...
TRENUTNO21:00 - 00:00Music Mix by Bea

Društvo / Obrazovanje

KOMS pokreće školu za buduće jutjubere

17.01.2020.

Jutjub godinama unazad predstavlja jedan od glavnih izvora informisanja mladih, ali i perspektivan prostor za razvoj karijere. Zbog toga je Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) pozvala mlade kreatorke i kreatore uzrasta od 15 do 18 godina da se prijave za prvu Školu za jutjubere.

.

foto: KOMS

Polaznice i polaznici će osam dana raditi sa poznatim domaćim jutjuberima i stručnjacima za digitalni marketing. Kako kaže Nikola Ristić iz KOMS-a, poslednje istraživanje ove organizacije pod nazivom "Mladi u medijskom ogledalu 2019." pokazalo je da postoji rast trenda međusobnog vređanja jutjubera iz Srbije i kreiranja etičkog i vrednosno upitnog sadržaja, kojim povećavaju svoju popularnost među publikom, a koju najčešće čine deca i mladi.

"Želimo da kroz ovu školu usmerimo neke buduće Jutjubere tako da razumeju da nije neophodno praviti sadržaj koji može biti uvredljiv ili opasan po njih i druge, kako bi dospeli u dobro poznati 'trending'. Ono što želimo da postignemo jeste svest o vrednostima kod najmlađih mladih (15-18 godina starosti) i pravilnom komuniciranju tih vrednosti. Mi ćemo pokušati da ih kroz ovu školu naučimo kako da stvaraju kreativan, kvalitetan i koristan sadržaj, tako da se on kasnije može probiti kroz more sadržaja čije su vrednosti upitne", rekao je Nikola za Oradio.

Jutjub kao platforma za stvaranje sadržaja, bilo profesionalnog ili amaterskog, predstavlja široku lepezu mogućnosti. Zbog toga je, na ovakvom kursu, pored osoba koje prave sadržaj za Jutjub potrebno imati i predavače koji su stručni u oblasti digitalnog marketinga. Sociološkinja i marketing ekspert Jelena Radović – Leca Shargarepica je jedna od predavačica na ovom kursu. Ona kaže da će učesnici naučiti sve potrebne korake u stvaranju sadržaja za tu platformu.

"Od ideje, preko realizacije, pa do monetizacije i satisfakcije, odnosno: šta znači baviti se Jutjubom. Zatim, naučiće kako da odrede ciljnu grupu i pravac. Kako se razvija ideja i kako se ta ideja oživljava. Na koji način se snima video, zvuk, gde pronaći alate za montažu i šta je bitno kod montaže. Šta je unakrsna promocija i zašto je bitno prisustvo i na ostalim društvenim mrežama", navela je Jelena.

youtube1

Kako uopšte dođe do toga da se neko odluči da snima za Jutjub? Milena Zdravković je počela da pravi sadržaj za Jutjub pre tri meseca. Njen kanal "My dad is a firefighter" za sad ima pet video klipova u kojima Milena upoznaje publiku sa svojom svakodnevicom, poput života u studentskom domu, odlaska kući na nekoliko dana i tako dalje. Najsvežiji vlog na njenom kanalu prikazuje kako je to slaviti novu godinu u studentskom domu. Svaki od klipova ima po nekoliko hiljada pregleda. Milena kaže da se odlučila na ovaj korak jer smatra da može da ponudi kvalitetan sadržaj i da njime, na neki način nekome pomogne. Prema njenim rečima, objavljivanje sopstvenog sadržaja na Jutjubu traži usavršavanje u snimanju i montaži.

"Sve ovo se jednim delom može naučiti i samostalno na internetu, ali evo sada kroz 'školu za jutjubere' sve će biti dostupno na jednom mestu. Ja na to gledam kao na kurs, ne na školu, gde će mladi moći da usavrše svoje znanje i kroz ono što vole da rade možda započnu svoj posao i na taj način zarađuju. Danas postoji 1.000 različitih kurseva, šta je loše u ovom? Naravno, svi smo različiti i svako ima svoje mišljenja, ali hajde onda da naučimo da poštujemo i tuđe mišljenje, a i tuđa interesovanja", kaže Milena.

milenazdravkovic jpg

foto: Danijela Vujinović/ Milena Zdravković 

Škola je besplatna, a priliku da je pohađaju imaće 12 mladih osoba koje će KOMS izabrati kroz prijavu u obliku videa, u kome će potencijalan učesnik kursa kroz 10 do 15 minuta sadržaja predstaviti sebe i teme koje želi da obrađuje u svojim klipovima. Takođe, u okviru video prijave, potrebno je objasniti zašto se javila želja za učestovanjem i koja su očekivanja od kursa. Nikola Ristić kaže da je ovo samo pilot projekat koji će pokazati šta u budućnosti mogu da očekuju od sličnih obuka.

"Definitivno jesmo privukli veliku pažnju javnosti, što stavlja dodatnu obavezu na predstojeće korake. Mišljenja su podeljena, opravdano, jer kada ljudi pročitaju da se otvara 'Škola za jutjubere' prvo pomisle da ćemo u toj školi mlade učiti onome zbog čega smo i odlučili da pokrenemo ovakvu školu, a to je neetičnost većine autora i potpuno neodgovorno kreiranje sadržaja. Verujemo da će nakon ove škole biti jasno da je ovo zapravo prvi put da neko radi nešto konkretno po pitanju poboljšanja situacije na domaćoj Jutjub sceni i da će to rezultirati potrebom da se ovakav vid obuka nastavi i ubuduće", zaključio je Nikola.

Treninge će držati prepoznatljiva lica domaće Jutjub scene: Dule AXE, Eau de Viktor, Cone, Duxa, Dex lik i Cuki. Pored toga što je program besplatan, učesnici će imati obezbeđen smeštaj, hranu i neophodnu opremu. Škola će biti održana od 3. do 10. februara u Beogradu. Prijavni video je potrebno okačiti na svoj Jutjub kanal pod nazivom "Prijava za KOMS Školu za YouTubere", a link uz ime i prezime, mesto odakle si, broj telefona i godinu rođenja treba poslati nakasnije do 20 januara u 23.59 putem forme koja se nalazi na ovom linku.

S. P.

Možda te još zanima:

.

Snimci koji zadaju glavobolju roditeljima "ispod radara" na Jutjubu

Čak ni uz sve mere opreza, nije lako očistiti od neprimerenog sadržaja platformu kao što je YouTube. Najveći problem je…

.

TikTok sa novim funkcijama sve više liči na YouTube

Čini se da TikTok želi da motiviše korisnike da objavljuju horizontalne video-snimke koji su duži od jednog minuta.

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Jutjub danas: Kako biti kratak, jasan i glasan?

Tokom godina, Jutjub se dosta promenio - od platforme koja omogućava puko deljenje snimaka tokom godina je evoluirao u svojevrsnu…

.

YouTube razvija AI alat koji će omogućiti da zvučite kao poznati muzičari

YouTube planira uvođenje novog alata baziranog na veštačkoj inteligenciji koji će omogućiti kreatorima da koriste glasove poznatih muzičara u svojim…

.

Blokirate reklame? YouTube će da blokira vas

YouTube je najpopularniji video servis na svetu, na kojem više od milijardu ljudi svakodnevno može da uživa u različitom sadržaju…

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo