...
TRENUTNO17:00 - 18:00Akademac

Lifestyle / Tehnologija

Perplexity je upravo učinio AI istraživanje jeftinim – šta to znači za industriju?

18.02.2025.

Kompanija Perplexity uzdrmala je AI tržište lansiranjem "Deep Research" alata, koji omogućava generisanje sveobuhvatnih istraživačkih izveštaja za samo nekoliko minuta i nudi napredne AI mogućnosti po daleko nižoj ceni od korporativnih rešenja.

.

ilusacija: perplexity.ai

Dok OpenAI i Anthropic naplaćuju hiljade dolara mesečno, Perplexity nudi "pet besplatnih upita dnevno", dok Pro pretplata od 20 dolara mesečno omogućava 500 upita i bržu obradu. Ovaj potez postavlja pitanje zašto druge AI kompanije naplaćuju i do 100 puta više.

Kompanije sve više ulažu u AI – očekuje se rast korporativne potrošnje na veštačku inteligenciju od 5,7 odsto u 2025, uprkos skromnom povećanju IT budžeta od dva procenta. Pojedine firme planiraju povećanja AI investicija za 10 odsto ili više, u proseku za 3,4 miliona dolara. Međutim, Perplexity pokazuje da se napredne AI funkcije mogu dobiti po znatno nižoj ceni.

"Zahvalni smo open-source zajednici! Nastavićemo da ovo činimo bržim i jeftinijim," napisao je Aravind Srinivas, izvršni direktor Perplexity-a, u objavi na platformi X.

Deep Research ostvario je 93,9% tačnosti na SimpleQA benchmarku i 20,5% na Humanity’s Last Exam, nadmašujući Googleov Gemini Thinking. OpenAI i dalje vodi sa 26,6%, ali za uslugu koja košta 200 dolara mesečno.

Perplexity obavlja većinu zadataka za manje od tri minuta, kombinujući pretragu interneta, kodiranje i analizu podataka kako bi automatizovao istraživački proces, imitirajući rad stručnih istraživača.

Korporativni AI stvorio je digitalni jaz između bogatih kompanija i manjih preduzeća, istraživača i profesionalaca koji nisu mogli da priušte skupe pretplate. Perplexity menja tu dinamiku – omogućava analizu tržišta, finansijskih podataka i medicinskih istraživanja, uz jednostavan izvoz podataka u PDF ili deljenje putem platforme.

Ova promena zahteva pažnju korporativnih korisnika – ako Perplexity nudi slične mogućnosti po daleko nižoj ceni, da li su skupe AI pretplate i dalje opravdane?

Dok konkurenti pokušavaju da opravdaju svoje visoke cene, hiljade korisnika već testira Deep Research. U novoj eri AI-ja, najbolja tehnologija nije ona koja najviše košta, već ona koju ljudi zaista mogu da koriste.

izvor: venturebeat.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Startap Perplexity ponudio 34,5 milijardi dolara za Chrome

Startap veštačke inteligencije Perplexity iznenadio je ponudom od 34,5 milijardi dolara za preuzimanje Chrome-a, najpopularnijeg internet pregledača sa više od…

.

Tejlor Svift, braniteljka prava umetnika, navodno koristi AI u novom projektu

Jedna od najvećih zvezda današnjice Tejlor Svift izazvala je pažnju brojnih fanova zbog navodne upotrebe generativne veštačke inteligencije (AI) u promotivnim…

.

OpenAI i Samsung udružuju snage na razvoju AI data centara

OpenAI je potpisao niz strateških ugovora sa južnokorejskim gigantima, uključujući Samsung Electronics, SK Hynix i SK Telecom, u okviru globalne…

.

Photoshop sada koristi i Guglovu veštačku inteligenciju

Adobe je u beta verziji novog Photoshopa dodao mogućnost korišćenja veštačke inteligencije (AI) koju je razvio Google. Među novim alatima…

.

Neon plaća korisnike da snimaju pozive i prodaje podatke AI kompanijama

Neon, aplikacija koja korisnicima plaća da snimaju svoje telefonske pozive i prodaje te podatke AI kompanijama, postala je druga najpopularnija…

.

Nvidia ulaže pet milijardi dolara u konkurentski Intel!

Tehnološki gigant Nvidia investiraće pet milijardi dolara u Intel, kupovinom akcija po ceni od 23,28 dolara po komadu. Ova vest…

  • 16:30 Tehnologija
  • 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Akademac
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:45 Lampica

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo