Društvo / Aktivizam
Igra 'Ne radi se čoveče' postaje aplikacija
Igra "Ne radi se čoveče" je već nekoliko godina neizostavan deo brojnih festivala u Vojvodini. Nastala u organizaciji udruženja Prevent još 2013. godine, ova zabavna i edukativna platforma naišla je na veoma pozitivan prijem kod mladih koji su, zahvaljujući njoj, mogli da se informišu o zamkama zavisnosti od narkotika na nesvikadašnji način. Sada će igra "Ne radi se čoveče" dobiti svoju digitalnu verziju, odnosno, u planu je izrada mobilne aplikacije.
"Ne radi se čoveče" jedan je od deset projekata web aplikacija čiju će izradu finansirati i izvesti kompanija VegaIT. Ivana Jovanović iz organizacije Prevent za Oradio kaže da je prirodno bilo da se tako dobra ideja uvede u digitalni svet i prilagodi mobilnim telefonima.
"Sadašnju, fizičku, verziju igre izradili smo na velikoj ceradi i koristimo je za velike manifestacije i festivale. Vrlo je atraktivna i privlači ljude čim je vide. Procedura je takva da prvo upoznamo igrače sa svrhom igre, informišemo ih o psihoaktivnim supstancama kako bismo im probudlili svest o tome. Sa druge strane, igranje te igre je veoma zabavno, pa se obavezno stvaraju redovi na festivalima", objašnjava Ivana.
Fizičku kopiju su u Preventu štampali nekoliko puta do sada. Zahvaljujući nekolicini projekata koje je finansirala Pokrajina ili grad Novi Sad, igra "Ne radi se čoveče" dospela je do mnoštva učenika, a postala je i deo inventara većine kulturnih centara u Vojvodini. U međuvremenu se rodila ideja da se igra digitalizuje.
"Ukazala nam se prilika da konkurišemo kod VegaIT kompanije koja je raspisala konkurs za besplatnu izradu web aplikacije za one projekte koji im se učine zanimljivim. Posle sedam dana glasanja naša igra bila je na prvom mestu po broju osvojenih glasova. Išli smo na digitalizaciju igre koja je sada već ozbiljno poznata, zato što u ovom savremenom dobu, kada mladi ne ispuštaju telefon iz ruku, moraš naći načina da im priđeš kroz medije koji su njima zabavni", kaže naša sagovornica.
Ivana objašnjava da se još uvek ne zna kakav će konačan izgled igre biti, niti koje će sve opcije i funkcije imati, jer je sve još u fazi osmišljavanja.
"Trebalo bi da imamo sredinom avgusta sastanak sa timom Vege, a u septembru i Hakaton, na kojem će biti urađena igra. Pokušaćemo da zadržimo apsolutni izgled aktuelne verzije, ona će sasvim sigurno sadržati informacije o psihoaktivnim supstancama, opasnostima, ali najvažnije je da će i dalje biti potpuno besplatna, samo što će ovog puta moći svako da je skine i igra, dok je kod fizičke kopije to bilo nemoguće jer nikada nismo mogli da naštampamo onoliko kopija koliko bi trebalo", kaže Ivana.
Ona ističe da se misija te igre ne menja.
"Poenta je da ukažemo na štetne posledice psihoaktivnih supstanci, na način koji je prihvatljiv i razumljiv novim generacijama", objašnjava ona.
Inače, prva verzija ove igre osmišljena je u saradnji sa Klubom ljubitelja društvenih igara "Valhala" i bila je daleko komplikovanija od aktuelne verzije. Tabla je bila podeljena po delovima grada. Izvlačile su se kartice, a jedan od igrača uvek je bio "zavisnik". Cilj je bio da se on, timskim radom, nekako dovode do klinike za lečenje. Igra je bila vrlo zahtevna i dugo je trajala, zbog čega je ustanovljena sadašnja verzija koja malo podseća na klasičnu igru "Ne ljuti se čoveče", a na osnovu koje će se raditi i digitalna verzija.
Nakon proglašenja pobednika konkursa, kompanija VegaIT pozvala je i druge IT kompanije iz Novog Sada da se priključe relizaciji projekta, kao i dizajnere koji bi trebalo da završe svoje predloge do 20. septembra za kada je zakazan veliki Hakaton. Na tom događaju igra "Ne radi se čoveče", uz još devet projekata koji su imali najveći broj glasova na Fejsbuku, trebalo bi da bude u potpunosti završena i spremna za distribuciju.
Vega IT je kompanija iz Novog Sada koja već treću godinu raspisuje konkurs za besplatnu realizaciju projekata koji doprinose zajednici.
P.K.