...
TRENUTNO22:00 - 00:00Floating Sounds

Društvo / Zdravlje

Da budemo ponovo zajedno

30.06.2021.

Ujedninjeni festivali Srbije (Arsenal, EXIT, Beerfest, Lovefest i Nišvil) pokrenuli su nedavno nacionalnu kampanju za vakcinaciju pod sloganom "Da budemo ponovo zajedno". Ideja je da se pronađe zajednički jezik sa mlađom publikom, kojoj se ova kampanja prvenstveno obraća. 

.

Ivana Mirkov iz Ujedinjenih festivala Srbije i EXIT-a kaže da su ovi festivali rešili da se obrate mladima sa temom koja je, prema njenim rečima, veoma važna kada je u pitanju izlazak iz pandemije, a to je - vakcinacija.

"Vizija i motiv su povratak normalnom životu i to ne kroz poruke straha, već kroz poruke i ideje jedinstva, ponovnog vraćanja života životu i radosti povezivanja. Svi jako dobro znamo koliko na mlade utiče bilo kakva vrsta distanciranja, naročito socijalnog i koliko je to za mentalno zdravlje važno. U tom smislu, motiv je komunikacija prema mladima i poruka da se vakcinišemo kako bi ponovo bili svi zajedno, družili se, izlazili, vratili se žurkama, zagrljajima, poljupicima i nekom zdravom načinu života", kaže Ivana.

Zanimalo nas je mišljenje naših mladih sagovornika, koje smo u anketi pitali da li održavanje festivala, putovanja i drugih događaja utiče na njihovu odluku o vakcinaciji.

Održavanje festivala nema nikakav uticaj na moju odluku. Još uvek se nisam vakcinisao, a festivali i putovanja to, bar za sada, neće promeniti. Čak sam i odustao od jednog putovanja, jer nisam bio siguran da li ću morati da budem vakcinisan ili ne. 

Sasvim je moguće da je to razlog da se mladi vakcinišu, ali ja nešto nisam video da se mnogo mladih vakcinisalo u odnosu na period od pre mesec ili dva. Verujem da to jeste jedan deo, jer je mladima dosta da budu po kućama. 

Mislim da nije toliko doprinelo. Od mladih sa kojima sam ja u kontaktu niko se nije vakcinisao zbog toga, neki su ranije, a neki i dalje ne žele. 

Vakcinisala sam se upravo da bih mogla da idem na festivale i na putovanja. 


Ivana Mirkov dodaje i da nije reč o kampanji koja služi samo podsticanju vakcinacije zbog festivala, već zbog sveukupnog zdravlja građana i građanki.

"Ne motivišemo ljude da se vakcinišu samo da bi išli na festivale i da bi se jako dobro proveli, nego i da bi zaštitili sebe i svoje najbliže, neke strukture stanovništva koji već imaju neke hronične bolesti. Suština je da se okrenemo pozitivnom svetu i životu i značaju vakcinacije, koja je jedna od stvari zašto smo opstali. Poenta je da čuvamo sebe, da prihvatimo vakcinaciju kao jedno opšte civilizacijsko dobro, a ne kao potencijalni izvor za sabotažu, za teorije zavere i ostalo", kaže Ivana.

Ona zaključuje da ne treba širiti strah i ne treba dozvoliti da budemo izloženi porukama straha, već naprotiv, motivaciji povratka normalnom životu. 

J. Božić

Možda te još zanima:

.

Organizovana imunizacija najefikasniji način zaštite od HPV infekcije

Vakcina protiv humanog papiloma virusa (HPV vakcina), kao najbolja prevencija kod mladih, stvara imunitet i sprečava infekciju određenih tipova HPV-a.…

.

"Pseći život" na letovanju

Do pre dve godine bio sam zakleti protivnik držanja pasa u stanu. Sa prezirom bivših pušača koji zvocaju uživaocima duvana,…

.

Obavezna vakcinacija od medicinskog postala političko pitanje

Obavezna vakcinacija protiv virusa Kovid-19 mera je koja se sve češće pominje u Evropi. U Srbiji o tome još uvek…

.

Zbog Kovid propusnica i noćnog života mladi sve više u redovima za vakcinaciju

Pandemija koronavirusa traje gotovo dve godine. Sluša se i govori o ovoj temi svakodnevno i isto tako se mere za…

.

Pitali smo o vakcinama umesto vas

Iako vakcina predstavlja jedno on najznačajnijih medicinskih dostignuća, tema u vezi sa vakcinama protiv koronavirusa i dalje je praćena dezinformacijama,…

.

Korona je i društveni i medicinski problem

Pandemija koronavirusa je sa sobom, na žalost, donela i neke druge boljke: stereotipe, predrasude, nepoverenje u struku i nauku i…

  • 15:00 Superoperater
  • 16:00 Music mix by Anja
  • 22:00 Floating Sounds

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo