Lifestyle / Tehnologija
Veštačka inteligencija u automobilima budućnosti
U današnjim automobilima sve je više raznih gedžeta i aplikacija koje služe za pomoć vozaču a koji se temelje na kompjuterskoj tehnologiji. Nove automobile više ne možemo zamisliti bez multimedijalnog ekrana osjetljivog na dodir u kokpitu i mogućnosti povezivanja sa pametnim telefonima.
Veštačka inteligencija u automobilu omogućava bolju interakciju vozila sa vlasnikom uz glasovnu i komunikaciju pokretima. Gotovo svim autoproizvođačima trenutno je prioritet razvoj autonomne vožnje. Stoga, ne čudi da mnogi već godinama učestvuju na sajmovima elektronike. Tako je bilo i na ovogodišnjem najvećem svetskom sajmu potrošačke elektronike CES 2017. u Las Vegasu.
Svoje automobile budućnosti predstavili su Toyota, Honda, Chrysler i mnogi drugi
Toyota Concept, japanska vizija automobila iz 2030. godine, neobičan je jajoliki četvorosed futurističkog dizajna, ali i, još bitnije, napredne tehnologije budućnosti. Najzanimljiviji je sistem veštačke inteligencije "Yui", koji će navodno moći da upozna svog vlasnika, njegove emocije i navike te reagovati u skladu s njima. Kako su najavili, automobil će moći da prepozna vlasnika i ostale putnike u automobilu, a putem glasovnih i svetlosnih poruka moći će s njima i komunicirati.
"To neće biti hladna mašina koji će vas dovesti od tačke A do tačke B, već će to biti vozilo sa dušom, koje će ponovno podstaknuti ljubav prema automobilima", rekao je šef kalifornijskog Calty dizajnerskog studija, koji već 20 godina radi razvojne projekte za Toyotu, a autori su i ovog koncepta.
Photo by: Reuters (Honda)
Japanska Honda predstavila je koncept NeuV, električni gradski automobil koji takođe ima veštačku inteligenciju. Kao i Toyota, Hondin koncept putem inteligentnog sistema Hana (Honda’s Automated Network Assistant), prepoznaje vozačeve osećaje i raspoloženja, podržava vozačeve odluke i prilagođava se njima, a može s obzirom na njegovo raspoloženje, predlagati različite opcije multimedije. Novi sistem će omogućiti autonomnu vožnju uz izbegavanje saobraćajnih gužvi.
Photo by: Reuters (Chrysler)
Chrysler, član italijansko-američke Fiat Chrysler grupe (FCA), predstavio je koncept Portal. U unutrašnjosti će se nalaziti i kamera, koja će služiti za prepoznavanje ljudi koji sede u automobilu te, naravno, za fotografisanje selfija u vožnji, koji će putem internet veze u autu odmah moći da se objave na društvenim mrežama. Poseduje i sistem za prepoznavanje glasa, a sve bi to trebalo da pomogne da se auto prilagodi svakom putniku.
Izvor: Večernji list