Lifestyle / Zanimljivosti
Yugo: Kakav god da je, volimo ga jer je naš
Kada je prvi Yugo sišao sa proizvodne trake u Kragujevcu, mnogi od nas nisu bili ni rođeni. Sa druge strane, svi smo mi njegovi vršnjaci, jer se proizvodio sve do 2008. godine. Tokom tih decenija nije bilo porodice koja u jednom trenutku nije posedovala jednog. Jednostavan dizajn, još jednostavnija oprema, malo mesta i nedostatak klime, ali i česti kvarovi - to je ono što ljudima prvo padne na pamet kada se pomene ponos domaće auto-industrije.
Kako kaže autor Jutjub kanala "Auto analiza" Nemanja Lazarević, Yugo je u trenutku kada je predstavljen bio u skladu sa trendovima tadašnje evropske auto-industrije, makar vizuelno.
"Ličio je na neke Volksvagenove modele i Fiat 127, koji je njegov direktni uzor. Već krajem osamdesetih izgubio je korak sa modelima ozbiljnijih proizvođača. Danas mi je, ipak, žao što je prestala proizvodnja Zastavinih automobila. Vidimo da, na primer, Dačija, Lada, Škoda ili Seat imaju svoje automobile. Sve su to fabrike koje su bile slične Zastavi, ali su opstale i posluju i danas", kaže Nemanja.
U "dobrom društvu"- pored Golfa i Mercedesa
Yugo se sada nalazi u jednoj čudnoj poziciji - nije dovoljno star da bi bio old tajmer, ali nije ni u "cvetu mladosti", smatra Neven Ćerić iz Zastava fan kluba.
"Sve ih je manje na ulicama i to je sve primetnije. Ljudi još uvek gledaju na njega kao na nešto povezano sa besparicom i nekim težim vremenima. Imam osećaj da ljudi iz tih razloga ne vole Zastavu, ali to će se vremenom promeniti sve više ljudi na Yugo počinje da gleda kao na domaći brend i zaostavštinu koja treba da opstane", objašnjava naš sagovornik.
VICOSTEIN: CILJ MI JE DA BUDEM PRVI, DA POKRENEM TREND
NOVO LOŽENJE NA REPREZENTACIJU: 'OĆE ČUKA DA STANE!
Kako kaže, za razliku od Fiće koga voze uglavnom stariji i koji je već old tajmer, za Yuga se uglavnom interesuju mlađi.
"Većini, rođenih osamdesetih i devedesetih, to je bio prvi auto. On je sad jang-tajmer, ali sigurno će imati kultni status. Na njemu nema šta puno da se pokvari, ako se održava kako treba, on traje. Ovde kod nas, za vožnju po lokalu, on je sasvim zadovoljavajuć", kaže Neven.
Yugo i njegova "braća" sa istoka
Ukoliko to baš želite još uvek možete pronaći kavlitetne primerke za svakodnevnu vožnju po pristupačnoj ceni, kaže Nemanja Lazarević.
"Ko god je kupovao Juga, uglavnom nije prelazio previše kilometara a njegov motor ne zahteva previše održavanja. Jugo je proizveden u oko 800 hiljada primeraka, od čega je oko 140 hiljada prodato u SAD, što je svaki peti primerak, a izvoz je prestao zbog sankcija. Tu je i Yugo kabrio koji je zanimljiv i danas, ima šmek, iako je imao problema sa krovom, on je ipak auto sa stilom", zaključuje Nemanja.
STVARI NISU KAKVE DELUJU U REKLAMAMA: SLUČAJ CRNOG PETKA
KAD FOTOGRAF IMA "OKO" I LOKACIJA JE DOBRA, FOTKA MORA DA USPE
Ipak, za modele koje su u savršenom stanju cena skače i na preko hiljadu evra. Kako kaže Jovana Stojiljković iz Yugoverse ekipe koja organizuje turističe vožnje Zastavinim modelima, dobre primerke je jako teško pronaći.
"Starije modele, iz osamdesetih godina, je jako teško pronaći. Zbog nemarnosti vlasnika, oni su pušteni da propadaju. Ljudi o njima nisu vodili preterano računa i tretirani su kao potošna roba. Ima i izuzetaka, kao model koji smo platili 1.200 evra, koji je bio kod prvog vlasnika i koji je redovno održavan", kaže Jovana.
Yugo na trkama (foto: Pixabay)
Pojavljivanja Yuga u stranim filmovima i tv emisijama postala su deo legende. Brus Vilis ga je vozio dva puta - u seriji "Slučajni partneri" i filmu "Umri muški 3" i sigurno je zbog toga "najveći fan" Yuga među američkim glumcima. Sa druge strane, Džeremi Klarkson ga je u jednoj epizodi Top Gira razneo granatom koju je ispalio iz topa.
Da li je moguće da vas jedan automobil toliko iznervira? Ako je u pitanju Jugo izgleda da je moguće, ali mi ga, uprkos svim manama volimo.
O "Jugićima" smo pričali u poslednjem izdanju emisije "Pop up", koju možeš da preslušaš ovde:
M. Lazić