...
TRENUTNO06:00 - 10:00Music mix by Anja

Lifestyle / Tehnologija

Da li je realnost ono što nam nedostaje?

02.09.2022.

Svaka društvena mreža nam posle nekog vremena dosadi - tako je bilo i s Fejsbukom ili Instagramom. Korisnici stalno žele nešto novo, to je u jednom trenutku bio TikTok sa kratkim video snimcima i odličnim algoritmom. Sada se pojavio BeReal, mreža koja je za samo godinu dana prešla put od deset hiljada do deset miliona aktivnih korisnika svakog dana.

.

Foto: Promo

Koncept je prilično jednostavan - aplikacija vam u nasumično vreme šalje obaveštenje da fotografišete ono što u tom trenutku radite, bez ikakvog nameštanja. Od kada dobijete obaveštenje imate dva minuta da napravite fotografiju i to je to. 

Upravo je ovo privuklo mnoge korisnike, poput Anđele.

"Videla sam BeReal na TikToku i delovalo mi je zanimljivo. Sviđa mi se što uđem jednom u toku dana, kada mi iskoči notifikacija, postavim najgluplju i najspontaniju sliku i odem. Potrošim minimum vremena na to. Spontano je, većina ljudi ne skonta da se slika sa obe kamere i izgledala sam zbunjeno na većini slika", priča ona.

BeReal je trenutno vodeći u kategoriji društvenih mreža na Apple prodavnici, što pokazuje njegovu sve veću popularnost. Iva objašnjava da je za ovu mrežu prvi put čula upravo u Americi, dok je boravila na studentskoj razmeni.

"Inicijalno sam instalirala BeReal zbog društva sa razmene. Ta mreža je postala popularna u Americi i drugarica koja živi tamo me naterala da je instaliram. Onda se sve proširilo na druge ljude koje poznajem sa razmena, da bih svakog dana videla šta se s njima dešava. Ne delim sadržaj van tog kruga ljudi koji su mi prijatelji", kaže Iva.

Jedan od ciljeva ove mreže je, kako kažu njeni kreatori, da ne stvara influensere. Aplikacija vas ne podstiče da skupljate pratioce, a njihov broj je, verovali ili ne - ograničen. Čak nema ni reklama - iako su neki brendovi eksperimentisali sa tom mrežom, ona brendovima ne nudi promotivne kampanje. Sve to se kosi sa onim što smo navikli od društvenih mreža i načina na koje one funkcionišu. Ipak, pitanje je da li ova mreža ima budućnost, smatra Lazar.

problemtelefon2 jpg

Foto: Pixabay

"U ovom trenutku ne vidim neki potencijal aplikacije, da eksplodira i dugo bude popularna kao mreža, iako trenutno ima najbrži rast. Na BeRealu sam iz profesionalnih razloga, da vidim kakvi su trendovi. Zanimljivo mi je da ponekad prođem i vidim šta prijatelji rade i biraju, kao, tu jednu fotografiju dana, iako mislim da ni to ne može biti 'realno' jer sami uređujemo sadržaj", smatra on.

Fejsbuk nam je postao previše ozbiljan, Instagram isfoliran, a ni TikTok nije za svakoga, pa je možda ovo ono što nam nedostaje - a to je realnost. Koliko će ovaj koncept biti zanimljiv na duže staze veliko  je pitanje. Ako uspe, onda će biti prava mala revolucija, u suprotnom pridružiće se mrežama kao što su Vine, Snapchat ili Google Plus.

M. L.

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Zakazivanje objava na instagramu

Kreatori sadržaja više neće morati da se oslanjaju na eksterne alatke kako bi zakazivali svoje objave na Instagramu. Instagram trenutno…

.

Community Chats na Facebooku

Kompanija Meta najavila je da će društvena mreža Facebook dobiti Community Chats, novu opciju pomoću koje će korisnici lakše mogu…

.

YouTube uvodi novi alat za kreiranje Shorts formata

YouTube je predstavio novu alatku koja kreatorima olakšava pretvaranje običnih video zapisa u Shorts. 

.

Automatski generisani titlovi na TikToku

TikTok korisnicima olakšava gledanje video zapisa sa automatski generisanim titlovima, objavila je kompanija, ažurirajući funkciju koju je uvela 2021. godine i…

.

TikTok štiti tinejdžere

TikTok pokušava da zaštiti najmlađe korisnike od neprikladnog sadržaja i testira načine na koje bi mogao da ogranični širenje neprikladnog…

.

SP u Kataru: Kako se navija bez alkohola?

Svetsko prvenstvo u Kataru završeno je za našu reprezentaciju i dugo ćemo ga pamtiti. I igrači i navijači kojih je…

  • 02:00 Music Mix by Bea
  • 06:00 Music mix by Anja
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:10 Pesma dana

Anketa

Kako te rade praznici ?

Oradio logo