Društvo / Aktivizam
Majice koje menjaju svet
Da li znate kako jedna majica može da zasadi 51 stablo?! Odgovor na ovo našli su David i Atila koji žele da novac koji bi drugi modni brendovi potrošili na veoma skupocene reklame, oni u svom modnom projektu preusmere u rešavanje ekološko-socijalnih problema. Kroz saradnju sa tri svetske organizacije, veru u dobronamerne ljude i podršku kroz crowd-funding nadaju se da će uspeti u tome.
Modni startap Choose osnovali su dva prijatelja Atila Uri i David Eros iz Novog Sada. "Početna ideja nije bila toliko usko vezana za modu, već da ljudi svojim potrošačkim izborima postanu aktivisti" rekao je David za O radio. Kolekcija garderobe koju su zamislili je spoj aktivizma i modne industrije kakvu svet do sada nije video.
Novac koji druge kompanije koriste za marketing, ekipa iz Choose-a odlučila je da uplaćuje se u fondove tri svetske organizacije. U pitanju su World Food Programme, Eden Reforestation projects i One Day's Wages.
One Day's Wages je organizacija koja se bavi rešavanjem problema dostupne pijaće vode u subsaharskoj Africi. Eden reforestation projects se bavi projektima sadnje drveća, a radna snaga koju angažuju su lokalno, nezaposleno stanovništvo u Nepalu, Haitiju i Africi.
World Food programme je podorganizacija Ujedinjenih Nacija i njeno delovanje ogleda se kroz snadbevanje ljudi namirnicama u zemljama trećeg sveta.
“Kupovinom jedne Choose majce moguće je obezbediti jednoj porodici u Africi ili Nepalu, pristup čistoj, pijaćoj vodi na mesec dana ili sadnju 51 stabla, ili obroke za nekoliko porodica” objašnjava Atila.
“Cena jedne reklame u nekom od vodećih modnih časopisa je veoma visoka, a ta količina novca bi mogla da zasadi million i po stabala! Ili da nahrani mnogo ljudi tokom jedne godine… Brojke su veoma uznemiravajuće” zaključuje David.
Choose bi sa ovakvim stavom mogao da bude u sukobu sa mnogim velikim korporacijama, upravo zato što žele da kažu "ne" reklamama. "Verujemo da postoje dobronamerni ljudi, koji shvataju problematiku i žele da podrže ovakve ideje. Umesto da hrane reklamne korporacije, ljudi bi mogli da pomažu tamo gde je potrebna pomoć", dodaje Atila.
"Jedna od akcija koja nam pomaže da kažemo NE reklamama je ch8seday Tuesday – odnosno kritična masa u modi. Svakog poslednjeg utorka u mesecu izabrani guest blogger će objaviti članak na našem sajtu o nekim aktuelnim ekološko-socijalnim problemima. Svako ko podeli taj članak na društenoj mreži, pomaže da eliminišemo potrebu za reklamama i ujedno omogućuje podizanje nivoa svesti o aktuelnim problemima“, ističe Atila.
Ova priča je u razvoju, a Indiegogo kampanja koja će omogućiti ljudima širom sveta da ukažu podršku ovoj revolucionarnoj ideji. To je prilika da se kroz donacije pokrene Choose modna kolekcija, koja bi mogla da zapravo utiče na svet oko nas.
"Ono što je jedinstveno za ovu kolekciju je to što vi kao kupac možete da pratite uticaj koji je vaš potrošački izbor doprineo. Svaki proizvod imaće jedinstveni serijski broj, koji ćete moći da unesete na sajtu, a kao rezultat pokazaće vam se šta je sa novcem urađeno, i preko koje organizacije" rekao je Atila.
Choose tim predvode David i Atila, a dizajn kolekcije izrađuju Ana Vrtačnik, Iva Tori, i Marina Andrin. Akcenat je stavljen na ekološke materijale i ručnu izradu. Dezeni na odeći su sinhroni sa temom koju podržava Choose - priroda i uticaj čoveka.
Za sada se nalaze samo u virtuelnoj prodavnici, ali u budućnosti se nadaju pop-up radnjama u zemlji i inostranstvu.
Pogledajte video u kojem vas pozivaju da podržite njihovu ideju.
V.K.