Društvo
Na televiziji se gledaju domaće serije i sport
Mitove o zlatnom dobu televizije obično prati rečenica - ulice su bile puste dok je to bilo na TV-u. Da li je to istina ili preterivanje, ne možemo znati. Kompanija AGB Nilsen meri gledanost televizije u našoj zemlji tek od 2003. godine. Podaci koji su nedavno objavljeni u medijima, pokazuju da su u predhodnih 17 godina najveću pažnju publike privukle domaće TV serije, koje se nalaze na prvih 5 mesta i sportski prenosi.

U moru sadržaja koji se proizvodi, danas ima programa za sve strosne grupe, pa i za mlade, objašnjava studentkinja Filmske i TV produkcije Nađa Mandić.
"Činjenica je da mladi danas ne gledaju televiziju kao pre, na primer, 10 ili 20 godina, ali mislim da nije problem u programu. On možda nije savršen, ali ipak ima sadržaja koji su namenjeni mladima... Razlika je u tome što se više ne koriste konvencijalne platforme za televizijski program, mladi su dominantna ciljna grupa televizijskih serija i serijala", objašnjava Nađa.
Sa druge strane, oni sa kojima smo razgovarali smatraju da je TV program danas dosadan i jednoličan, te da je sadržaja zbog kog bi seli ispred ekrana sve manje. Izdvojili smo nekoliko odgovora:
Jako je malo sadržaja koji se nudi mladima, odnosno, ima ga, ali ono što se prikazuje je više destruktivnog nego edukativnog karaktera.
Televizija je okrenula leđa mladima, ali ne može ni da se bavi mladima zato što oni imaju drugi vid informisanja a to je internet. Televizija ima svoju ciljnu grupu, a mladi su na internetu.
Inače ne gledam TV, niti ga imam u stanu, ali gledam snimke iz rijalitija koje nađem na Jutjubu. Volim povremeno, dok učim, da pogledam po neku situaciju, svađu, ili kada se dešava nešto zanimljivije.
I dalje postoji sadržaj za mlade, to sve u suštini zavisi od individualnih interesovanja. Postoje i Parovi i edukativni program, pa ko šta voli može da gleda. Definitivno bih rekla da je pre bio dosta zanimljiviji program.
Internet je promenio mnogo toga i čini se da je najviše uticao na to kako gledamo televizijske sadržaje. Kako kaže Nađa Mandić, oni su sada svuda. I na kompjuterima i na moblnim telefonima.
"Nastale su platforme poput Amazona, Netfliksa, Hulua i tako dalje. Sada internet koristimo za informacije i vesti, a ne toliko informativni program na televiziji kao ranije. Ipak, to se dosta menja modernizacijom i time što sada možemo tačno da biramo koji ćemo program gledati i u koje vreme. Na internetu se lako može doći do besplatnog programa, što je nama mladima ključno", tvrdi Nađa.
Kao primer budućnosti televizije, naša sagovornica navodi novu sezonu serije "Senke nad Balkanom", koja je bila prva koju su gledaoci u Srbiji mogli da bindžuju.
"Serija je izašla tako što je mogla da se kupi cela sezona odjednom za 1.000 dinara, umesto da se gleda jedna epizoda nedeljno. Bindž kultura dominira među mladima i baš zbog nje je nastao Netfliks i toliko je popularan i mislim da je to veoma uspešno prošlo, čak i u Srbiji", kaže Nađa Mandić.
Rezultati merenja rejtinga za prošlu godinu pokazuju isti trend - TV serije i sport. Kao da se ništa nije promenilo... Televizija danas samo prati publiku. Ako je publika na interentu, tu će biti i tv sadržaji. Zato danas ni ne zanamo na kom se kanalu neka serija emituje, čak i ako je redovno gledamo.
M. L.