...
TRENUTNO18:30 - 18:45Album nedelje

Lifestyle / Tehnologija

Ima li TikTok budućnost u Srbiji

03.12.2019.

Svet društvenih mreža tokom ove godine uzdrmao je nagli rast kineske aplikacije TikTok. Ova aplikacija, čija je osnovna funkcija razmena kratkih video sadržaja, brzo je dostigla milijardu korisnika. Na globalnom nivou, TikTok je ispred mnogo poznatijih rivala poput Tvitera ili Snepčeta. Glavna ciljna grupa ove aplikacije je generacija Z, odnosno svi rođeni posle 1995. godine.

.

Na prvi pogled, Tik Tok se ne razlikuje puno od Instagrama, kaže korisnica ove društvene mreže Sofija Ninković.

"Mislim da je više parodija na Instagram. Ljudi paralelno koriste i Tik Tok i Instagram, ali Tik Tok im je više kao sigurna zona da mogu da kažu, da mogu da podele, svoje mišljenje slobodno, bez osuđivanja. Ciljna grupa im je generacija Z, pretežno, čak je to i interna šala na TikToku, da ga samo koristi generacija Z i da zbog toga ima taj čudni humor", ocenjuje Sofija.

telefoni jpg

Stiče se utisak da je upravo iz ovih razloga TikTok novo utočište mladih. Prvo su ih sa Facebooka proterali roditelji koji su ga okupirali. Sada oni polako otkrivaju i Instagram, pa mladi traže novo utočište. Veliku grupu korisnika ove mreže čine i oni čiji profesionalni angažman zavisi od društvenih mreža.

Zbog svojih algoritama TikTok polako postaje njihov novi dom, kaže makeup vlogerka Ana Pavasović.

"Sviđa mi se što te na TikToku neće zezati algoritam, čak za jako malo vremena dobiješ dosta pratilaca, što je nekome veliki plus. Ono što viđam su imitacije, što zna biti smešno, a nekad ne. Viđam i dosta šminkera što mene najviše privlači, zato sam i otvorila TikTok", kaže Ana.

Činjenica da je dosta sličan postojećim mrežama, može biti mač sa dve oštrice za TikTok. Premda broj korisnkika ove društvene trenutno beleži trend rasta, kako u svetu tako i kod nas, Instagram influenser Veselin Vladimir Zvekić ne veruje da će tako i ostati.

"Ne verujem da ta aplikacija ima budućnost ovde jer predstvalja sve ono što već imamo, nije ni toliko zanimljiva i ne verujem da će zaživeti. Pored toga, potpuno mi je neprivlačnog dizajna i sadržaj koji se plasira nije poseban, još kao šlag na tortu niko iz mog društva je nema instaliranu, a mislim da to dosta govori", zaključuje Veselin.

drustvenemreze png

Istraživanje o stanju društvenih medija u Srbiji, koje sprovodi agencija Pioniri, pokazuje da profil na TikToku ima svega tri odsto korisnika mreža u našoj zemlji. To je, na primer, deset puta manje od broja korisnika Tvitera. Da li će doživeti sudbinu Snepčeta, koji je posle naglog rasta doživeo pad, niko sa sigurnošću ne može reći. Ono što mu svakako ide na ruku je činjenica da je dostupan tamo gde mnoge društvene mreže nisu - u Kini, a tu ga čeka sigurna baza korisnika.

M. L.

Možda te još zanima:

.

TikTok sa novim funkcijama sve više liči na YouTube

Čini se da TikTok želi da motiviše korisnike da objavljuju horizontalne video-snimke koji su duži od jednog minuta.

.

Smanjuje se upotreba TikToka

TikTok je prošle godine bio na prvom mestu kada je u pitanju broj preuzimanja, ali nije bio prva i po…

.

Gašenje radnih mesta u tehnološkim kompanijama

Kompanija TikTok ukida 60 radnih mesta u sektoru za oglašavanje i prodaju. U TikToku nisu naveli razlog otpuštanja desetina zaposlenih,…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

.

Velike tehnološke kompanije sve više troše na lobiranje u Briselu

Digitalna industrija troši više od 113 miliona evra godišnje na lobiranje u Briselu, pri čemu su rastu te sume u…

.

TikTok ubacuje Wikipedia isečke

Korisnici TikTok-a, posebno mladi ljudi, sve više tretiraju tu aplikaciju kao pretraživač da bi pronašli sve, od obližnjih restorana do…

  • 17:00 Radio Grafiti
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:30 Album nedelje
  • 18:45 Lampica
  • 19:00 Popodne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo