...
TRENUTNO18:30 - 18:45Album nedelje

Lifestyle / Tehnologija

Velike tehnološke kompanije sve više troše na lobiranje u Briselu

28.09.2023.

Digitalna industrija troši više od 113 miliona evra godišnje na lobiranje u Briselu, pri čemu su rastu te sume u poslednje dve godine najviše doprinele velike tehnološke kompanije poput Gugla, Amazona i Mete, pokazali su novi podaci.

.

Reč je o ažuriranim podacima iz studije neprofitnog udruženja LobiKontrol (LobbyControl) iz 2021. o lobiranju moćnih digitalnih korporacija. Ažurirani podaci pokazuju da su izdvajanja velikih tehnoloških korporacija porasla od 2021. za 16,5 odsto.

Za rast potrošnje za lobiranje najzaslužnije su velike korporacije, poput Mete, Gugla i Amazona. Podaci naime pokazuju da je vodećih deset digitalnih korporacija potrošilo 40 miliona evra za lobiranje, odnosno više od trećine ukupne potrošnje sektora. 

Najviše na lobiranje u EU troši Meta. Ta kompanija je povećala godišnju potrošnju sa 5,75 miliona evra u 2021. na osam miliona danas i na vrhu je registra transparentnosti (lobiranja) EU. Sledi Epl koji je u posmatranom periodu udvostručio potrošnju za lobiranje na sedam miliona evra. Potrošnju je od 2021. znatno povećao proizvođač poluprovodnika Kvalkom, sa 1,75 na četiri miliona evra, tako da je zamenio Huavej na petom mestu liste najvećih lobista iz sektora digitalne ekonomije. 

Ocenjuje se da povećanje potrošnje za lobiranje velikih tehnoloških kompanija nije rezultat samo ogromnog broja zakona u digitalnom sektoru, već i potrebe da se regulišu novine, poput upotrebe veštačke inteligencije. Zaključuje se da su za ograničavanje lobističke moći Amazona, Gugla i drugih kompanija potrebna stroža pravila protiv unilateralnog lobiranja na nivou EU, kao i ambiciozna primena Zakona o digitalnom tržištu (DMA).

Izvor:www.novimagazin.rs

Možda te još zanima:

.

Meta će deliti podatke sa centrom za otvorene nauke

Meta je najavila da će se udružiti sa Centrom za otvorenu nauku kako bi pokrenuli pilot program koji proučava teme vezane…

.

Samsung Find pronalazi ljude, predmete i uređaje

One UI 6 je dobio najnoviju verziju, u okviru koje stiže veliki broj funkcija.

.

48.000 kompanija dalo Facebooku podatke o jednoj osobi

Facebook dobija podatke o korisnicima od velikog broja različitih kompanija, a nova studija koju je sproveo Consumer Reports daje bolji…

.

Uvode se ograničenja za Facebook i Instagram

Kompanija Meta najavila je primenu novih ograničenja pristupa određenim sadržajima za adolescente na Facebooku i Instagramu, kako bi promovisala "bezbednu…

.

Razvoj litijum-metalnih baterija koje se brzo pune

Inženjeri su napredovali ka litijum-metalnim baterijama koje se pune brzinom od sat vremena. Ovo brzo punjenje je zahvaljujući kristalima litijum metala koji…

.

Nema više Seen statusa: Evo kako da sakrijete da ste pročitali poruku na Instagramu

Adam Moseri, šef Instagrama, je objavio screenshot menija za privatnost i sigurnost direktnih poruka, koji pokazuje kako korisnici mogu pristupiti…

  • 17:00 U kakvoj zemlji želim da živim
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:30 Album nedelje
  • 18:45 Lampica
  • 19:00 Popodne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo