Godinama su se oglašivači koji se reklamiraju na internetu oslanjali na podatke koje je Google prikupljao o ponašanju korisnika, a koje je dobijao zahvaljujući "kolačićima". Ipak, čini se da bi takvoj praksi uskoro mogao doći kraj.
Alphabet, u čijem je vlasništvu i Google, objavio je da neće razvijati alternativne alate koji bi zamenili "kolačiće" i nastavili sa praćenjem internet saobraćaja. Naime, u planu je da "kolačići" odu u istoriju sledeće godine, kad će ih Google izbaciti iz pretraživača Chrome.
"Održavanje interneta otvorenim i dostupnim za sve zahteva veće napore u radu na zaštiti privatnosti. To znači da moramo ukinuti praksu kolačića", piše na zvaničnom blogu kompanije Google.
Međutim, to ne znači da više neće biti nikakvog praćenja internet saobraćaja i ponašanja korisnika. Google već uveliko testira druge načine koji bi mu osigurali da nastavi plasiranje ciljanih oglasa velikoj grupi korisnika koji dele iste interese.
Podsetimo, Google je najavio da testira novi sistem, Federated Learning of Cohorts (FLoC). Trebalo bi da tokom ove godine stigne u Chrome, da bi se testiralo kako će tačno raditi.
Izvor:www.021.rs