejming konzole i(li) igre. Takođe, tokom druge polovine godine možemo očekivati i neke nove naslove kao što je "God of War Ragnarok", koji bi trebalo da privuku veliki broj gejmera i povećaju njihovu potrošnju, ali i vreme koje provode igrajući igre.

Izvor: B92

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Tajna igra s prijateljima

Instagram se redovno ažurira i dobija nove opcije. Jedna od njih je i skrivena igra kojoj se može pristupiti samo…

.

Dungeons & Dragons: Od skromnog početka do kulta

"Dungeons & Dragons" je društvena igra koja je svoje korene imala pre gotovo pedeset godina, ali i dalje privlači ljude…

.

Minecraft nas uči medijskoj pismenosti

Globalno popularna video igra Minecraft i njena obrazovna edicija (Education Edition) dobili su novu verziju koja će se baviti medijskom…

.

Heroji 3: Video igra koja prkosi godinama

Retko koja video igra može da se pohvali trajanjem dužim od 20 godina. Takav je slučaj sa igrom "Heroes of…

.

Stiže novi gejming proizvod na YouTube

YouTube testira novi gejming proizvod, pod nazivom "Playables" i biće dostupan za mobilne i desktop platforme.

.

Twelve Minutes: Zaplet dostojan trilera

"Twelve Minutes" je mala ali izuzetno zanimljiva igra koja u sebi krije zaplete dostojne najboljih holivudskih trilera, što nije svojstveno…

  • 00:00 Music Mix by Bea
  • 05:00 Music mix by Anja
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:10 Pesma dana

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo