...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music mix by Anja

Društvo / Zdravlje

Tinejdžeri najveće žrtve prikrivenog oglašavanja

25.11.2015.

Tinejdžeri postaju sve češća žrtva svog tehnološkog (ne)znanja. Istraživanje koje je objavio portal Netokracija govori da su tinejdžeri najčešće žrtve prikrivenog oglašvanja, kao i to da mnogi ne umeju da prepoznaju reklame na internetu čak ni kada su obeležene.

.

Britanski Ofcom, kao nezavisno telo zaduženo za nadgledanje Telekoma u toj zemlji, objavio je istraživanje koje kaže da čak dve trećine ispitanih tinejdžera, starosne dobi od 12 do 15 godina, nije uspelo da prepozna Google Ads reklame tokom pretrage. Situacija je još alarmantnija u grupi od osam do 11 godina gde je manje od jedne petine ispitanika prepoznalo oglašavanje na “početnoj stranici Interneta”.

Direktor istraživanja Ofcoma, James Thickett, napisao je u analizi da Internet danas pruža mnogo mogućnosti za spoznavanje sveta iz različitih uglova, ali da krstarenje “digitalnim vodama” ipak zahteva veštine i znanje koje digital natives ne poseduju u velikom broju.

Istraživanje koje je sprovedeno početkom godine, sadržalo je skrinšot upita za reč “trainers” (patike), dok su tinejdžeri pred sobom imali ponuđena tri odgovora: a) Ads, b) relevantni rezultati i c) najpopularniji rezultati. Uprkos činjenici da su sponzorisani rezultati bili obeleženi narandžastim okvirom, 31% ispitanika od 12 do 15 godina prepoznalo je reklame, dok je ta brojka svega 16 odsto kada govorimo o grupi od osam do 11 godina. Štaviše, 46% ispitanih tinejdžera nije moglo da odgovori na pitanje finansira li se Google od reklama.

Brendovi ispisuju čekove YouTube zvezdama

Stvari postaju još interesantnije kada se pogledaju YouTube i drugi servisi poput Instagrama i Twittera. Gore pomenuto istraživanje pokazalo je prvi put ove godine i da mlade osobe danas više preferiraju YouTube u odnosu na tradicionalni TV, ali čak 53 odsto njih nije bilo svesno činjenice da su njihovi idoli (vlogeri) plaćeni za promociju određenog sadržaja – bez jasne naznake da se radi o sponzorisanom sadržaju.

Sponzorisan sadržaj nije zaobišao ni domaće Jutjubere od kojih danas mnogi reklamiraju različite brendove iz sveta mode, gejminga i tehnike.

Američki FTC još ranije je posebno kritikovao Google zbog YouTube Kids aplikacije koja je namenjena isključivo mališanima, a koja ne razdvaja zanimljiv sadržaj (crtaće) od reklama – samim tim je i veći uticaj reklama na ovu ciljnu grupu. Slične kritike upućene su i Instagramu i Twitteru, kao društvenim mrežama koje ne ulažu dovoljno napora kako bi razdvojile običan od plaćenog sadržaja.

Činjenica je da tinejdžeri danas prate svoje idole isključivo online, te veruju onome što kažu ili javno podrže. Ipak, velika većina takvih postova nije označena kao sponzorisana, a mlade osobe nesvesno postaju žrtve prikrivenog oglašavanja na različitim servisima, društvenim mrežama, a pre svega mobilnim aplikacijama kao prostoru koji za njih predstavlja "početnu stranicu" interneta.

N.Š./Netokracija

Možda te još zanima:

.

Treći maj: godinu dana tuge i raspadanja

Prošlo je godinu dana od tragedije u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" u Beogradu. Na žalost, taj događaj pratila je još…

.

Javnost pita gde su kazne za trovače životinja

Javnost još čeka toksikološki nalaz posle obdukcije psa Laze koji je otrovan pre dve nedelje na Telepu, u Novom Sadu.…

.

Jedina zaštita koju radnici imaju je u brojnosti i kolektivu

Neke od prvaih asocijacija na Prvi maj su odmor, roštiljanje, zabava, mamurluk koji će doći sutradan, priroda i provođenje vremena…

.

Uhvati film traži volontere

Međunarodni filmski festival Uhvati film traži volontere/ke za poslove prevođenja. Svi koji imaju odlično znanje engleskog ili drugog stranog jezika…

.

Naredne dve do tri godine su ključne - za spas planete

Opšte je pravilo da ako od malih mogu deci nešto govorite, oni će te informacije lako usvojiti i stečeno znanje…

.

Planinarenje nije turizam

Davne 1986. godine grupa Queen je napravila moćnu baladu koja postavlja večito pitanje "Who wants to live forever" za poznati…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Pre podne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo