...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Tehnologija

Odzvonilo nametanju sadržaja na društvenim mrežama

23.08.2023.

Korisnici društvenih mreža u Evropi dobiće od 25 avgusta veću kontrolu nad sadržajem koji će im biti prikazivani. Za to se pobrinuo novi Zakon o digitalnim uslugama (DSA). Do sada su im sadržaje određivali algoritmi, a sada moći da odbiju tu uslugu.

.

Foto: Pexels

Čak 19 velikih onlajn platformi, među kojima su Meta, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, IouTube, Tviter, Booking.com moraće da menjaju način na koji plasiraju sadržaj korisnicima u Evropi.

Ove kompanije, od kojih svaka ima više od 45 miliona aktivnih korisnika mesečno, od sledeće nedelje biće predmet pojačanog nadzora Evropske komisije i počeće da podležu strožijim pravilima, uključujući obavezu nezavisne godišnje revizije koja ima za cilj da obezbedi "efikasnu borbu protiv dezinformacija, sadržaja mržnje ili falsifikata".

mreze1 jpeg

Meta navodi da će korisnici Fejsbuka i Instagrama u Evropi sada imati priliku da prate različite vrste sadržaja, a da im se ne nudi po određenim algoritmima.

Na taj način, ako to žele, moći će da prate samo postove ljudi koje prate hronološkim redom, ali ne i ostale koje mreže sada same biraju za njih. Više od 1.000 ljudi radi na prilagođavanju novim evropskim pravilima u Meti.

Slične promene je najavio i TikTok.

Korisnici ove mreže će moći i da isključe prikaz sadržaja koji izaziva zavisnost koji im se prikazuje na osnovu interesovanja ili algoritama.

Booking, s druge strane, obećava mogućnost isključivanja informacija o reklamama koje se prikazuju na njegovim veb stranicama.

Izvor: Scytech

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

.

Florida zabranjuje pristup društvenim mrežama

Guverner Floride Ron DeSantis potpisao je zakon kojim se deci mlađoj od 14 godina zabranjuje pristup društvenim mrežama. Takođe, za…

.

Druga strana društvenih mreža: edukativni sadržaji za mlade

U poslednje vreme sve više kreatora se odlučuje da na društvene mreže plasira edukativan sadržaj, koga, sada već poslovično manjka.…

.

Novi trendovi i stari patrijarhat na mrežama

Na društvenim mrežama su u poslednje vreme sve popularniji sadržaji koji u pozitivnom svetlu pričaju o tradicionalnim rodnim ulogama i…

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:10 Pesma dana

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo