...
TRENUTNO16:10 - 16:40Gost O radija

Društvo / Intervju

Čarape sa stilom: od kuca do Tesle

24.08.2020.

"Moja Čarapica" je brend koji proizvodi personalizovane čarape za decu i odrasle. Postoje već nekoliko godina i vrlo brzo su našli put do korisnika. Na ovom mestu svi ljubitelji unikatnih čarapa mogu naručiti neki od postojećih dizajna ili napraviti svoj. Članica ovog kreativnog tima Ivana Milinković pričala nam je o razvoju ove ideje, o tome koji to srpski velikani su najtraženiji likovi, ali i o kulturi stila zansovanog na čarapama. 

.

Kako je došlo do ideje za "Moju Čarapicu"?

Sve je poteklo od dva brata, Filipa i Stefana Kužeta. Oni sa svojim roditeljima imaju porodičnu firmu koja se bavi proizvodnjom dečijih čarapica dugo godina. U žejli da naprave nešto novo i usled zahteva tržišta da se to proširi i na odrasle, došli su na ideju da naprave "Moju Čarapicu", kao brend za personalizovane čarapice. To je nešto što u tom trenutku na tržištu nije bilo zastupljeno, a ni sada. Orginalno je i oni su poželeli da prema želji kupca rade dizajn ili da ponude nešto već spremno. 

Kako je to izgledalo na početku i kako je sada, nakon nekoliko godina rada?

Istina je da je početak najteži. Nastali smo pre sedam godina kada društvene mreže nisu igrale toliku ulogu u promociji. Nije bilo tako lako predstaviti brend. Prvi put "Moja Čarapica" se predstavlja na dečijem sajmu, ispred Ušća. Tada počinje da se formira kao brend, što kroz maloprodaju, što kroz pojavljivanje na određenim događajima. Prvo su pravljene novogodišnje čarapice. Dodavali smo i imena. I to je nešto što je prvih nekoliko godina funkcionisalo - novogodišnje čarapice.

Sada je asortiman veći. Šta je sve u ponudi i šta je doprinelo širenju?

Sada imamo i čarapice za neke druge prilike i u širenju asoritimana su nam pomogle pre svega društvene mreže. Prvo smo napravili sajt, gde smo predstavili kategorije koje postoje: za Dan zaljubljenih, "čestitaj i ti" putem kojih kupci mogu da čestitaju rođendane, proslave, venčanja. Trudili smo se da što sitnije segmentiramo neke važne događaje, gde bi "Moja Čarapica" bila dobar poklon. A krenula je da se razvija i ispunjava potencijal putem društvenih mreža. Naravno, zahvaljujući pratiocima i influensereima kojima se to sviđa. Danas to izgleda savim drugačije od trenutka kada smo počeli.

mojacarapicaa png

Ko je sve u timu, kako izgleda proces proizvodnje i ko su ljudi koji su zaslužni za izgled i proizvodnju čarapica?

Mi se uvek smejemo na to koliko je "smešno" napraviti jednu čarapu. I kada se radi serijska proizvodnja, to je identičan proces, samo što se tada proizvede sto, dvesta, pet stotina... Proces uključuje isti broj ljudi. Komplikovanije je uraditi jedan par, ali to nas izdvaja od drugih firmi. Pre svega, u saradnji sa kupcima rešavamo dizajn, oni predlože ili mi nudimo naš. U svakom slučaju, pošto je svaki par personalizovan, nama uvek treba podrška i rad samog dizajnera, koji ih prilagođava prema želji potrošača. Imamo ljude u proizvodnji koji tu čarapicu prebaciju na mašine i pakuju sve boje koje se koriste. Čekaju da izađe idealan par, pošto se dešavaju greške. Nakon toga ide dorada i onda se etiketiraju i šalju ili idu u maloprodaju. Uključeno je od pet do deset ljudi.

Trenutno su popularne čarape sa likom Vuka Karadžića, Nikole Tesle, koje su na sajtu predstavljene kao limited edition. Zašto ste rešili da pravite i ovakav dizajn ?

Ideja je urađena sa dizajnerskom kućom Viziteks. U pitanju je momak koji se zove Marko, koji pravi dizajn određenih čarapica i plasira ih na tržište, ali nikada nije imao proizvodnju i prodaju u Srbiji, a ljudi su videli njegov dizajn i bili zainteresovani. On se nama javio sa idejom oko zajedničke saradnje na kolekciji u kojoj bismo potrošačima u našoj zemlji mogli da ponudimo taj originalni dizajn koji on radi. Mi smo to prepoznali kao veliki potencijal. Interesovanje je veliko. Na nedeljnom nivou imamo porudžbine iz ove kolekcije.

I, ko je najpopularnija ličnost iz ove kolekcije?

Trenutno se takmiče Nikola Tesla i Gavrilo Princip.

mojacarapicaaa png

Van ovih limited edition dizajna, šta ljudi najviše traže?

Mi smo počeli od novogodišnjih motiva i tada nam je najveći obim rada, zato što tada imamo najveći broj porudžbina. Pored toga, parovi ih često kupuju za Dan zaljubljenih kao poklon pažnje. Imamo kolekciju koja se tiče kuca. Nadamo se da će se u našoj zemlji tek razvijati stil koji se gradi upravo od čarapa. To u inostranstvu funkcioniše i ima dosta ovakvih kompanija. Ljudi vole originalne čarape jer je to deo njihovog stila. To polako počinje i kod nas.

Planirate li da proširite proizvodnju na druge komade garderobe ili će to ostati samo čarape?

Naša ideja je da to budu čarapice i nismo još planirali da nešto drugo personalizovano prodajemo. Proizvodnja čarapa je nešto za šta smo specijalizovani. Nastavićemo da širimo asortiman i da radimo po dizajnu kupaca. Pored personalizovanih čarapa, radimo čarapice za decu i hulahop, ali msilim da iz tih okvira nećemo dalje. 

Intervju možete poslušati u plejeru:

Foto: https://www.instagram.com/moja_cara

J. Božić

Možda te još zanima:

.

Pogledajte film "Moja ekipa"

Udruženje Novo kulturno naselje i"Art Kvart – Start! 2019" predstavili su film "Moja ekipa", koji govori o univezalnim vrednostima iz perspektive mladih…

.

Konferencija "Inovacija-moja revolucija" 9. oktobra

Kako bi se mladi inspirisali i pokrenuli na što kreativnije i efikasnije uključivanje na tržište rada za 9. oktobar u…

.

Vredi pročitati "Moju borbu"

Jovan Skendžić je član Hora AKUD Sonja Marinković, ekipe koja Novi Sad uporno stavlja na mapu najboljih horova u Evropi.…

.

Vredi čitati "Moju borbu" Karl Uvea Knausgora

Kada ideja za štivo vredno čitanja dođe od momka koji je i sam napisao roman, za čiji je nacrt osvojio…

.

Sombor: Meka fudbala

U Somboru se tokom cele godine održavaju različiti programi i škole bazičnog fudbala za osnovce. Bazični fudbal podrazumeva sav amaterski…

.

Gravy Tune: Kreativni zaokret

Gravy Tune је novosadski bend koji svira već dugo godina, negujući pravi rokenrol. Svoj autorski rad predstavili su publici kroz…

  • 15:40 O tome se priča
  • 15:50 Leto na O radiju
  • 16:10 Gost O radija
  • 16:40 O tome se priča
  • 17:00 Music Mix by Majkić

Anketa

Šta vam najviše nedostaje u "novoj normalnosti"?

Oradio logo