...
TRENUTNO15:00 - 16:00Music mix by Anja

Lifestyle / Tehnologija

Focus View: Još jedna noćna mora za korisnike TikToka

15.02.2023.

Organizacija za zaštitu digitalnih prava Access Now osudila je TikTok zbog sporne funkcije Focus View koju je Access Now opisao kao "još jednu noćnu moru" za privatnost miliona korisnika TikToka u Evropi, od kojih je većina maloletno. Sa druge strane, TikTok obećava brendovima da će maksimizovati profit od svojih reklama na platformi zahvaljujući baš toj novoj funkciji.

.

S obzirom na to da države širom SAD zabranjuju aplikaciju u vlasništvu kineske kompanije ByteDance i da je "TikTok već pod lupom zbog nekoliko kršenja privatnosti", Access Now kaže da TikTok "izgleda nije naučio lekciju".

Kako TikTok može da prati emocije ljudi, osim ako ne pristupa kameri na telefonu da bi pratio pokrete očiju ili položaj glave i kako može da zna da li ste dobrovoljno gledali reklamu šest sekundi? Čak i da može da utvrdi da ste gledali reklamu šest sekundi, kako bi TikTok mogao da napravi razliku između pozitivne i negativne reakcije na reklamu?

Pozivajući se na stručnjake koji su principe Focused View odbacili kao "pseudonauku", Access Now je dodao da je ovim TikTok pokrenuo "ozbiljna pitanja o naučnoj validnosti ove vrste tehnologije i neophodnosti prikupljanja izuzetno invazivnih podataka samo zbog isporučivanja oglasa".

"Čak i ako damo prednost sumnji u vezi sa kapacitetom za prepoznavanje emocija TikTokovog Focus View, podaci koje se koriste da bi funkcija funkcionisala bile bi prava noćna mora za privatnost", tvrdi organizacija Access Now.

Izvor: www.telegraf.rs

Tagovi

Možda te još zanima:

.

TikTok sa novim funkcijama sve više liči na YouTube

Čini se da TikTok želi da motiviše korisnike da objavljuju horizontalne video-snimke koji su duži od jednog minuta.

.

Smanjuje se upotreba TikToka

TikTok je prošle godine bio na prvom mestu kada je u pitanju broj preuzimanja, ali nije bio prva i po…

.

Gašenje radnih mesta u tehnološkim kompanijama

Kompanija TikTok ukida 60 radnih mesta u sektoru za oglašavanje i prodaju. U TikToku nisu naveli razlog otpuštanja desetina zaposlenih,…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

.

Velike tehnološke kompanije sve više troše na lobiranje u Briselu

Digitalna industrija troši više od 113 miliona evra godišnje na lobiranje u Briselu, pri čemu su rastu te sume u…

.

TikTok ubacuje Wikipedia isečke

Korisnici TikTok-a, posebno mladi ljudi, sve više tretiraju tu aplikaciju kao pretraživač da bi pronašli sve, od obližnjih restorana do…

  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 Superoperater
  • 15:00 Music mix by Anja
  • 16:00 Popodne na O radiju
  • 16:10 Pesma dana

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo