Lifestyle / Tehnologija
Vozi bez ruku
BlueCruise, Fordov sistem za pomoć vozaču bez upotrebe ruku, biće dostupan u 500.000 vozila do 2024. A sistem nivoa 3, koji se takođe naziva uslovna ili nenadzirana autonomija, biće prvi dostupan u Fordovim električnim vozilima sledeće generacije.
BlueCruise je sistem nivoa 2, što znači da vozilo kontroliše glavne funkcije kao što su ubrzanje i kočenje, kao i centriranje trake i automatska promena trake. Ali dok vozači mogu da skinu ruke sa volana i noge sa pedala, oni moraju da drže pogled na putu i da budu spremni da preuzmu kontrolu u trenutku. Ford je naveo da su vozila opremljena BlueCruise-om već prešla preko 50 miliona milja.
Nivo 3 se odnosi na visoko automatizovanu vožnju, gde vozač i dalje treba da bude u mogućnosti da preuzme vozilo na zahtev, ali takođe može da skrene pogled sa puta u određenim situacijama. Neki stručnjaci tvrde da L3 sistemi mogu biti opasni s obzirom na potrebu da vozači ostanu pažljivi uprkos tome što vozilo obavlja većinu zadataka u vožnji.
Ford je u trci da što brže i bezbednije unese više delimično autonomnih karakteristika u potrošačka vozila. Tesla pokreće diskusiju sa svojim kontroverznim beta sistemom, Full Self-Driving, koji teoretski može da se nosi sa lokalnim putevima sa saobraćajnom signalizacijom i pešacima, ali je takođe kritikovan kao opasan i nedovršen proizvod bez dovoljno zaštitnih ograda.
GM takođe ima funkciju za autoput bez upotrebe ruku pod nazivom Super Cruise i rekao je da će objaviti napredniji proizvod pod nazivom Ultra Cruise koji može da se nosi sa „95 odsto“ zadataka vožnje. Volvo, Mercedes-Benz, Audi i drugi takođe rade na sopstvenim L3 proizvodima.
Izor:www.pcpress.rs