Lifestyle / Zanimljivosti
Sa tinejdžerima u turističku turu kroz Novi Sad
Mladi novosađani uskoro će se oprobati u ulozi turističkih vodiča. Već od narednog meseca svi zainteresovani će imati priliku da zajedno sa mladim vodičima pođu u neobičan obilazak grada, i otkriju brojne zanimljive činjenice o mestima pored kojih prolaze svakodnevno.
Ceo projekat je zamišljen kao putovanje kroz istoriju Novog Sada u društvu tinejdžera, koji će za tu priliku biti kostimirani u likove iz nekih prošlih vremena. Poziv za buduće mlade vodiče bio je otvoren do sredine januara, a na njega se javilo blizu 200 zainteresovanih. Posle brojnih krugova eliminacije, ostalo je 15 tinejdžera koji će voditi ture na srpskom i engleskom jeziku.
Obilazak grada počinje kod Jodne banje pored Futoškog parka i prati maršutu na kojoj su nekada saobraćali novosadski tramvaji. Sve je zamišljeno kao simulacija tramvajske vožnje do centra grada. Kroz nekoliko stanica, posetioci će otkrivati istoriju Novog Sada. Tinejdžeri će, kostimirani u putnike tramvaja, biti vodiči na ovom putovanju kroz vreme.
Tura ne predstavlja puko pokazivanje znamenitosti grada već je to pre svega otkrivanje, novih, zanimljivih činjenica, kaže voditelj ovih radionica Leon Šurbanović.
„Recimo, kada stanemo na sokak ispred Miletićeve ulice počinjemo da pričamo o „stubu srama“ koji se tu nalazio, a to će vrlo verno pokazati lopov iz tramvaja i policajac-pandur koji ga je uhvatio, što je mali glumački performans“, kaže Šurbanović.
Kao glavni cilj radionice Šurbanović ističe želju da tinejdžeri uključeni u projekat nauče više o gradu u kom žive.
„Mnogi ljudi zanemaruju istoriju sopstvenog grada. Ja se borim protiv toga da deca znaju više o, na primer, Parizu nego o Novom Sadu. Treba da nauče nešto više o svom prezimenu, o imenu svoje ulice i o svom gradu“, zaključuje Šurbanović.
Prve ture počinju prvog februara, kada se obeležava Dan grada Novog Sada, a planirano je da se organizuju svakog meseca, što će biti odlična prilika da se vidi Novi Sad iz jedne drugačije perspektive. Projekat realiziju Colour Media Communications i udruženje UGRIP.
Foto: Pixabay
M. L.