...
TRENUTNO12:00 - 14:00Pre podne na O radiju

Društvo / Zdravlje

Zdrava ishrana nisu trendovi i dijete

15.05.2018.

Mladi najčešće ne mogu sebi da priušte zdravu ishranu jer je skupa. Organska proizvodnja zahteva velike troškove, što automatski povećava njihovu cenu. Međutim, postoje organski  proizvodi koji i nisu toliko finansijski nepristupačni. U ovonedeljnoj emisiji "Pokretač" koju smo realizovali uživo sa Poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, studentkinja završne godine Poljoprivrednog fakulteta Ana Dolovac objasnila je šta je to organska proizvodnja.

.

"Organska proizvodnja predstavlja oblik poljoprivrede, odnosno održive poljoprivrede, koja se zasniva na visokom poštovanju ekoloških principa. Kako utiče na zdravlje ljudi, tako utiče i na zaštitu životne sredine", rekla je Ana gostujući u našoj emisiji. Prema njenim rečima, proizvodnja organskih sadržaja košta mnogo više od uobičajenih vidova proizvodnje, pa su zbog toga organski proizvodi skuplji.

Na pitanje koliko su mladim ljudima i studentima ovakvi proizvodi onda uopšte i pristupačni, a s tim u vezi i koliko ste oni zdravo hrane, studenti sa kojima smo razgovarali odgovaraju da se uglavnom hrane u hrani u menzi, zato što im je to najbliža, najlakša, najjeftinija, ali ne i toliko zdrava opcija.

Međutim, dešava se da ljudi često ne znaju da naprave razliku između zdrave hrane i organske hrane. Ana Dolovac to objašnjava ovako:

"Ljudi smatraju da zdrava hrana jeste organska hrana. Međutim, važno je da na proizvodima prepoznaju logo koji označava da je to namirnica organske proizvodnje. Dešava se da proizvođači 'guraju' u zdravu hranu stvari koje imaju 100 odsto voća, ali to voće nije organsko", upozorava Ana.

sagovornica jpg

Ana Dolovac sa novinarkama Oradija na Poljoprivrednom sajmu

Nutricionistkinja Dragana Čanak smatra da problem nije u ishrani, već u trendovima koji se danas nameću.

"Svako doba nosi svoje trendove. Trenutno je izuzetno popularna hrono ishrana, koja podrazumeva nešto što je nametnutno nekakvim trendovima. Kao što postoje modni trendovi, tako postoje i trendovi u ishrani", rekla je Dragana za O radio.

Ona dodaje da se ne hrani organski i da zapravo ne razume ni šta to tačno znači. Prema njenim rečima, najbitnije je imati tri obroka dnevno, a tačno pravilo koje vrste namirnica treba da konzumiramo - ne postoji.

"Mi smo svaštojedi i naši enzimi su spremni na to da jedemo sve. Bitno je da to bude u određeno vreme i u određenoj količini, kako bismo funkcionisali 'kao svet'", tvrdi Dragana Čanak.

Dakle, najvažnije za naše zdravlje nije praćenje trendova i držanje dijeta, već da se organizmu posvetimo kao individui kojoj je potreban poseban tretman u vidu određenih vitamina, organskih proizvoda i fizičke aktivnosti.

Pogledajte i video koji smo uradili na Poljoprivrednom sajmu:

Preslušajte emisiju "Pokretač" u kojoj smo govorili o zdravoj ishrani na podkastu Oradija.

Miljana Milekić / Svetlana Paramentić

Možda te još zanima:

.

Povratak u "novi normalan život"

Kako brojne države polako ali sigurno smanjuju mere uvedene zbog pandemije koronavirusa, veliki broj ljudi počeo je da oseća olakšanje…

.

Željena cifra na vagi ne znači i zdravlje

Iz godine u godinu sve je popularnija zdrava ishrana. Gotovo na svakom ćošku možemo videti natpise – bez glutena, bogato…

.

Uslovi na Sajmu dobri, psihički nije lako

Koronavirusom je u Srbiji zaraženo više od četiri hiljade ljudi, među kojima je i dosta mladih. Ono što veliki broj…

.

Prokrastinacija u vreme korone

Radni sto vam je kuhinjski pult, a kafe pauza je okret do šporeta ili frižidera. Zvuči poznato? Ako su od…

.

Kako ostati pribran u doba pandemije

Ovih dana događa se jedinstvena pojava u našim životima, prouzrokovana korona virusom koji je zahvatio ceo svet i doveo do…

.

Joga za svaki dan

Sada kada smo svi u svojim domovima, potrebne su nam i neke fizičke aktivnosti da bi ostali u formi. Tu…

  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 11:00 U kakvoj zemlji želim da živim
  • 12:00 Pre podne na O radiju
  • 14:00 RetroTips
  • 15:00 Radio Gruvanje

Anketa

Da li planirate letovanje?

Oradio logo