Lifestyle / Tehnologija
Poražavajući rezultati Mete na tržištu virtuelne realnosti
Tokom ove godine prodaja VR uređaja je u padu u odnosu na 2020. godinu, dok bi sledeće godine Meta trebalo da dobije novu i opasnu konkurenciju na ovom tržištu.
Prošlo je više od godinu dana od kako je Mark Zakerberg najavio radikalnu promenu za svoju kompaniju. Osim promene samog imena, znatno je važnija izmena smera i fokusa koji se s društvenih mreža i platformi za komunikaciju okreće prema virtuelnoj realnosti (VR), odnosno, metaverzumu.
Dovoljan je samo jedan pogled na kretanje cena akcija Mete kako bi se zaključilo da Zakerberg nikako ne može da bude zadovoljan situacijom, pri čemu je potrebno naglasiti da su mnoge (tehnološke) kompanije u velikom minusu na berzi, ali Meta je ipak među najgorima. Ipak, stanje na berzi nije jedini razlog zašto bi Mark Zakerberg trebalo da bude zabrinut.
Kako je objavio CNBC, na osnovu istraživanja NPD Groupa, prodaja uređaja za virtuelnu realnost (koji su osnova metaverzuma i svih virtuelnih svetova) do početka decembra u SAD-u je pala za oko dva procenta u odnosu na isti period prošle godine. Vrednost tržišta tokom ovog perioda iznosila je do tada oko 1,1 milijarde dolara, što je suma koju Facebook od oglašavanja zaradi za tri dana.
Pad prodaje ove godine zabeležio je i Metin uređaj za virtuelnu realnost Quest 2, iako, kako smatra analitičar NPD-a Ben Arnold, razlog za to leži i u odličnoj prodaji tog modela prošle godine koju nisu mogli da ponove i u 2022. Meta je nedavno predstavila još jedan VR uređaj – Quest Pro, ali s obzirom na to da njegova cena iznosi više od 1.000 dolara, ne treba očekivati da će uticati na povećanje potražnje za virtuelnu realnost.
Brojke su još gore za globalno tržište. Naime, prema analitičkoj kompaniji CSS Insights, isporuke uređaja za virtuelnu i proširenu realnost su ove godine pale za više od 12 odsto, na 9,6 miliona. Takva situacija, kao i procene za buduće isporuke i prodaju VR uređaja stvaraju "problematičnu sliku za Metu". Naime, s obzirom na to da će, slično kao i 2022. godine i sledeću godinu delimičnoo obeležiti recesija i globalni ekonomski problemi, ne treba očekivati povećanje potražnje za naočarama za virtuelnu i proširenu realnost.
Sledeće godine na ovom tržištu bi trebalo da se poveća i konkurencija – Sony će predstaviti PS VR2, a očekujemo i prvi Appleov VR uređaj, što svakako nisu dobre vesti za Metu i Zakerberga.
Izvor:www.b92.net