...
TRENUTNO14:00 - 15:00Superoperater

Lifestyle / Web

TikTok kao simbol globalnog rata

28.09.2020.

Ako ste se rodili nakon 1995. godine, čestitamo, vi ste generacija Z. Politički ste angažovani i osvešćeni, ali samo na internetu i sposobni ste da udruživanjem preko samo jedne platforme otkažete, na primer, Trampov predizborni skup. Ako ste se rodili nakon 1995. godine znate i da je TikTok aplikacija koja je najviše puta preuzeta i sa najvećim povećanjem broja korisnika i korisnica od početka pandemije Covida 19. 

.

TikTok je najbrže rastuća mreža na svetu zato što ima vrlo specifičan algoritam. Taj algoritam ne stavlja pojedinca u centar dešavanja, nego njegov sadržaj. To znači da vama u principu nije toliko važno da prikupljate ljude kao svoje pratioce, niti se ti ljudi nešto preterano trude da postanu vaši pratioci, ali je jako važno da imate sadržaj koji je vredan gledanja, objašnjava internet preduzetnica, Martina Anđelković (@snajkademadre).

"TikTok je trenutno najveća zabava za mlade, zato što, posebno kada ga malo duže koristite, toliko vam savršeno plasira sadržaj prema heštegovima koji se koriste u videima koje ste gledali, prema tipovima videa koje ste gledali, prema efektima koji su upotrebljeni u videima koje ste gledali i sačuvali ili podelili”, objašnjava Martina.

martina andjelkovic jpg

Martina Anđelković, foto: Snajka de Madre facebook

Sem toga, TikTok  je postala i aplikacija oko koje globalne političke sile odmeravaju snage. Naime, aplikaciju poseduje kineska kompanija, u junu ju je blokirala Indija, najveće dotadašnje tržište i to nakon pograničnog sukoba sa Kinom. A u julu je američka kompanija "Amazon" zatražila od svojih radnika da izbrišu TikTok sa svojih mobilnih telefona, zbog sumnje o špijunaži. Istog meseca su američke vlasti najavile da će razmotriti zabranu aplikacije, jer je smatraju mogućom pretnjom po nacionalnu bezbednost. Ali TikTok nije ništa opasniji od ostalih aplikacija koje svakodnevno koristimo, kaže online strateg Dragan Varagić.

"Praktično, ta priča o TikToku je čisto politička priča. Vi imate Google i Facebook koji možda mnogo više informacija prikupljaju o korisnicima, nego što to radi TikTok. Ceo štos je u tome što je to praktično hladni rat između Kine i Amerike i nema nikakve veze sa aplikacijom, kao takvom", dodaje Dragan.

Dodatan razlog za brigu je cenzura; Guardian je prošle godine izvestio kako su zaposleni u TikToku, kao i sam algoritam, cenzurisali i materijale za koje su procenili da su politički osetljivi. Zato danas preko Youtube-a i gledamo TikTok zabelešku jedne američke tinejdžerke o veštačkim trepavicama.

Ovaj video, kao i mnogi slični, više se ne nalazi na TikToku, a strah je da će toga biti sve više. Zato kompanije Byte dance, vlasnik TikToka pokušava da se distancira najavljujući selidbu iz Hong Konga. U međuvremenu čeka se presuda Vašingtona. Ako Tramp i konačno zabrani TikTok, štetu će trpeti i Amerikanci koji će konačno znati kako izgleda kad ti vlada govori šta smeš na internetu. Za naše tržište važnije je pitanje – šta bi trebalo da radimo na internetu? Kada razmišljate o TikToku, setite se usput da je Facebook vlasnik Instagrama i Whatsapp-a, tako da vaš telefon, mnogo bolje od vas zna s kim se družite i ko vam se sviđa.

Više o ovoj temi poslušajte u plejeru:

I. Miloradov

Možda te još zanima:

.

TikTok sa novim funkcijama sve više liči na YouTube

Čini se da TikTok želi da motiviše korisnike da objavljuju horizontalne video-snimke koji su duži od jednog minuta.

.

Smanjuje se upotreba TikToka

TikTok je prošle godine bio na prvom mestu kada je u pitanju broj preuzimanja, ali nije bio prva i po…

.

Gašenje radnih mesta u tehnološkim kompanijama

Kompanija TikTok ukida 60 radnih mesta u sektoru za oglašavanje i prodaju. U TikToku nisu naveli razlog otpuštanja desetina zaposlenih,…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

.

Velike tehnološke kompanije sve više troše na lobiranje u Briselu

Digitalna industrija troši više od 113 miliona evra godišnje na lobiranje u Briselu, pri čemu su rastu te sume u…

.

TikTok ubacuje Wikipedia isečke

Korisnici TikTok-a, posebno mladi ljudi, sve više tretiraju tu aplikaciju kao pretraživač da bi pronašli sve, od obližnjih restorana do…

  • 13:30 Pesma dana
  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 Superoperater
  • 15:00 Music mix by Anja
  • 16:00 Popodne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo