...
TRENUTNO06:00 - 11:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Tehnologija

Taco Bell uvodi veštačku inteligenciju u drive-thru restorane širom Amerike

02.08.2024.

Sledeću kasno-noćnu porudžbinu brze hrane brojnih američkih korisnika mogao bi da preuzme robot!? Još uvek nije potpuno jasno da li će se to zaista dogoditi, ali ono što je poznato je da će novi oblici automatizacije uskoro stići u popularni lanac Taco Bell i to vrlo brzo.

.

foto: pexels.com

Yum! Brands, kompanija koja stoji iza tehnologije glasovne veštačke inteligencije za više lanaca brze hrane, saopštila je da će uskoro uvesti svoju tehnologiju na "Taco Bell drive-thru lokacijama u SAD, cilјajući stotine restorana do kraja 2024. godine."

Kompanija je dodala da je tehnologija već u upotrebi na više od 100 Taco Bell drive-thru lokacija širom 13 saveznih država. Kako se navodi, ta tehnologija dizajnirana da "poboljša operacije u pozadini za članove tima i unapredi iskustvo naručivanja za potrošače."

Lanci restorana brze hrane ni ranije nisu krili želju da koriste veštačku inteligenciju za preuzimanje porudžbina, kao i za unapređenje ključnih delova aktivnosti radnika.

pexels-taco-bell

foto: pexels.com

Dok još uvek nije jasno koliko dobro ova tehnologija funkcioniše, automatizacija koja se odnosi na javnost retko vodi ka boljem iskustvu za kupce. Samo se setite koliko su dosadne automatizovane korporativne telefonske sekretarice. Takođe je veoma lako zamisliti scenario u kojem sistemi za naručivanje na bazi veštačke inteligencije ne funkcionišu dobro ili se stalno kvare.

S druge strane, možda se to neće desiti. McDonald's je pokušao da integriše AI naručivanje u svoje sisteme putem partnerstva sa IBM-om i, nakon godina neuspeha, konačno odustao.

S obzirom na to da Taco Bell ima mnogo više stavki i sastojaka za prilagođavanje u odnosu na McDonald's, lako je zamisliti da će biti problema. Takođe, uvek postoji strah da sa veštačkom inteligencijom dolazi i automatizovano povećanje cena, što je bila "karakteristika" koja je dovela  lanac Wendy's u probleme ranije ove godine.

pexels-mcdonalds-drive-thru

foto: pexels.com

Veći problem bi mogli biti ljudi koji rade u brzim restoranima. Uprkos tvrdnjama da kompanije neće koristiti veštačku inteligenciju za otpuštanje radnika, takvi proizvodi se ne mogu pojaviti a da ne izgledaju kao da će pomoći kompanijama da smanje broj zaposlenih.

Neke procene sugerišu da bi milioni radnika u brzim restoranima mogli izgubiti posao tokom narednih nekoliko godina, ako kompanije uspešno automatizuju ključne delove svog radnog toka.

izvor: gizmodo.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Mask: Grok 2 postaje besplatan, Grok 3 za elitu

Ilon Mask je predstavio Grok 3, najnoviju verziju AI modela koji je razvila njegova kompanija xAI. Dok je Grok 3…

.

Perplexity je upravo učinio AI istraživanje jeftinim – šta to znači za industriju?

Kompanija Perplexity uzdrmala je AI tržište lansiranjem "Deep Research" alata, koji omogućava generisanje sveobuhvatnih istraživačkih izveštaja za samo nekoliko minuta…

.

Microsoft tvrdi da nam oslanjanje na generativnu AI slabi kognitivne sposobnosti

Mnogo toga je već napisano o ekonomskim i tehnološkim posledicama veštačke inteligencije, međutim, novo istraživanje Microsofta i Univerziteta Carnegie Mellon…

.

Ako vam je Gmail adresa zastarela ili neprikladna, napravite alias

Poslednjih godina mnogi korisnici prolazili su kroz iscrpljujući proces prebacivanja svega sa starog Google naloga na novi, delom i zbog…

.

Google ukida obećanje da neće koristiti veštačku inteligenciju za oružje i nadzor

Google je ažurirao svoje etičke smernice o veštačkoj inteligenciji, uklanjajući obavezu da se tehnologija ne koristi za oružje ili nadzor.…

.

OpenAI modeli ubedljiviji od 82 odsto korisnika Reddita

Kompanija OpenAI sprovela je test ubedljivosti svojih AI modela na Reddit forumu r/ChangeMyView, gde korisnici objavljuju mišljenja koja su spremni…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Y2K
  • 12:00 Akademac

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo