...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Tehnologija

YouTube razvija AI alat koji će omogućiti da zvučite kao poznati muzičari

24.10.2023.

YouTube planira uvođenje novog alata baziranog na veštačkoj inteligenciji koji će omogućiti kreatorima da koriste glasove poznatih muzičara u svojim video sadržajima.

.

Iako je prvobitno planirano da alat bude predstavljen na Made On YouTube događaju u septembru, beta verzija će biti dostupna samo odabranom krugu muzičkih umetnika i kreatora. Izvor navodi da su izdavačke kuće Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Warner Music Group još uvek u pregovorima oko licenciranja za ovu beta verziju.

U poslednjih nekoliko meseci, izvršni direktori izdavačkih kuća javno su podržali primenu veštačke inteligencije u muzičkoj industriji. Međutim, uprkos entuzijazmu, mnogi su zabrinuti da će ovakav pristup umanjiti njihovu pregovaračku moć, s obzirom da žele da se predstave kao zagovornici napretka. Istorijska greška prelaska sa CD-a na digitalne formate još uvek je sveža u sećanju mnogih izvršnih direktora, što dodatno komplikuje pregovore.

Jedan od glavnih izazova u pregovorima jeste kako će se veštačka inteligencija obučavati i kako će se vršiti monetizacija. Drugi složen aspekt odnosi se na prava autora tekstova pesama, koja mogu uključivati stotine autora sa pravima na kataloge pesama koje će model koristiti. Izvor upoznat sa pregovorima sugeriše da bi YouTube mogao da se opredeli za jednokratnu licencnu taksu koju će izdavači morati da podele među svojim autorima.

Iako pregovori idu sporije nego što se očekivalo, postoji opšti konsenzus da je primena ove vrste tehnologije neizbežna. Ukoliko muzičke kompanije sada ne budu učestvovale u kreiranju ugovora, rizikuju da budu zaobiđene u budućim razvojima.

Ovaj alat nije jedini pokušaj YouTube-a da integriše veštačku inteligenciju u muzičku industriju. U avgustu su najavili saradnju sa UMG umetnicima i producentima u okviru "AI Music Incubator" inicijative, koja je odvojena od trenutnih pregovora i beta proizvoda u razvoju.

Izvor:www.telegraf.rs

Možda te još zanima:

.

YouTube testira još jedan način borbe protiv blokiranja oglasa

YouTube testira novu metodu u borbi protiv blokatora oglasa (ad-blockera). Ovoga puta to uključuje prikazivanje pop-up prozora koji korisnike upozoravaju…

.

YouTube testira novi format reklama

YouTube najviše zarađuje od oglasa koji se prikazuju za vreme trajanja video-snimaka. Korisnicima ovo smeta, ali su ti oglasi razlog…

.

Snimci koji zadaju glavobolju roditeljima "ispod radara" na Jutjubu

Čak ni uz sve mere opreza, nije lako očistiti od neprimerenog sadržaja platformu kao što je YouTube. Najveći problem je…

.

TikTok sa novim funkcijama sve više liči na YouTube

Čini se da TikTok želi da motiviše korisnike da objavljuju horizontalne video-snimke koji su duži od jednog minuta.

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Jutjub danas: Kako biti kratak, jasan i glasan?

Tokom godina, Jutjub se dosta promenio - od platforme koja omogućava puko deljenje snimaka tokom godina je evoluirao u svojevrsnu…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:10 Pesma dana

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo