...
TRENUTNO15:00 - 16:00Vaš DJ sat

Društvo / Obrazovanje

Budite uporni i zarađivaćete onlajn

10.04.2017.

Ne želite radno vreme od 9 do 5 ili želite dodatno da zaradite? Uvek ste onlajn, pa zašto to i da ne iskoristite. Na mnogim platformama nude se poslovi za koji su potrebni kompjuter, internet konekcija i vaše znanje u određenoj oblasti.

.

Na diskusiji "Ti u očima internet poslodavca" jedan od zaključaka je da treba da pokušate da radite onlajn, budete uporni u tome i držite se ritma koji ste sebi postavili. Jedna od govornica na diskusiji bila je frilenserka Jovana Perković, koja je promenila nekoliko poslova, a sada najčešće radi onlajn, na platformama poput Upwork, Fiverr, Guru i slično.

"Postoje one platforme gde oglašivač posla oglasi to što želi da radi, pa se vi prijavljujete za taj posao. Tu je jako važno da ne devalvirate cenu rada, da se raspitate kako se kreću cene za vaš nivo znanja i da to ne bude ispod cene, jer uvek postoje Indijci koji će raditi za mnogo manje novca. Postoje i one platforme na kojima vi ostavljate oglase, pa se vama klijenti javljaju i koje su meni lično mnogo draže, zato što se mnogo bolje osećam u tome i imam bolju poziciju za pregovaranje jer neko želi da angažuje baš mene na osnovu toga što sam napisala ili na osnovu nekog video fajla koji sam ostavila", kaže Jovana.

Postoje i platforme na kojima kompanije prave nešto poput konkursa – oni postave šta treba da se radi i najbolje tri ideje bivaju plaćene. Platforma Eyeka je jedna od tih, na kojoj možete da čujete i komentare drugih učesnika konkursa, pa da iz toga učite.

"Svako od nas ima neko znanje koje je specifično. Ako pričamo o deljenju znanja onlajn, mi prvenstveno pričamo o deljenju nekog specifičnog znanja, uglavnom praktičnog. Svako od nas je nešto uradio što treba nekom drugom. Možda si ti dobra u Excell tabelama, znaš jako dobro da formatiraš Excell, to nekom treba i neko je spreman da plati. Samo treba doći do tih ljudi kojima mi možemo da pomognemo našim specifičnim znanjima, i koji će eventualno, ukoliko uradimo pravi marketing, u pravo vreme i na pravim kanalima komunikacije, i tu priču progurati dalje", kaže Dimitrije Ostojić koji se bavi internet marketingom i edukacijom.

Kako biste videli rezultate, odnosno počeli da zarađujete na internetu, potrebno je da prođe određeno vreme kako bi vaša ciljna grupa vas primetila i počela da plaća ono što nudite. Prema Ostojićevom iskustvu, to vreme je najčešće između šest meseci i godinu dana.

"Postoje neke ekstremne stvari gde ti možeš sa prvim blogom da jednostavno pogodiš prave ljude koji će odreagovati na to, nekad će se desiti da radiš mnogo duže od godinu dana da pozicioniraš svoju priču onlajn, ali realno i prosečno je od šest meseci do godinu dana. Toliko je potrebno vremena da te ljudi shvate ozbiljno, da izgradiš neku svoju priču, ali moraš biti jako pažljiv, jako pametno da radiš i da se ultra trudiš da budeš malo drugačiji od drugih, da daš neku svoju specifičnost sadržaju koji kreiraš", kaže Dimitrije.

online ucenje

Sagovornici O radija saglasni su da na internetu ima mnogo onih koji su spustili cenu rada i to su najčešće Indijci. Kako u svetu digitalnog marketinga, pisanja, tako i u fotografijama. Fotograf Željko Dangubić bori se sa jeftinijom konkurencijom svakodnevno i pitali smo ga na koji način to radi.

"Kvalitetom. Oni znaju engleski dobro i mogu da nađu klijente, ali nemaju kvalitet i dobru edukaciju kao kod nas. I dalje su naši fakulteti prilično dobri i tu možete da steknete dobro znanje. Takođe, šta god mislili o sebi, mi smo tehnički vrlo napredna nacija, pratimo trendove i uopšte ne padamo u tom smislu. Takođe, većina kupaca je iz zapadne kulture, a Indijci to ne mogu da ponude. Oni imaju specifično gledanje na svet, zapadni svet ne vidi isto tako. Mi smo ipak bliži Zapadu i tu možemo da se borimo, bukvalno estetika je sasvim drugačija", kaže Željko.

Ako vas zanima fotografija i dobri ste u tome, na internetu možete da zaradite radeći stock fotografije. To su fotografije predmeta ili situacija koje bi mogle da se upotrebe u raznim temama kao prilog za neki tekst ili reklamu.

"Kao pojedinac je prilično teško probiti se, zato što su se pojavili veliki produkcijski timovi, gde desetine ljudi rade zajedno, ne samo fotografije, nego i retuširanje, slanje tih fotografija na agencije, što je isto velik posao. Pojedinac ne može da stigne sve sam. Takođe, treba naći neku nišu, specijalan vid fotografije – ne moraju svi da rade samo lepe ljude koji se smeju, nego na primer pse koji su interesantni, poljoprivredu, avione, bilo šta što je drugačije od ostalih. Ali i udruživanje je nešto što je neophodno trenutno da bi funkcionisali", kaže Željko.

Ovo je bila treća diskusija koju je organizovala nevladina organizacija Kolping društvo Srbije, a na prethodne dve bilo je govora o tome kako vas vide poslodavci, odnosno kako čitaju CV-jeve, motivaciona pisma i vaše ponašanje na intervjuu.

"Ovaj put smo ubacili reč internet između, na osnovu sugestija i predloga iz evaluacija sa prošle dve, pošto smo videli da je to ono što ljude zanima i pošto je to tržište koje ne zavisi od trenutno otvorenih konkursa. Ako se ljudi angažuju i potrude se, mogu da nauče stvari, nije lako naravno, pogotovo ako se upuštaš u nešto skroz novo, ali konkretno može se nešto uraditi i na kraju i zaraditi od svega toga", kaže Zdravko Isakov iz organizacije Kolping društvo Srbije.

J. Ž.

Možda te još zanima:

.

Ti u očima (internet) poslodavca

Svi smo onlajn, non stop, pa što to ne bismo iskoristili? Na mnogim platformama nude se poslovi za koji su…

.

Oradio kreće u istraživanje! “Youth Voices: Vojvodina Calling”

Oradio stiže u vaš grad! U naredna dva meseca, u sklopu projekta “Youth Voices:Vojvodina Calling”, ispričajte nam koji su vaši…

.

Monohrom: Radio Tišina kao odraz trenutne tišine u društvu

"Radio Tišina" je najnoviji vapaj benda Monohrom na trenutnu stvarnost koja nas okružuje. Treći studijski album ovog benda objavljen je…

.

Akademci protiv mašine

Na protestima 5. novembra, zbog pogibije 15 ljudi na Železničkoj stanici u Novom Sadu, policajci u civilu uhapsili su Relju…

.

Kada stereotipi postanu naša uverenja

Da li su naša uverenja i stavovi zaista samo naši, ili smo ih pokupili od ljudi iz naše okoline i…

.

Hydrogen spaja svetove muzike i stripa

Novosadski bend Hydrogen udružio je snage sa umetnicama Anom i Sarom Živković, autorkama prve srpske mange – stripa "Mu" i…

  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 O tome se priča
  • 15:00 Vaš DJ sat
  • 16:00 Popodne na O radiju
  • 16:30 Tehnologija

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo