Lifestyle / Blog
Blogovi danas? Morate biti jednistveni
Blog kao način komunikacije je kod nas prethodnih godina naišao na odličan prijem. Međutim, kao i sve ostalo i njega polako zamenjuju druge forme pisanja ili medija kroz koje se izražavamo, bilo da je u pitanju video forma, podkast ili fotografija, izbor je na onome ko odluči da napravi blog. U emisiji O tome se priča bavili smo se temom bloga i to onog prvog, pisanog.
Kada govorimo o pisanom blogu on je najčešće u formi dnevnika, na koju ostali posetioci imaju mogućnost da ostave komentar. Zbog anonimnosti autora i slobode izražavanja koju nudi, vrlo brzo je postao omiljen u svetu. Može imati najraznovrsnije sadržaje - od intimnih zapisa pa do tehničkih, ekonomskih, političkih koje pišu pojedinci ili grupe, a svoje mesto pod blogerskim nebom našli su, naravno i književnici, modni stručnjaci i laici, u suštini svi oni koji misle da imaju nešto da kažu. Mi danas pričamo o njihovoj jačini, da li i koliko obraćamo pažnju na savete koje pročitamo u njima
Blogova ima raznih, neko se odluči za onaj u pisanoj formi dok se sada sve više ljudi okreće foto blogovima ili video sadržajima koji su prilagođeniji brzom stilu života, gde možda neko ne može sebi da priušti sa sedi zakovan i čita satima nego mu je jednostavnije da nešto pogleda krajičkom oka dok obavlja druge stvari. Naša sagovornica Nikolina Dragojević već neko vreme piše blog koji je uglavnom fokusiran na modu, šminku i kozmetiku. Ona kaže da je počela da piše iz čiste znatiželje, jer je pre samog pisanja mnogo vremena provela čitajući tuđe blogove.
"Drugarica je išla u Nemačku pa me je interesovalo šta je sve tamo zanimljivo, gledala sam i shvatila da sve više vremena provodim na tim sajtovima. Recimo, kada sam htela da kupim neku kremu čitala sam šta ljudi na blogovima kažu o njoj i koliko košta. Pošto sam završila novinarstvo htela sam da vidim kako bih se ja snašla u pisanju bloga, pa sam tako i počela", rekla je Nikolina prilikom gostovanju u emisiji "O tome se priča". Ona kaže da je jedna od zanimljivijih stvari kada utabate put svom blogu interakcija koja se dešava među ljudima, kao i fidbek koji je uvek poželjan.
"Mislim da mi je to bilo najzanimljivije, kada neko ostavi komentar. Tada vidiš da to neko zaista čita i da ga tema interesuje. Čak i sada, kada duže vreme nisam pisala, ljudi se javljaju i pitaju me da li sam probala neki proizvod. Ta interakcija sa ljudima je veoma zanimljiva, delite iskustva. Takođe i kada mene nešto zanima znam na čiji blog mogu da odem i pročitam ono što mi je bitno".
Ona takođe kaže da nije "pod moranje" da vam je blog isključivo i samo o jednoj temi. Logično je, kako je rekla, da pišete i o drugim stvarima. Ona nam je ispričala da joj se čini kako uticaj blogova nije isti kao ranije, to jest da se zbog velikog broja blogova na netu možda gubi kvalitetan sadržaj.
"Deluje mi da je to ranije bilo dosta iskrenije i da su to ljudi radili iz ljubavi i želje da podele svoje iskustvo. A kada se u čitavu priču uplete i novac, odnosno plaćene reklame, svi se okrenu tome. Misle da je to lako, napišeš tekst za pola sata i ufotkaš i to je to. Imam osećaj da blogovi više nemaju toliki uticaj, ali im se ja vraćam. Ali je sada You tube preuzeo vodeću ulogu. Sada više ne sediš i čitaš nego pustiš video dok usput radiš još nekoliko stvari".
Blogovi su odlična stvar kada su u pitanju recenzije, preporuke nekih proizvoda pa i kritike na račun nečega. Mogu vam biti odlični savetodavci ukoliko verujete osobama koje ne poznajete i onome što vam oni kažu da je dobro ili ne. Pitanje je samo koliko vremena imate da iščitavate nečija viđenja stvari. Novinar Oradija Petar Klaić je takođe pisao blog kada se pojavila mogućnost za njegovo pravljenje. Međutim, kako kaže, blog zajednica se polako preselila na Tviter.
"U momentu kada sam ja odlučio da otvorim blog postojali su blog sistemi na kojima su gostovale stotine ljudi, koji su pisali na različite teme. On je bio otprilike zatvoren, poput društvene mreže, recimo kao Fejsbuk danas, samo što su ljudi razmenjivali svoje priče i zapise. To je bilo sjajno, to je bilo vreme u kom vam nije bio potreban Fejsbuk da biste promovisali ono što ste napisali. Iako je Fejsbuk u međuvremenu dobro došao bar za širenje tih priča. A onda se to sve promenilo. Pojavio se Tviter i počeo je proces mikro bloginga, što znači da su se svi oni koji su imali potrebu da pišu preselili tamo i u formi kratkih poruka govorili ono o čemu su pisali na blogovima", rekao je Petar.
Ukoliko imate, ili planirate da napravite svoj blog treba imati na umu da u moru Internet sadržaja ipak morate da budete po nečemu jedinstveni. Poenta je dobro osmisliti teme o kojim ćete pisati, fotografije koje ćete koristiti. A ako se odlučite za video ili audio formu, najbitniji je alat kojim ćete se služiti, naravno i koncept. Ranije smo imali kvalitetan sadržaj ali ga je bilo malo, a sada bi možda nekao rekao da ga je previše. Teško je izdvojiti se u toj grupi, morate da privučete pažnju i da pronađete način da budete drugačiji od drugih.
Emisiju O tome se priča poslušajte na našem podkastu.
J.M.