Lifestyle / Web
Drugačiji njuzleteri
Njuzleteri su vid komunikacije koju većina internet korisnika doživljava kao spam. Iz ko zna kog razloga ste se nekad davno smo morali da se prijavimo na neku mejling listu kako bi dobijali informacije o određenom proizvodu ili bilo čemu drugom i inboks je polako počeo da se puni biltenima koje, realno, nismo nikad ni otvorili. Iako deluje da su u doba društvenih mreža i gerila marketinga njuzleteri praistorija, Letterlist pokazuje da ne mora biti tako.
Poruka na naslovnoj strani predlaže korisnicima da se ponovo zaljube u svoj inboks kao da je 1999. godina. Ok, ali šta da rade oni koji 1999. nisu imali pojma šta je to inboks? Mogu da odmahnu rukom i nastave dalje ili da probaju i vide kako to funkcioniše.
Oblasti iz kojih korisnici mogu da se prijave za primanje njuzletera su široke – od umetnosti, dizajna i muzike, do programiranja, startapa, tehnologije i putovanja. Na naslovnoj strani čekaju vas najpopularniji i najinteresantniji autori, od kojih mnogi imaju zaista veliki broj pretplatnika.
Njuzleter Barking Up The Wrong Tree svake nedelje na više od 270.000 mejlova isporuči naučno zasnovane odgovore na pitanja o tome kako biti uspešan u životu, Ann Friedman Weekly svakog petka šalje biltene koji razvijaju moždane vijuge kod 25.000 njenih čitalaca, dok The Daily WTF svakodnevno čita više od 17.000 korisnika.
Prijavljivanje na svaku listu je besplatno i naravno, uvek postoji opcija odjave. Autori sajta navode da im je cilj da do kraja godine stignu do 100.000 pretplatnika i idu u tom pravcu. Posmatrajući Letterlist, izleda da njuzleteri nisu sasvim otišli u istoriju. Dovoljno je da se samo malo promeni pristup i prilagodi se potrebama savremenih korisnika.
P. N.