.
Trenutno
Music mix
Lifestyle / Sport

U Evropi su gradske auto-trke najnormalnija stvar

26.05.2017.

Novi Sad će početkom juna biti domaćin najboljim takmičarima u auto sportu, koji će brzinu odmeriti u četiri kvalitetne katogerije, a prevashodno dolaze iz naše zemlje i bližeg regiona. Trke na Mišeluku tako nastavljaju davno započetu tradiciju koja je u jednom momentu prekinuta, ali se na sreću ljubitelja ovog sporta vratila u naš grad. Bivši vozač, a danas jedan od ogranizatora ove manifestacije Đorđe Dizdar kaže da organizatori, kao i prethodnih godina, uspevaju da sve stignu na vreme. "Komunalne službe uveliko sređuju stazu, polako stižu prijave takmičara i ide sve nekim planiranim tokom", ispričao nam je Đorđe na početku razgovora za Oradio.

.

Šta će sve Novosađani moći da vide u dva dana manifestacije na Mišeluku?

Praktično, startujemo sa programom već u petak 2. juna, kada ćemo organizovati promociju trka zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja na Trgu slobode u Novom Sadu, od 13 do 16 časova. Nakon ovog uvoda sledi subotnji trening, a takmičenje se već tradiconalno dešava u nedelju, 4. juna od 12 časova.

Odakle dolaze takmičari i kakav odziv publike očekujete?

Najviše imamo takmičara iz Srbije, mada su nam se prijavili i automobilsti iz Makedonije i Bosne, očekujemo i iz ostalih delova regiona. Publika nam stiže sa raznih strana, dakle, neće biti samo Novosađana. Na prethodnoj trci koja je održana u Kraljevu promovisali smo našu trku na Mišeluku i interesovanje je bilo zaista veliko, pa očekujemo i pune tribine.
 djordjec jpg

Koje kategorije će posetioci moći da vide?

Imaćemo četiri divizije, od najslabije klase "Fića", preko dve klase "Jugića", slabiju i jaču, do najjače gde su vozila od preko 1.400 kubika.

Moto-trke ove godine neće biti?

Neće, pošto je staza Mišeluk opasna za moto-trke. Možemo eventualno uraditi revijalni deo, kako bismo ispoštovali naše kolege na motorima. Trkama bi mogli ozbiljno da im ugrozimo bezbednost, a to nikako ne želimo.

Par godina nije bilo trka na Mišeluku, pa ih sada ponovo ima. Staza ipak nije pravljena namenski. Koje su njene prednosti, a koje mane?

Sve ono što nije dobro na stazi mi nadoknadimo trudom i radom. Trka se priprema pet meseci, upotrebi se oko 5.000 guma koje služe za bezbednost trkača i publike, koriste se nameske ograde, skidaju se barijere i bandere koje ugrožavaju bezbednost... Mi uradimo sve da staza bude pripremljena u svim aspektima za trku i takmičenje. Gradske trke su inače najnormalnija stvar širom Evrope i sveta, tako da Mišeluk nije jedina ovakog tipa, čak se dosta trka vozi i u strogom centru nekih gradova. Ima puno razloga za to, a jedan od glavnih je popularizacija ovog sporta. Činjenica je, međutim, da su i posetioci navikli na udobnost ispred televizora pa ih je teško naterati da idu kilometrima daleko do staze, koja je po pravilu van grada, pa se lakše odlučuju da odu na obližnje gradske staze.

djordjeb jpg

Kako se postaje auto trkač?

Da bi neko postao automobilsta mora da ispuni bar dva uslova: da ima talenat i novac. Bez para, pored obaveznog talenta i mnogo rada, nemoguće je uspeti u ovom sportu. Kreće se od kartinga pa se ide dalje i ukoliko se nađu finansije, može se napredovati. U svetskim okvirima lep primer je Robert Kubica, poljski vozač koji je nekako sam uspeo da se progura do Formule 1, pa ga se tek nakon tog uspeha setila država... Međutim, on ih je tada odbio jer im je rekao da mu više ne trebaju (smeh). Nije naš sport jedinstven, svi profesionalni sportovi su skupi i u njih treba mnogo ulagati.

Kakav je naš auto sport?

Naš auto sport je solidan spram društva i cele situacije.  Ima nas oko 400 koji se bavimo automobilizmom, ali bi trebalo još mnogo raditi na tome. Često volim da istaknem paralelu da jedna "srednja" popravka auta košta oko 60 eura. Za taj novac roditelji mogu svojoj deci da obezbede 3 puta godišnje karting. Ukoliko se krene sa decom na vreme, od nekih 5 ili 6 godina do sedamnaeste godine života, kada može da se dobije dozvola, vi imate ozbiljnog i sigurnog vozača već pripremljenog na saobraćaj. Samim tim manje bi bilo nesreća, tragedija, društvo bi bilo zdravije. Mislim da je to način na koji bi trebalo da gledamo na auto sport.

Da ne pitam gde smo u odnosu na svet?

Ah... Mada, trenutno je specifična situacija, jer imamo par takmičara koji voze po Evropi. Dušan Borković je primer kako možemo da budemo u konkurenciji sa ostalima. On je, sa mnogo skromnijim budžetom nego njegove kolege, uspeo da osvoji par trka, imao je i dve titule, na brdskim i kružnim trkama. Znači da možemo, nije samo Đoković talentovan u Srbiji.

Koja je tvoja omiljena disciplina?

Meni su kružne trke omiljene, to sam nekad i vozio nakon čega sam se povukao u ogranizatore. Meni je to najzanimljivije, najveći adrenalin i nema konkurencije u odnosu na druge discipline.

Tvoj, lični izbor: Rosi ili Markez, Hamilton ili neko drugi?

Rosi (Valentino, moto sport) uvek, ovog drugog ne bih ni pominjao. Kod Formule 1 najviše volim finskog vozača Kimi Raikonena.

Jovan Marjanović

.
Sedmi Ignite događaj održava se u sredu, 27. septembra na Cafe brodu Zeppelin, pod sloganom "Šampioni koji su ostali šampioni",…
.
Do velikog imanja konjičkog kluba Graničar danas se može stići iz Šangaja kroz kolske puteve, njive i šumarke. Ako vas nekada…
.
Novosađanka Senka Bajić osvojila je zlato na nedavnom Svetskom prvenstu u mountainboardingu u Francuskoj. O ovom takmičenju, o…
Program
Kalendar događaja
Oktobar 2017.
PonUtoSreČetPetSubNed
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
     
Anketa

Da li ste srećni zbog plasmana Srbije na Mundijal 2018?