Lifestyle / Kuhinja
Kuvanje je novi rokenrol
Kada kažemo da razvoj tehnologije utiče na sve sfere života, to je zaista tako. U emisiji "O tome se priča" govorili smo o onoj najukusnijoj od svih sfera, o hrani. Kako nagovoriti mlade generacije da stanu za šporet? Promovisati to na društvenim mrežama naravno.
Sve se više ljudi okreće receptima na netu i to ne onima koje mogu da pročitaju na nekom sajtu, ne, već se prepuštaju gledanju video snimaka i fotografija na kojima je do detalja izveden neki recept i pripremljeno jelo. Glavni kanali za promociju pripremljene hrane su društvene mreže i neizostavni YouTube.
Profili istinskih zaljubljenika u hranu širom sveta svakodnevno nam donose nešto inovativno i do sada neviđeno, čime nas uvek iznenade ali i inspirišu za nove kulinarske poduhvate. Ne samo što ulepšaju dan prelepim fotografijama hrane, nego kreativnošću i idejama podstiču da i sami počnete da pripremate zanimljive specijalitete i da ih potom snimate i fotkate i delite sa prijateljima.
Da bi ste se zdravo hranili više nije potrebno da pohađate kurseve ili čitate kuvare do besvesti. Sada je dovoljno da imate internet i na klik ste od onoga što vas zanima. Ono što je takođe veoma pozitivno jeste to što na mreži možete da pronađete motivaciju i inspiraciju za kuvanjem. Ana Vlatković je autorka Instagram stranice @GourmAna na kojoj korisnike kroz storije impresionira onim šta, kako i sa čim kuva. Naravno, sa fotografijom finalnog proizvoda od koga se apetit momentalno otvara. Ana kaže da i samo ime njenog Instagram naloga opisuje kakav ukus u kuvanju ima.
"Mislim da GourmAna dobro opisuje moj način kuvanja, s obzirom na to da sam veliki gurman. Iako se trudim da jedem što zdravije, to mi ne polazi uvek za rukom. Na kraju uvek ispadne nešto sa još malo nečega i još začina. Za sada su storiji glavna stvar i trenutno je ovo maksimum koliko mogu da se posvetim tome, zbog ostalih obaveza. Ukoliko ova priča krene da se razvija i bude interesenata za neke poslovne transakcije, naravno, zainteresovana sam da širim priču, možda čak i na blog", rekla nam je Ana.
Poslušajte emisiju "O tome se priča" na našem podkastu
Po njenom mišljenju, poslednjih godina počeo je trend kuvara superstarova.
"Ranije je to bio štreberski posao, nosiš belu kecelju i kapu i sečeš luk čitav dan. Pre dvadeset, trideset godina se ta profesija nije smatrala rokenrolerskom, a to se sada definitivno dešava. Od kada sam napravila GourmAnu počela sam da pratim tu scenu, koja je sad postala deo kulture i ono što bi trebalo da se zna. Kuvari amateri se ne razvijaju na uštrb ovih poznatih, naprotiv, svi se zajedno razvijaju", objašnjava naša sagovornica gostujući u emisiji "O tome se priča".
Ana kaže da dobija pozitivan fidbek i veruje da su mreže fantastična platforma za promociju.
"Za sada, kuvam zato što je to deo moje terapije. Pre nekoliko meseci odlučila sam da kuvam jednom nedeljno kako bih poboljšala svoj život, jer veoma uživam u tome. Pošto je sve to izgledalo veoma lepo, ja sam naravno i fotografisala i postavljala na privatan profil. Pošto sam dobila neverovatan fidbek, to me je prosto inspirisalo. Mislim da je veoma pozitivno za čitavu kuvarsku scenu, kako za amatere, tako i za profesionalne kuvare. Odlično je imati takav medij izražavanja koji je besplatan i daje ti slobodu. Društvene mreže i internet služe za samopromociju u svim mogućim poljima, pa tako i u kuvanju. Dozvoljava ljudima da uče bez pohađanja kurseva ili odlaska u školu".
Scena kuvara amatera sve više ide pod ruku sa profesionalcima, a Ana kaže da ima mnogo veoma zanimljivih profila koji su vredni pažnje.
U poslednje vreme sve manje čujemo izjave da neko "robuje šporetu", ili onu rečenicu "šta danas da kuvam?". Ako se neko i zapita, odgovor će potražiti na netu, upravo na raznim profilima koji nude brza a ukusna rešenja, neretko po principu uzmi šta nađeš u kući. Što brzom vremenu u kom živimo savršeno odgovara. Kuvanje bez recepta može da bude posebno zanimljivo i u potpunosti nam daje slobodu da se izrazimo u kuhinji. Ona koja je to apsolvirala je Tijana Ivković (na instagramu @Pivokosa) koja je svoju kulinarsku karijeru započela upravo na mreži.
"Počela sam prošle godine, kada sam bila na dijeti a jele su mi se špagete. Nisam mogla drugačije sebi da opravdam to što ću da jedem ugljene hidrate, nego snimanjem i kačenjem toga na You Tube. Činilo mi se da taj video ima veći značaj od pukog 'jedu mi se špagete'. I tako sam osmislila 'Kuvanje bez recepta'. Uopšte nisam mislila da ću izazvati ovakav fidbek, ali ispostavilo se da se ljudima baš dopalo. Onlajn promocija je veoma značajna, jer mislim da bez toga apsolutno ne bih mogla ništa. Ne bih imala novca da zapravo osnujem biznis i plaćam marketing koji ovako dobijam besplatno, plus je i sama ideja da otovorim Kukićino nastala u komentarima na You Tube-u. Nisam ni sanjala da će me otvaranje You Tube naloga za šest meseci dovesti do otvaranja firme", rekla nam je Tijana.
Lazar Gajić je profesionalni kuvar koji kaže da je promocija hrane na netu veoma dobra stvar. Ona daje uvid u to kako nešto izgleda iz drugog ugla, odnosno, iz prvog lica.
"Mogu imati uvid u nove tehnike kako bi naučili nešto ako im nije jasno. Mislim da je sada vrhunac i da kuvari nikada nisu bili popularni kao danas. Ranije mnogo ljudi nije ni znalo za te šefove", rekao nam je Lazar.
Naravno knjige recepata i škole kulinarstva nemaju zamenu ali je i mogućnost otkrivanja ukusa onlajn jedna od najvećih prednosti našeg vremena. Buđenje inspiracije zbog nečega što smo videli na mreži je fenomenalna stvar, jer nas navodi na dalje istraživanje ukusa i pravljenje odličnih jela.
J.M.