...
TRENUTNO17:00 - 21:00Music Mix by Bea

Društvo

Kako Youtube javlja, ja te volim

30.08.2019.

Više od 75 odsto tinejdžera kaže da je važno ići u korak sa svetskim događajima, ali više od polovine njih prati vesti sa YouTube-a i drugih platformi društvenih mreža, uključujući Twitter i Facebook. 

.

Nedavno istraživanje koje su sproveli SurveyMonkey i Common Sense Media otkrilo je da 60 odsto tinejdžera saznaje vesti od slavnih, uticajnih i drugih online ličnosti. Ove statistike su još više iznenađujuće (i zabrinjavajuće) s obzirom na to da ispitanici priznaju da su informativne kuće pouzdanije od izvora na društvenim mrežama. Takođe, 40 odsto anketiranih veruje da platforme, društvene mreže i influenseri "generalno pojašnjavaju činjenice". Psiholog Luka Todorović kaže da je, u ovakvim slučajevima, bitnije uticati na razvoj kritičke svesti kod mladih.

"Kada govorimo o poznatim ličnostima kao izvoru informacija, one su ranije bili uključene u svrhe propagande različitih sadržaja, ovde se samo postavlja pitanje štetnosti ali i korisnosti sadržaja koje poznati propagiraju. Ono što je istina je to da su informacije dostupnije kao nikada ranije i da je bitno da mlade obrazujemo u smeru kritičke misli i provere informacija koje su im plasirane. Smatram da je potrebno postaviti pitanje kako iskoristiti internet za razvijanje kritičke misli ne samo kod mladih, već svih generacija. Pitanje razvoja kritičke misli prema sadržajima koje primamo je primarnije od pitanje načina distribucija informacija", smatra Luka Todorović. 

O rezultatima ovog istraživanja, o tome šta je ono što, po njihovom mišljenju, dovodi do ovakve društvene situacije, razgovarali smo i sa mladima.

"Društvene mreže su lako dostupne i mislim da mladi idu ka tome da traže one informacije koje su na dohvat ruke. Mislim da to nije ništa strašno, ali svi ćemo tražiti one informacije do kojih najbrže možemo doći. Teško će mladi danas da uzmu i pročitaju novine", glasio je jedan od odgovora. 

"Mislim da je problem u tome šta znači ići u korak sa svetom, a šta biti obavešten. Međutim, to je normalno za novije generacije", rekla nam je jedna od anketiranih.

yt1 jpg

U pomenutom istraživanju, poseban akcenat stavljen je na Jutjub, kao platformu koju mladi najviše posećuju kada žele nešto da saznaju. Uzimajući u obzir i slobodu ove platforme, kao i činjenicu da većina jutjubera nije poznati po pripremi pre snimanja i pričanja o određenoj temi, postavlja se pitanje koliku odgovornost zapravo osećaju prema svojoj publici. Petar Pejović iz ekipe Jaserštajn kaže da više faktora utiče na to šta će mlađa publika gledati na Jutjubu, počev od sadržaja, odgovornosti jutjubera, ali i roditelja.

"Mislim da jutjuberi koji su mlađi adolescenti neće biti svesni, niti žele da budu svesni odgovornosti. Njima je bitna slava, da se njihov rad ceni i da uspeju da se probiju na YT sceni. Stariji jutjuberi su definitivno svesni odgovornosti. Na kraju dana, jutjuber u neku ruku nema obavezu da kontroliše svoj sadržaj, odnosno, da nije njegovo da dete od 11 godina ne gleda sadržaj koji je za, na primer, decu od 13, to je na roditeljima. Dokle god ne krši etičke i pravne zakone na Jutjubu, sve je manje više okej", kaže Petar.

Autor knjige Youtubers Chris Stokel-Walker, smatra da je ova promena jednostavno znak vremena. "Činjenica da mlađi ljudi dobijaju vesti iz netradicionalnih medija nije iznenađujuće, a zabrinjavajuće je samo ako mislite da većina odraslih i dalje konzumira vesti iz tradicionalnih, proverenih izvora", rekao je Stokel-Walker za TNW. Ono što je najbitnije u konzumiranju vesti je stvaranje kritičke svesti od malena, čime se stvara osnova za manji rizik od upadanja u klopku zvanu lažna vest, na bilo kojoj platformi.

 S.P.

Možda te još zanima:

.

Tviter uvodi opciju praćenja tema

Korisnici Tvitera će od danas pored pojedinačnih profila moći da prate i teme koje ih zanimaju. 

.

Video sadržaji iz celog sveta

Video snimci su budućnost tehnologije. Ovo, barem ekipi Oradija, govori dosadašnje iskustvo, s obzirom na to da nas je najlakše…

.

Spojite prošlost i sadašnjost kroz digitalno

Ništa neće zameniti foto-albume i iščekivanje izrada fotografija nakon rođendana, putovanja ili nekog bitnog događaja. Međutim, šta kažete na to…

.

Crtaj zajedno sa drugim korisnicima

Postoje sajtovi koji vam nude crtanje sa različitim opcijama. Ovog puta smo našli jedan karakterističan u ovoj sferi koji će…

.

Twitter ukinuo 70 miliona lažnih naloga

Kompanija Twitter pokrenula je borbu protiv lažnih i sumnjivih naloga na svom servisu, zbog čega je tokom prethodnih nekoliko meseci…

.

"Kosa" pola veka kasnije: Da li se nešto promenilo?

Kultno delo "Kosa" prevenstveno je bilo zamišljeno kao brodvejski pozorišni komad, ali je svoju punu slavu dobilo filmskom ekranizacijom, pod…

  • 15:00 Bluegrass
  • 16:00 Strip o vedač
  • 17:00 Music Mix by Bea
  • 21:00 Music mix by Marko

Kalendar događaja

Januar 2020.
PonUtoSreČetPetSubNed
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  

Anketa

Koliko verujete u horoskop?

Oradio logo