Lifestyle / Tehnologija
Ima li TikTok budućnost u Srbiji
Svet društvenih mreža tokom ove godine uzdrmao je nagli rast kineske aplikacije TikTok. Ova aplikacija, čija je osnovna funkcija razmena kratkih video sadržaja, brzo je dostigla milijardu korisnika. Na globalnom nivou, TikTok je ispred mnogo poznatijih rivala poput Tvitera ili Snepčeta. Glavna ciljna grupa ove aplikacije je generacija Z, odnosno svi rođeni posle 1995. godine.
Na prvi pogled, Tik Tok se ne razlikuje puno od Instagrama, kaže korisnica ove društvene mreže Sofija Ninković.
"Mislim da je više parodija na Instagram. Ljudi paralelno koriste i Tik Tok i Instagram, ali Tik Tok im je više kao sigurna zona da mogu da kažu, da mogu da podele, svoje mišljenje slobodno, bez osuđivanja. Ciljna grupa im je generacija Z, pretežno, čak je to i interna šala na TikToku, da ga samo koristi generacija Z i da zbog toga ima taj čudni humor", ocenjuje Sofija.
Stiče se utisak da je upravo iz ovih razloga TikTok novo utočište mladih. Prvo su ih sa Facebooka proterali roditelji koji su ga okupirali. Sada oni polako otkrivaju i Instagram, pa mladi traže novo utočište. Veliku grupu korisnika ove mreže čine i oni čiji profesionalni angažman zavisi od društvenih mreža.
Zbog svojih algoritama TikTok polako postaje njihov novi dom, kaže makeup vlogerka Ana Pavasović.
"Sviđa mi se što te na TikToku neće zezati algoritam, čak za jako malo vremena dobiješ dosta pratilaca, što je nekome veliki plus. Ono što viđam su imitacije, što zna biti smešno, a nekad ne. Viđam i dosta šminkera što mene najviše privlači, zato sam i otvorila TikTok", kaže Ana.
Činjenica da je dosta sličan postojećim mrežama, može biti mač sa dve oštrice za TikTok. Premda broj korisnkika ove društvene trenutno beleži trend rasta, kako u svetu tako i kod nas, Instagram influenser Veselin Vladimir Zvekić ne veruje da će tako i ostati.
"Ne verujem da ta aplikacija ima budućnost ovde jer predstvalja sve ono što već imamo, nije ni toliko zanimljiva i ne verujem da će zaživeti. Pored toga, potpuno mi je neprivlačnog dizajna i sadržaj koji se plasira nije poseban, još kao šlag na tortu niko iz mog društva je nema instaliranu, a mislim da to dosta govori", zaključuje Veselin.
Istraživanje o stanju društvenih medija u Srbiji, koje sprovodi agencija Pioniri, pokazuje da profil na TikToku ima svega tri odsto korisnika mreža u našoj zemlji. To je, na primer, deset puta manje od broja korisnika Tvitera. Da li će doživeti sudbinu Snepčeta, koji je posle naglog rasta doživeo pad, niko sa sigurnošću ne može reći. Ono što mu svakako ide na ruku je činjenica da je dostupan tamo gde mnoge društvene mreže nisu - u Kini, a tu ga čeka sigurna baza korisnika.
M. L.