...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music mix by Anja

Lifestyle / Tehnologija

Odzvonilo nametanju sadržaja na društvenim mrežama

23.08.2023.

Korisnici društvenih mreža u Evropi dobiće od 25 avgusta veću kontrolu nad sadržajem koji će im biti prikazivani. Za to se pobrinuo novi Zakon o digitalnim uslugama (DSA). Do sada su im sadržaje određivali algoritmi, a sada moći da odbiju tu uslugu.

.

Foto: Pexels

Čak 19 velikih onlajn platformi, među kojima su Meta, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, IouTube, Tviter, Booking.com moraće da menjaju način na koji plasiraju sadržaj korisnicima u Evropi.

Ove kompanije, od kojih svaka ima više od 45 miliona aktivnih korisnika mesečno, od sledeće nedelje biće predmet pojačanog nadzora Evropske komisije i počeće da podležu strožijim pravilima, uključujući obavezu nezavisne godišnje revizije koja ima za cilj da obezbedi "efikasnu borbu protiv dezinformacija, sadržaja mržnje ili falsifikata".

mreze1 jpeg

Meta navodi da će korisnici Fejsbuka i Instagrama u Evropi sada imati priliku da prate različite vrste sadržaja, a da im se ne nudi po određenim algoritmima.

Na taj način, ako to žele, moći će da prate samo postove ljudi koje prate hronološkim redom, ali ne i ostale koje mreže sada same biraju za njih. Više od 1.000 ljudi radi na prilagođavanju novim evropskim pravilima u Meti.

Slične promene je najavio i TikTok.

Korisnici ove mreže će moći i da isključe prikaz sadržaja koji izaziva zavisnost koji im se prikazuje na osnovu interesovanja ili algoritama.

Booking, s druge strane, obećava mogućnost isključivanja informacija o reklamama koje se prikazuju na njegovim veb stranicama.

Izvor: Scytech

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Kako da isključiš autoplay na društvenim mrežama

Ponekad želiš da sprečiš automatsko pokretanje videa i GIF-ova u svom feedu — bilo da štediš mobilne podatke, želiš manje…

.

Mladi u Srbiji gase televizore: tradicionalni mediji gube trku s internetom

Mladi u Srbiji više skoro uopšte ne gledaju televiziju, novine su im potpuna nepoznanica, a radio medij koji slušaju u…

.

Ritmom kroz vreme: Muzika nekad i sad

U novoj epizodi “Rose u podne” razgovarali smo o muzici. Kako smo je otkrivali, slušali i doživljavali nekad, a kako…

.

Kako se volimo - nekad i sad

U novoj epizodi "Rose u podne", pozabaviii smo se temom koja nikad ne izlazi iz mode - ljubav. Razgovarali smo…

.

Koliko je bukstagram promenio percepciju književnosti?

Bukstagram se kao trend na globalnom nivou pojavio pre nekih desetak godina, u vreme kada je Instagram nezadrživo jurio ka…

.

Kako digitalna era oblikuje auto-moto kulturu?

Dugo je sinonim za automobile i motore bila emisija SAT Radio-televizije Srbije i legendarni Mirko Alvirović, no danas su se…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Leto na O radiju

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo