Lifestyle / Tehnologija
Microsoft pravi prodavnicu mobilnih igara
Apple i Google imaju uporište u distribuciji mobilnih aplikacija preko svojih prodavnica aplikacija. Iako Android dozvoljava alternativne prodavnice aplikacija, one nisu uspele da se na bilo koji način takmiče sa Play prodavnicom. Microsoft se sada priprema da izgradi sopstvenu prodavnicu mobilnih igara kako bi razbio ovaj duopol, a kompanija se za to oslanja na propise.
U intervjuu za Fajnenšel tajms, šef Microsofta za igre Fil Spenser, rekao je da će Zakon o digitalnom tržištu EU (DMA – Digital Market Act) — koji će stupiti na snagu u martu 2024. — pomoći kompaniji da ispuni ambiciju o pravljenju prodavnice mobilnih aplikacija. DMA će omogućiti kompanijama da učitaju svoje prodavnice aplikacija na iPhone i Android telefone tako što će zamoliti Apple i Google da otvore svoje sisteme.
"Želimo da budemo u poziciji da ponudimo Xbox i druge naše sadržaje, kao i sadržaje partnera, na bilo kom ekranu“, rekao je Spenser za FT. "Danas to ne možemo da uradimo na mobilnim uređajima."
S obzirom na ograničenja kompanije Apple oko preuzimanja i kupovine u aplikaciji, Microsoftov potez da počne da gradi sopstvenu prodavnicu igara nije neobičan.
OBRATI PAŽNJU
U poslednjih pet godina, Microsoft je kupio veći broj gejmerskih studija, uključujući Ninja Theory, Playground Games, vlasnika Bethesde Zenimax Media i nedavno Activision Blizzard. Najnovija akvizicija kompanije može joj dati uporište na tržištu mobilnih uređaja kroz posebnu prodavnicu sa naslovima kao što su „Call of Duty Mobile“ i „Candy Crush Saga“, zajedno sa nadolazećim izdanjima. Primetno je da Activision Blizzard zarađuje značajan novac od mobilnih igara. Dakle, kontrola distribucije preko sopstvene prodavnice će Microsoftu dati prednost.
Izvor: PC Press