.
Trenutno
Music mix
Kultura

Dekodiranje muzike i publike

26.01.2015.

Osim same muzičke scene, istraživanja oragnizacije koju predstavljamo bave se i fenomenom publike i posećenosti svirki i koncerata.

.

   Nevladina organizacija Centar za istraživanje popularne muzike bavi se istraživanjem, promocijom, popularizacijom i drugim aktivnostima u domenu popularne muzike. Kako je za O radio rekao predstavnik te organizacije Milan Milojković, osnovni cilj im je da istraže kako u stvari muzika „postaje popularna“, šta prestaje da bude popularno i zašto, i da predstave fenomen muzičke industrije kod nas, funkcionisanje posla u profesionalnom smislu, kada se muzika posmatra iz ugla izvođača, producenata ili menadžera.

   Projekat je pokrenut 2013. godine, a tim istraživača sačinjavaju mladi muzikolozi koji su svoje obrazovanje stekli na muzičkim akademijama. Okupljeni su oko ideja profesorke Vesne Mikić, sa interdisciplinarnih studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.

   „Kroz rad u okviru predmeta u vezi sa popularnom muzikom, koje nam je držala profesorka Mikić, dobili smo razne ideje i znanje potrebno za bavljenje ovim poslom, tako da naši istraživači dolaze iz akademskog sveta, a opet svako od njih ima i svoje lično iskustvo u polju popularne muzike, bilo kao svirač, pevač, promoter ili se već ranije bavio pisanjem na ove teme“, kazao je Milojković.

   Prvi projekat, koji je ova organizacija privela kraju, bavi se analizom muzičke scene po gradovima Srbije. Taj projekat obuhvata analizu i prikaz alternativnih muzičkih scena, a do danas je obrađena noise, džez i ska scena u Novom Sadu, hip-hop scena u Zaječaru i Beogradu, metal scena u Kruševcu i alternativna muzička scena u Inđiji.  

   „Na primer, u Novom Sadu je na zaista malom prostoru bilo moguće istraživati vrlo različite muzičke scene, koje koegzistiraju u ovom gradu. Neke od njih se prožimaju, dok druge ne znaju jedne za druge“, kazao je Milojković.

   On je dodao da je siguran da bi se ljudima zapravo najviše svideli oni bendovi i muzičari koje još nisu imali prilike da čuju. Samim tim, Milojković je naveo da je obrađen i taj negativni fenomen nedostatka prostora za svirke i mesta na kojima bi muzičari mogli da se predstave publici.

   „U našim tekstovima mogu se pronaći i podaci o tome sa kakvim su se problemima muzičari suočavali kada su tražili prostor za svirke, ili koliko su bili plaćeni za nastupe, jer se slika o tome u kakvom je stanju muzička scena u zemlji najbolje može steći kroz lična iskustva onih koji se svakodnevno suočavaju sa njenim izazovima. Za muzičare koji žive i pokušavaju da uspeju u Srbiji, mislimo da su ovakve analize od vitalnog značaja“, dodao je Milan.

   Svako istraživanje na sajtu ove mlade i entuzijastične organizacije dokumentovano je relevantnim primerima. Urednica sajta Ana Gnjatović redovno aplouduje materijale i muziku koju je, u zavisnosti od izvođača, moguće i besplatno skinuti i preslušati.

   Istraživači se bave i fenomenom publike i posećenosti svirki i koncerata, a za više informacija poslušajte ceo razgovor sa Milanom ispod teksta i posetite sajt Centra za istraživanje popularne muzike

   Maja Leđenac

.
U susret dugim noćima i sve kraćim danima (još jednoj zimi), Aktivistička kuhinja udruženih građana i radnika u kulturi Kanta pozvala…
.
Urednica časopisa KultTura Nataša Gvozdenović za čitanje preporučuje Paola Sorentina i Bekima Sejranovića. Kako kaže, oba pisca…
.
Dan bede, promocije, Oktoberfest...
Program
Kalendar događaja
Oktobar 2017.
PonUtoSreČetPetSubNed
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
     
Anketa

Da li ste srećni zbog plasmana Srbije na Mundijal 2018?