Društvo
Studenti nezadovoljni hranom u menzi
Hrana i usluga u studentskim menzama u Novom Sadu bile su neizbežne teme među akademcima prethodnih dana. Nakon objava jedne od nezadovoljnih korisnica usluga menze na društvenim mrežama, otvorila se javna polemika među studentima o kvalitetu ishrane u menzama, a potom je usledio i sastanak studenata sa čelnicima Studentskog centra.
Studentska menza je mesto na kome se hrani većina studenata u Novom Sadu. Prethodnih nedelja unutar Facebook grupe "Menza Novi Sad" otvorila se polemika o kvalitetu usluge, a poseban revolt izazvala je fotografija posluženog obroka koju je podelila jedna studetkinja.
Osim na kvalitet hrane, iznete su i primedbe na usluge, odnosno da se dešava da se na obrok čeka i do sat vremena. Sve to bio je povod da se neki od nezadovoljnih studenata direktno obrate Studentskom centru. Među njima je bila i studentkinja Pravnog fakulteta Grlica Golušin. Ona nam je ispričala da je posle žalbe dobila poziv da zajedno sa predstavnicima Studentskog parlamenta dođe na sastanak.
"Na sastanku sam rekla sve ono što sam mislila da je bitno, sve ono što su drugi studenti rekli, zatim su nas sproveli kroz kuhinju i mesto gde se odlaže hrana da vidimo kako sve to funkcioniše. Rečeno mi je da će se oni truditi da poboljšaju kvalitet hrane i raznovrsnost, da će sprat raditi od 12 do dva svakog radnog dana. Pozivaju se studenti da koriste menzu na Spensu", ističe Grlica Golušin.
foto: instagram.com/fontana_bajic
U međuvremenu primetna je promena i veća raznovrsnost u ponudi, što u upravi menze obrazlažu uskršnjim postom. Studenti sa kojima smo razgovarali uglavnom izražavaju nezadovoljstvo kako u vezi sa samim kvaltetom hrane, tako i sa redovima koji su često neizbežni. Postoje, međutim i oni kojima odnos cene i kvaliteta odgovara.
Pomoćnica direktora novosadskog Studentskog centra za ishranu, Aleksandra Ćulibrk, kaže da su standardi uvek isti, da se poštuju i da ih je propisalo Ministarstvo prosvete. Ona tvrdi da su provere kvaliteta obroka redovne,a raznovrsnost neizbežna.
"Na unapređenju jelovnika se uvek radi, u zavisnosti od raspoloživih namirnica. Jelovnik svakog dana ima između pet i šest vrsta jela, vi u svakom momentu na liniji imate bar tri vrste jela. Ono što je isto bitno, na Spensu smo sredinom februara uveli i suvu večeru, tako da ko ne želi da dolazi ne večeru, može za vreme ručka u restoranu na Spensu da preuzme večeru. Aparati su van funkcije od uvođenja fiskalizacije, to je veliki problem. Nadamo da će on u skorije vreme biti rešen", kaže Aleksandra Ćulibrk.
foto: Facebook grupa "Menza Novi Sad"
Nakon održanog sastanka, Studentski centar sproveo je anketu među korisnicima menze o tome šta bi u narednom period trebalo da se promeni. Dok neki studenti već primećuju promene nakon javnog pritiska, drugi ih i dalje ne uočavaju.
Više o ovoj temi poslušajte u današnjoj emisiji Pop up:
V. Jović