Lifestyle / Tehnologija
Blokirate reklame? YouTube će da blokira vas
YouTube je najpopularniji video servis na svetu, na kojem više od milijardu ljudi svakodnevno može da uživa u različitom sadržaju potpuno besplatno.

Međutim, tom prilikom se pre ili tokom reprodukcije videa prikazuju reklame, kao što se oglasi nalaze i pored videa koji se pušta. Kako niko ne želi da gleda oglase uz video klipove, YouTube je korisnicima ponudio mogućnost uživanja u sadržaju bez reklama. Naravno, u tom slučaju potrebno je plaćati pretplatu.
Donedavno ta je pretplata iznosila 11,99 dolara mesečno, a cena je sada porasla na 13,99 dolara, koliko je svaki mesec potrebno platiti za YouTube Premium.
YouTube je sada ponovno pojačao svoju kampanju borbe protiv ad blockera, pa su onima koji ih koriste počeli da se pojavljuju pop-up (iskačući) prozori u kojima se upozoravaju da time krše pravila korišćenja ove stranice. Ako žele da nastave da gledaju sadržaj na YouTubeu, potrebno je ili da isključe takve programe ili da u podešavanjima omoguće prikaz oglasa na YouTubeu. Nekima se pojavljuju i poruke da, nakon tri pregledana video snimka, ako i dalje budu imali bloker oglasa, više neće moći da gledaju video snimke na toj stranici.
Dok Google za sada samo upozorava korisnike na isključenje ad blockera, mnogi misle da bi kompanija uskoro mogla da krene s reči na dela, odnosno da bi upozorenja mogla da zamene konkretne akcije i da bi moglo doći do potpune zabrane programa za blokiranje oglasa. Ako se u YouTubeu zaista odluče na takav potez, svi korisnici s instaliranim ad blockerima više neće moći da gledaju video snimke na YouTubeu.
Umesto korišćenja programa za blokadu oglasa, iz YouTubea žele da korisnici plaćaju za korišćenje Premium verzije video servisa, odnosno da plaćaju mesečnu pretplatu. To su potvrdili i novinarima Insidera iz YouTubea rekavši da su pokrenuli globalni program s kojim žele da korisnike podstaknu na isključivanje ad blockera ili korišćenje plaćene verzije u kojoj se ne prikazuju oglasi.
Podsećaju da se, zahvaljujući oglasima, podržava diversifikovani globalni ekosistem kreatora i omogućava milijardama korisnika pristup njihovom omiljenom sadržaju na YouTubeu.
Izvor:www.b92.net