Lifestyle / Tehnologija
Odzvonilo nametanju sadržaja na društvenim mrežama
Korisnici društvenih mreža u Evropi dobiće od 25 avgusta veću kontrolu nad sadržajem koji će im biti prikazivani. Za to se pobrinuo novi Zakon o digitalnim uslugama (DSA). Do sada su im sadržaje određivali algoritmi, a sada moći da odbiju tu uslugu.
Foto: Pexels
Čak 19 velikih onlajn platformi, među kojima su Meta, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, IouTube, Tviter, Booking.com moraće da menjaju način na koji plasiraju sadržaj korisnicima u Evropi.
Ove kompanije, od kojih svaka ima više od 45 miliona aktivnih korisnika mesečno, od sledeće nedelje biće predmet pojačanog nadzora Evropske komisije i počeće da podležu strožijim pravilima, uključujući obavezu nezavisne godišnje revizije koja ima za cilj da obezbedi "efikasnu borbu protiv dezinformacija, sadržaja mržnje ili falsifikata".
Meta navodi da će korisnici Fejsbuka i Instagrama u Evropi sada imati priliku da prate različite vrste sadržaja, a da im se ne nudi po određenim algoritmima.
Na taj način, ako to žele, moći će da prate samo postove ljudi koje prate hronološkim redom, ali ne i ostale koje mreže sada same biraju za njih. Više od 1.000 ljudi radi na prilagođavanju novim evropskim pravilima u Meti.
Slične promene je najavio i TikTok.
Korisnici ove mreže će moći i da isključe prikaz sadržaja koji izaziva zavisnost koji im se prikazuje na osnovu interesovanja ili algoritama.
Booking, s druge strane, obećava mogućnost isključivanja informacija o reklamama koje se prikazuju na njegovim veb stranicama.
Izvor: Scytech