...
TRENUTNO06:00 - 11:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Sport

Večiti derbi: Praznik fudbala ili festival prepucavanja

26.04.2022.

Poslednji fudbalski "Večiti derbi" završen je bez golova i ubrzo će, kao i većina onih koji su odrigrani nekoliko godina unazad, otići u zaborav. U poslednje vreme više je u fokusu ono što se dešava van terena - medijsko prepucavanje ili problemi sa navijačima, dok na terenu gledamo slab fudbal. Sa druge strane, gotovo svakog vikenda, na televiziji gledamo sjajne utakmice i derbije u najkvalitetnijim evropskim ligama. Fanovi fudbala se zbog toga pitaju - da li je "Večiti derbi" kao domaći praznik fudbala izgubio smisao?

.

foto: Starsport

Od kako je nastao "Večiti derbi" bio praznik fudbala u kome se sastaju dva najpopularnija kluba u našoj zemlji - Crvena zvezda i Partizan. Znalo se da uvek će biti prštanja na terenu i borbe do isteka sudijske nadoknade. Poslednjih godina, to baš i nije slučaj. Kao da gledamo uspavanku, a ne susret najljućih rivala. Čak 10 poslednjih derbija završeno je tako što igrači Zvezde i Partizana nisu uspeli da zatresu mrežu više od dva puta. Poslednji put više od dva gola palo je 2019. godine, kada su crveno-beli na domaćem terenu slavili 2:1.

Slabe derbije, sportska novinarka Nina Kolundžija objašnjava kvalitetom igrača.

"Ranije je u derbijima bilo mnogo kvalitetnijih igrača. Partizan je 2003. godine igrao Ligu šampiona sa mnogo ozbiljnijim timom, a u Crvenoj zvezdi je u to vreme igrao jedan Nemanja Vidić. Mislim da je kvalitet igrača slabiji u odnosu na neke ranije godine, samim tim i je kvalitet derbija slabiji", smatra Nina.

Ne tako davno. Pet golova i preokret.

Uzbuđenja možda manjka na terenu, ali se zato međusobno prepucavanje van terena pretvorilo u svojevrsni rijaliti.

"Ne znam da li igde ima takvih prepucavanja kao kod nas. To traje u nedogled, već godinama. Stoji da Partizan i Zvezda jesu najveći rivali i da će uvek biti neke tenzije, ali čini mi se da je ta tenzija sve manje pozitivna, a sve više su to varnice i čarke koje mogu da izazovu čak i incidente. A bilo ih je prethodnih godina. Akteri van terena nekako uvek budu u centru pažnje, silnim saopštenjima, prepucavanjima i prepirkama. Zbog toga se više priča o njima, nego o igračima i samoj utakmici. Onda kada se desi ovakva utakmica, svi drvlje i kamenje ospu na igrače i trenere, a ove zaboravimo. Mislim da oni svakako negativno utiču na atmosferu uoči Večitog derbija", kaže Nina.

Marko Dražić iz Njuz.neta smatra da medijska prepucavanja jesu zanimljiva strana derbija, zbog podgrevanja atmosfere, ali je problem ukoliko se atmosfera previše podgreje.

"U našem prvenstvu nema utakmica koje ljudi imaju naviku da gledaju, tako da mi se čini da će derbiji biti gledani i da će biti zanimljivi. Ali, ko očekuje da gleda prelepi fudbal i neke majstorske driblinge i golove, mislim da mu je jasno da to neće videti na derbiju. Prethodnih godina smo mogli da vidimo veliku borbenost igrača. Kad nemaju taj vrhunski kvalitet, barem je bilo lepo videti da se igrači trude na terenu. Svaki derbi je, međutim, priča za sebe. Poslednji derbi nije bio preterano zanimljiv, ali možda već prvi naredni bude mnogo dinamičniji i bolji za gledanje", optimističan je Marko.

derbi2 png

167. Večiti derbi brzo će biti zaboravljen (0:0), foto: Starsport

Naš sagovornik dodaje i da su pune tribine pokazatelj toga koliko ljudi, uprkos lošijim utakmicama u poslednje vreme, i dalje vole da prate derbi.

"Koliko god taj fudbal nije vrhunski, koliko god ima raznih ljudi u upravama o kojima imamo najgore moguće mišljenje na jednoj i drugoj strani, pun stadion je pokazatelj da postoji interesovanje. Mislim da je to dokaz da ljudi još uvek žele da odu na derbi i navijaju za klub koji bodre", ističe Marko.

Nina Kolundžija dodaje da "Večiti derbi" nije i da nikada neće izgubiti smisao, jer su u pitanju dva najpopularnija kluba u Srbiji.

"Čak i kada derbi nije najkvalitetniji, mi ga gledamo, pratimo i to nam je najvažnija utakmica u domaćem fudbalu. To je isto kao sa reprezentacijom. Godinama nemamo nekih velikih uspeha, ali, kad igra reprezentacija, uvek je gledanija od svih ostalih nacionalnih timova – u košarci, odbojci, rukometu... Prosto je tako, jer je fudbal najpopularniji sport. Mi smo možda očekivali malo previše i od ovog derbija i od nekih ranijih. Tog istog vikenda gledali smo derbi Manchester City – Liverpool, gde je sve prštalo, utakmica je bila spektakularna. Ali, to su igrači koji koštaju desetine miliona evra više nego igrači koji igraju u našim klubovima. Prosto, nije realno da se očekuje takav kvalitet fudbala i u Večitom derbiju", kaže Nina.

Uprkos lošim utakmicama u poslednje vreme i konstantnim medijskim prepucavanjima, izgleda da će "Večiti derbi" uvek biti primamljiv, jer su, ipak, u pitanju naša dva najpopularnija kluba – Crvena zvezda i Partizan.

O domaćem prazniku fudbala pričali smo u novom izdanju emisije Pop up:

S. Rudakijević

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Bez prenosa znanja drugima, sport nema mnogo smisla

Tamara Cvejanović Kuran je legenda domaćeg konjičkog sporta. Do tog statusa je stigla prelazeći dug put, kasom i galopom i…

.

Navijači su tu, fale "samo" rezultati

Ovogodišnje Evropsko prvenstvo prvo je nakon 24. godine na kome se takmiči naša fudbalska reprezentacija. Te 2000. godine, još uvek…

.

E-sport u Srbiji: Borba protiv predrasuda i neuvažavanja

Tokom poslednje dve decenije, e-sport je postao ozbiljna privredna grana - turniri se organizuju širom sveta, timovi se trude da…

.

Sportski podkasti u Srbiji - prostor bez ograničenja

Sport se kod nas voli i prati veoma srčano, pa je nekako logično da se sa istim takvim žarom i…

.

Fantazi lige: Igra ili nešto više?

Kada neko kaže da prati sport, verovatno su prva asocijacija na to prenosi utakmica i praćenje sportskih vesti, no danas…

.

Za televiziju najviše vezana starija publika

Televizije se sa jedne strane hvale gledanošću, sa druge strane su ljudi koji kukaju kako nemaju šta da gledaju, a…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Radio Gruvanje
  • 12:00 Rodnopravnost

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo