Lifestyle / Tehnologija
Vraćaju se nadzvučni putnički avioni
Setimo se samo nestvarnih brzina koje je ostvarivao Konkord. Ovaj francusko-britanski projekat jedan je od najbržih putničkih aviona ikada, a jedinog konkurenta imao je u avionu Tupoljev Tu-144. Ali ,bezbednosni problemi i mnogi drugi faktori uticali su na odlazak u penziju 2003. godine. Međutim, čovečanstvo nije odustalo od brzog putničkog letenja.
Nadzvučni (supersonični) avioni su, logično, oni avioni koji imaju sposobnost da lete većom brzinom od brzine zvuka, tj. brzinom većom od jednog Maha (1234,8 km/h). Znači, probijanje zvučnog zida, natprosečna brzina putovanja, a sve to sa ciljem što bržeg dolaska do vaše željene destinacije. Kao što je već ranije rečeno, imali smo Konkord, imali smo Tupoljev, ali nešto češći problemi i jedan fatalni pad ovih aviona doveli su do njihovog penzionisanja. Međutim, od ovakvog načina putovanja se izgleda nije još uvek odustalo.
Najveća avio kompanija na svetu, American Airlines, rešila je da od kompanije Boom Supersonic, sa sedištem u Denveru, kupi 20 supersoničnih aviona sa ciljem njihove implementacije u komercijalne svrhe. Mora se naglasiti da to ipak nije prva avio kompanija koja je naručila ovakav tip putničkih aviona od Boom Supersonica, jer su to uradile i Japan Airlines pre pet i United Airlines prošle godine.
OBRATI PAŽNJU
Ovaj tip letelice imena "Overture" sposoban je da putnike od Londona do Majamija (7122 km) preveze za manje od pet sati. Tradicionalno, sa trenutnim avionima, takav let trajao bi osam sati i četrdeset minuta. Naravno i cena bi bila povećana, u rangu cena koje trenutno važe za prvu klasu, ali ko želi najbrže on za to mora i da plati.
Šta je još bitnije, "Overture" obećava još bolje iskustvo svojim putnicima u odnosu na Konkord. To je nešto manji avion, apsolutno podređen luksuzu, gde svako sedište dobija veliki prozor za posmatranje dešavanja mnogo kilometara ispod letilice. Pored toga, motori bi trebalo da budu ekološke prirode i da koriste stopostotno ekološki održiva goriva. Njihov dolazak na tržište očekuje se 2025. godine, dok se prvi komercijalni let planira za četiri godine kasnije.
Izvor: www.benchmark.rs