...
TRENUTNO17:00 - 19:20Popodne na O radiju

Lifestyle / Tehnologija

Velike tehnološke kompanije sve više troše na lobiranje u Briselu

28.09.2023.

Digitalna industrija troši više od 113 miliona evra godišnje na lobiranje u Briselu, pri čemu su rastu te sume u poslednje dve godine najviše doprinele velike tehnološke kompanije poput Gugla, Amazona i Mete, pokazali su novi podaci.

.

Reč je o ažuriranim podacima iz studije neprofitnog udruženja LobiKontrol (LobbyControl) iz 2021. o lobiranju moćnih digitalnih korporacija. Ažurirani podaci pokazuju da su izdvajanja velikih tehnoloških korporacija porasla od 2021. za 16,5 odsto.

Za rast potrošnje za lobiranje najzaslužnije su velike korporacije, poput Mete, Gugla i Amazona. Podaci naime pokazuju da je vodećih deset digitalnih korporacija potrošilo 40 miliona evra za lobiranje, odnosno više od trećine ukupne potrošnje sektora. 

Najviše na lobiranje u EU troši Meta. Ta kompanija je povećala godišnju potrošnju sa 5,75 miliona evra u 2021. na osam miliona danas i na vrhu je registra transparentnosti (lobiranja) EU. Sledi Epl koji je u posmatranom periodu udvostručio potrošnju za lobiranje na sedam miliona evra. Potrošnju je od 2021. znatno povećao proizvođač poluprovodnika Kvalkom, sa 1,75 na četiri miliona evra, tako da je zamenio Huavej na petom mestu liste najvećih lobista iz sektora digitalne ekonomije. 

Ocenjuje se da povećanje potrošnje za lobiranje velikih tehnoloških kompanija nije rezultat samo ogromnog broja zakona u digitalnom sektoru, već i potrebe da se regulišu novine, poput upotrebe veštačke inteligencije. Zaključuje se da su za ograničavanje lobističke moći Amazona, Gugla i drugih kompanija potrebna stroža pravila protiv unilateralnog lobiranja na nivou EU, kao i ambiciozna primena Zakona o digitalnom tržištu (DMA).

Izvor:www.novimagazin.rs

Možda te još zanima:

.

Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara

Naredna 2025. godina mogla bi  biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji…

.

Batman: Arkham Shadow je igra koju ste čekali

"Batman: Arkham Shadow" je jedna od najuzbudljivijih VR igara koja je ove godine stigla na Meta Quest 3 i namenjena…

.

Prepoznavanja lica suzbija lažne oglase s poznatim ličnostima

Kompanija Meta je najavila da će koristiti tehnologiju prepoznavanja lica kako bi suzbila lažne oglase koji koriste slike poznatih ličnosti…

.

Meta rešava engagement bait problem na platformi Threads

Meta radi na rešavanju problema sa "engagement bait" postovima na Threads platformi, rekao je šef Instagrama Adam Mozeri. Engagement bait,…

.

Meta najavljuje Orion, najnaprednije AR naočare do sada

Kompanija Meta predstavila je prototip AR naočara pod nazivom Orion, za koje kažu da su najnaprednije do sada. Ove naočare…

.

Radionice za decu i mlade u okviru Festivala ekološkog pozorišta

Ovogodišnji moto Festivala ekološkog pozorišta za decu i mlade u Bačkoj Palanci je "metamorfoza". U skladu s tim, organizuju i…

  • 16:30 Tehnologija
  • 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Popodne na O radiju
  • 19:20 Tehnologija
  • 19:45 Prava stvar

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo